Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

damn.

 

Får kanskje solgt bilen min for 90k. Dersom det går, så skal jeg enten kjøpe moped og ta mopedlappen - ELLER ta lett mc og kjøpe en lettmotorsykkel i stedet. Total kostnad for moped og lapp regner med blir rundt 20k, mens med lettmc blir det nærmere 40k eller mer. Bor alene på hybel midt i uka, drar hjem i helgene osv, så hadde vært litt kjekt med et fremkomstmiddel. Farter frem og tilbake til kjæresten og, hadde vært deilig å slippe å være avhengig av buss hele tiden.

 

Er 16 år btw, blir 17 i mars. Blir vel å kjøpe ny bil osv. etter jeg blir 18, antakeligvis. Så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre her. Skylder faren min 35k og, så har egentlig da 55k å rutte med, og vil jo så klart ha litt til overs og (som f.eks objektiver og mat til å leve på (i den rekkefølgen ;)))

 

Herregud, vettafaen jeg ass. Noen som har noen tips å komme med?

Lenke til kommentar
Får kanskje solgt bilen min for 90k. Dersom det går, så skal jeg enten kjøpe moped og ta mopedlappen - ELLER ta lett mc og kjøpe en lettmotorsykkel i stedet. Total kostnad for moped og lapp regner med blir rundt 20k, mens med lettmc blir det nærmere 40k eller mer. Bor alene på hybel midt i uka, drar hjem i helgene osv, så hadde vært litt kjekt med et fremkomstmiddel. Farter frem og tilbake til kjæresten og, hadde vært deilig å slippe å være avhengig av buss hele tiden.

Lettsykkel. Du kan køyre lovleg utan å hindre andre trafikantar og opplæringa er mykje betre, så du lærer faktisk å bli ein sikker trafikant. Blir i tillegg lettare å ta billappen etterpå. :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte bilen for et år siden for å øvelseskjøre med, finansiert av meg selv og min far.

 

 

Får kanskje solgt bilen min for 90k. Dersom det går, så skal jeg enten kjøpe moped og ta mopedlappen - ELLER ta lett mc og kjøpe en lettmotorsykkel i stedet. Total kostnad for moped og lapp regner med blir rundt 20k, mens med lettmc blir det nærmere 40k eller mer. Bor alene på hybel midt i uka, drar hjem i helgene osv, så hadde vært litt kjekt med et fremkomstmiddel. Farter frem og tilbake til kjæresten og, hadde vært deilig å slippe å være avhengig av buss hele tiden.

Lettsykkel. Du kan køyre lovleg utan å hindre andre trafikantar og opplæringa er mykje betre, så du lærer faktisk å bli ein sikker trafikant. Blir i tillegg lettare å ta billappen etterpå. :)

 

 

Det tenker jeg og, men så er det pengene da.

 

 

EDIT: Få se om jeg misforstår her nå. På denne siden, under obligatorisk: er dette alt jeg trenger for å få lettmc-lappen? Er helt blank på dette i grunn.http://www.teammolde.no/page/22495/ Har trafikalt grunnkurs fra før.

Endret av Lovold
Lenke til kommentar
Jeg brukte omtrent så mye penger i dag.

Så da blir det ikke ny pc før utpå nyåret

 

Utstyrsparken din begynner å bli fin nå! Gratulerer med bestilling!

Hvordan fungerer den 430'en for deg? Jeg heller mot den selv, over sigma sin. Er ikke sikker på at jeg stoler på samme måte på sigma sine blitser som canon, hørt det kan være litt problemer med kontakten mellom blits og kamera..

Lenke til kommentar
Litt kjipt å måtte skalere ned så mye at de kun duger som e-postvedlegg.. :!:

Eller duger på en hver nettavis. Eller duger greit på ISO6400 til offsettrykk (5-10mp er mer enn nok der). Jeg mener enkelte brukere her har laget magasinspreads med 2.7mp.

 

:)

 

Noen som vet hvor langt unna Olympus´ mFT-kamera er?

 

Har drevet en del med gatefotografi i det siste, og er veldig sugen på et slikt.

Det kommer neppe noe som helst før andre eller tredje kvartal 09, vil jeg tro (halvkvalifisert gjetning).

 

Det er mulig en Leica-brandet Panasonic og en Panasonic-versjon kan komme litt før, et litt mer kompakt kamera fra den siden, altså. Det kan virke logisk, siden Panasonic lover en 20/1.7 i løpet av 2009. For street tror jeg uansett du kan klare deg ganske bra med et E-420 og et 25/2.8. Sweet combo det også. :)

 

Flere enn meg som sliter med at treg surfing på Akam?

Jo, fordi jeg stolte på den moderne Wifi-teknologien. Med god gammel kabel inn i veggen får jeg 600kb/s på skolen, i motsetning til de 4-5kb/s jeg får uten kabel. :)

 

Jeg brukte omtrent så mye penger i dag.

Så da blir det ikke ny pc før utpå nyåret

Grats. :) Får håpe du får bruk for det, da. 8000 er massemye kronasjer. ;) Men sweeeeet glass. Tok noen kjappe portretter i Perpignan med et, ganske fett. Men litt uhåndterlig for en del oppgaver, tenkte jeg. Vekt er en killer i de fleste tilfeller, det gjør deg mindre mobil.

 

Men det er igjen kun min mening. :)

Lenke til kommentar
Jeg brukte omtrent så mye penger i dag.

Så da blir det ikke ny pc før utpå nyåret

 

Utstyrsparken din begynner å bli fin nå! Gratulerer med bestilling!

Hvordan fungerer den 430'en for deg? Jeg heller mot den selv, over sigma sin. Er ikke sikker på at jeg stoler på samme måte på sigma sine blitser som canon, hørt det kan være litt problemer med kontakten mellom blits og kamera..

 

430en er fin den. jeg vurderer ikke sigma lenger, pga dårlig erfaringer. Bruker sjeldent blits, men greit å ha når det kniper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...