Karl-Peder Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Konserter fungerer til inspirasjon. Ice har rett: Nytt utstyr funker det også. ^^ Endret 6. desember 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Iso 2000 er forsåvidt brukbart på 5D mkII. Her er råfila Endret 6. desember 2008 av Jurgis Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Iso 2000 er forsåvidt brukbart på 5D mkII. Her er råfila kjeft jurgis, ikke frist oss mer... Endret 6. desember 2008 av Djupviken Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Gud, det var cleant! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg savner litt støy i områdene ute av fokus. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Ganske najs. Er det gjort noe støyfjerning? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Helt uredigert, direkte JPG fra kamera. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Du tok ikke et med ISO 100 elns da? Bare for å sammenlikne. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Ikke av samme motiv desverre. Her er forøvrig 3200 Fullsize Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Iso 2000 er forsåvidt brukbart på 5D mkII. Her er råfila Gidd! >.< Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Fullsize Var ikke det vanvittig soft? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Kjøpe nytt utstyr? Haha, andre forslag? XD Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Fullsize Var ikke det vanvittig soft? Kanskje en smule. Ser ut som fokus er ca. er den skal, men det kan jeg ikke garantere. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Uansett vil det se svært bra ut nedskalert til 10-12mp, og det har alltid vært nok til pressebruk. De store tosiders bildene i Dagbladet Magasinet har for eksempel vært tatt med alt fra 5D til 1Dmk2. Jeg tror jeg må skaffe meg et 5Dmk2 til reportasje i lite lys. Det frister. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hvordan er Canon 5d mk II kotra Sony a900? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 10-12 mpx? Ville tro 5-6 holder lenge til det du nevner på, Simon..? Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Uansett vil det se svært bra ut nedskalert til 10-12mp, og det har alltid vært nok til pressebruk. De store tosiders bildene i Dagbladet Magasinet har for eksempel vært tatt med alt fra 5D til 1Dmk2. Jeg tror jeg må skaffe meg et 5Dmk2 til reportasje i lite lys. Det frister. Hadde 5D mk2 hatt 8-10 fps så hadde jeg solgt min mk3... Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Bildetråd fra Akamtreffet i Trondheim i dag Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Overse fjortissene. De er litt vonbrotne over at du har utstyr du åpenbart ikke behersker helt. AF-finetune på 0 er det samme som at det er slått av, så ikke bry deg om det. Når jeg fikk utstyret tilbake monterte jeg det i buttikken sammen en ansatt der, vi tok masse bilder for å teste huset og objektivene. Resultatet vi kom til var at det ikke så helt bra ut, begge var enige på det punktet. Bruker feil, i så tilfelle så kan ikke de ansatte i butikken heller ikke bruke et kamera. Vi ble da enige om at jeg tok med meg alt hjem for å prøve det på stativ. Resultatet ved bruk av stativ viser at alt er ute av fokus, den største feilen ligger i huset Det jeg lurte på da er om hvert enkelt objektiv må stilles inn manuelt for å få oppnå bedre fokus. Jeg er usikker på om dere har noe peiling selv på sånne ting som dette, jeg er ikke ekspert. Edit: tråd med tips om fokustesting:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1031373&hl=sigma+70-200 Jeg har gjort disse testen, og er på vei til å stille huset in manuelt. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Fullsize Var ikke det vanvittig soft? Kanskje en smule. Ser ut som fokus er ca. er den skal, men det kan jeg ikke garantere. Fokus ser helt klart ut til å treffe, men det ser ut til å være svært lav pixelskarphet. At det ser bra ut nedskalert er hevet over tvil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå