Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja!!!

 

PW bruker selvfølgelig en yberkabel, som egentlig er det samme som minijack, men et par mm kortere.

 

Jeg har en PC hannkjønn -> sub miniphone hankjønn. Og den er selvfølgelig for liten. Men med litt ybring funker det. Er jo tross alt bare et analogt signal, så må bare lure kabelen til å holde kontakt hele tiden. Skal bruke de på shoot i morra, og da må de funke.

 

Damn!

Lenke til kommentar
Karl-Peder: Hold igjen kameraet med livet som innsats. Skader de deg kan du annmelde de for legembeskadelse. Du har tillatelse, de kan ikke gjøre noe med det.

Skader de meg har de en alvorlig sinnslidelse, som mener at det er nødvendig å ta sånne steg for å unngå at noen lusne bilder blir tatt. :p

 

Men ja: Kameraet slipper de ikke til uten å først gjøre noe drastisk med meg. Tipper dog at alt går helt greit, spesielt med tanke på den tidligere nevnte e-posten jeg skal ta med. Folk er da stort sett fornuftige. ^^

Lenke til kommentar

AF Fine Tune.

Finjuster fokus for optill 20 objektiver. I de fleste tilfeller anbefales ikke AF-justering. Bør brukes når det er nødvendig.

 

Spørsmål: Bør jeg slå av AF fine tune når jeg fotograferer, eller spiller det ikke noen rolle om den er på. Den står på 0 som standard, på justeringen.

Lenke til kommentar
AF Fine Tune.

Finjuster fokus for optill 20 objektiver. I de fleste tilfeller anbefales ikke AF-justering. Bør brukes når det er nødvendig.

 

Spørsmål: Bør jeg slå av AF fine tune når jeg fotograferer, eller spiller det ikke noen rolle om den er på. Den står på 0 som standard, på justeringen.

 

Nei du må for all del ikke ha den på når du fotograferer. Da kan du få bilder som ikke er skarpe. Ha den på når du går standby, så slår du den av rett før du knipser.

 

Du bør vente 2sek etter at du har slått den av så du er sikker på at den ikke virker inn på eksponedringen.

 

Af finetune justerer fokusen etter bildet er tatt, så du slår det på etter du har knipser, og de fikser segs elv.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Ja, jeg har fått tilbake kameraet fra reperasjon, alt er rimelig dårlig enda.

Er i tvil om jeg skal finjustere ojektivet med AF fine tune for å få det bedre eller ikke.

Eller levere det til rep igjen.

 

Jeg tenker da på menyen inne i huset ikke på knappen på utsiden

Endret av Nmcu
Lenke til kommentar

Overse fjortissene. De er litt vonbrotne over at du har utstyr du åpenbart ikke behersker helt.

 

AF-finetune på 0 er det samme som at det er slått av, så ikke bry deg om det.

 

Om verkstedet sier at det ikke er noe galt med utstyret, så er nok sjansen stor for at du er misfornøyd pga. brukerfeil. Gjør litt systematisk fokustesting, og se hva som blir resultatet.

 

Edit: tråd med tips om fokustesting: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...hl=sigma+70-200

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...