Karl-Peder Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Som sagt - skaff deg skriftlig tillatelse... Jepp. Som jeg sa, har jeg tenkt å ta med e-posten fra han som fikset det for meg. Det bør vel holde, vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Karl-Peder: Hold igjen kameraet med livet som innsats. Skader de deg kan du annmelde de for legembeskadelse. Du har tillatelse, de kan ikke gjøre noe med det. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Heeeelveeettte! Kjøpte feil kabel! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Heeeelveeettte! Kjøpte feil kabel! Og butikken er stengt for dagen. Eller stenger før du rekker tilbake. Tom Endret 6. desember 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Ja!!! PW bruker selvfølgelig en yberkabel, som egentlig er det samme som minijack, men et par mm kortere. Jeg har en PC hannkjønn -> sub miniphone hankjønn. Og den er selvfølgelig for liten. Men med litt ybring funker det. Er jo tross alt bare et analogt signal, så må bare lure kabelen til å holde kontakt hele tiden. Skal bruke de på shoot i morra, og da må de funke. Damn! Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Karl-Peder: Hold igjen kameraet med livet som innsats. Skader de deg kan du annmelde de for legembeskadelse. Du har tillatelse, de kan ikke gjøre noe med det. Skader de meg har de en alvorlig sinnslidelse, som mener at det er nødvendig å ta sånne steg for å unngå at noen lusne bilder blir tatt. Men ja: Kameraet slipper de ikke til uten å først gjøre noe drastisk med meg. Tipper dog at alt går helt greit, spesielt med tanke på den tidligere nevnte e-posten jeg skal ta med. Folk er da stort sett fornuftige. ^^ Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 AF Fine Tune. Finjuster fokus for optill 20 objektiver. I de fleste tilfeller anbefales ikke AF-justering. Bør brukes når det er nødvendig. Spørsmål: Bør jeg slå av AF fine tune når jeg fotograferer, eller spiller det ikke noen rolle om den er på. Den står på 0 som standard, på justeringen. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Er du klar over hva du nettopp spurte om? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) AF Fine Tune. Finjuster fokus for optill 20 objektiver. I de fleste tilfeller anbefales ikke AF-justering. Bør brukes når det er nødvendig. Spørsmål: Bør jeg slå av AF fine tune når jeg fotograferer, eller spiller det ikke noen rolle om den er på. Den står på 0 som standard, på justeringen. Nei du må for all del ikke ha den på når du fotograferer. Da kan du få bilder som ikke er skarpe. Ha den på når du går standby, så slår du den av rett før du knipser. Du bør vente 2sek etter at du har slått den av så du er sikker på at den ikke virker inn på eksponedringen. Af finetune justerer fokusen etter bildet er tatt, så du slår det på etter du har knipser, og de fikser segs elv. Endret 6. desember 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Ja, jeg har fått tilbake kameraet fra reperasjon, alt er rimelig dårlig enda. Er i tvil om jeg skal finjustere ojektivet med AF fine tune for å få det bedre eller ikke. Eller levere det til rep igjen. Jeg tenker da på menyen inne i huset ikke på knappen på utsiden Endret 6. desember 2008 av Nmcu Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Overse fjortissene. De er litt vonbrotne over at du har utstyr du åpenbart ikke behersker helt. AF-finetune på 0 er det samme som at det er slått av, så ikke bry deg om det. Om verkstedet sier at det ikke er noe galt med utstyret, så er nok sjansen stor for at du er misfornøyd pga. brukerfeil. Gjør litt systematisk fokustesting, og se hva som blir resultatet. Edit: tråd med tips om fokustesting: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...hl=sigma+70-200 Endret 6. desember 2008 av Anew Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Dette strider vel mot alle Mr. Olsen's tanker om fotografering av innsekter Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Nedia, bare fjern blitsene så funker det der fint det... Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 De laserene er visst til å trigge blitsene og utløseren. Rimelig syk setup. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 De laserene er visst til å trigge blitsene og utløseren. Rimelig syk setup. Vet det, så en artikkel/film om han som har den for et år siden... Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Dette strider vel mot alle Mr. Olsen's tanker om fotografering av innsekter Du mangler en laptop som er koblet til, slik at man lettere kan bruke liveview :!: Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hehe, ja, da er nok setupen komplett. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Eventuelt en radar som er så følsom at den oppdager innsekter og fokuserer på dem. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Noen gode tips til inspirasjons-boostere på fotofronten? Har ikke tatt bilder på måneder nå..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå