Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det så jo veldig lovende ut... Det som er at absolutt krav fra min side er at jeg må kunne vise slideshow av bildene mine med random plukking fra hele biblioteket - noen som har erfaring?

(det var faktisk det som utelukket PS3 for min del... :roll:)

Lenke til kommentar
So is it worth the money? Yeah, the $179 plus reasonable shipping gets you a very decent player for video files. If you need a media player to be good at photos, audio and surfing the web as well, then this is not the box for you.

:hmm: Tror ikke det blir løsningen for meg. Nå har jo blårussen gjort en hederlig innsats for å gi oss statsansatte gratis penger igjen, så squeezebox/atom-komboen virker mer lovende. Squeezebox nettopp fordi jeg har lest at Atom har et udugelig lydkort - ellers hadde jeg jo klart meg med Atom som musikkspiller også.

Edit: Samsung BD-P 1500 er forøvrig imponerende dårlig som CD-spiller...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Tom: Du mener altså at med klemmeboksen gir et godt utgangspunkt for en bra AD-konverter? Jeg har en Audio Alchemy som trenger en misjon når pensjonsalderen treffer. Det er forøvrig på høy tid...

Selv sverger jeg jo til rør, som mange sikkert vet. Det gjør også et par andre medlemmer her på forumet. For å punktere utstyrsrunken dere hadde tidligere kan jeg opplyse om at det ene av våre medlemmer ligger rundt en kvart million for sin vanlige to-kanal CD/AMP/høyttalerkombinasjon. Og for å understreke at vår venn ikke er skikkelig gal, så kan det nevnes at hans tidligere nabo har bikket 2 millioner med sin forsterker/høyttalerkombinasjon. Hvilken CD og grammofon han bruker vet jeg ikke. Men vi får håpe de står i stil til høyttalerne og forsterkeren.

Lenke til kommentar
Tom: Du mener altså at med klemmeboksen gir et godt utgangspunkt for en bra AD-konverter? Jeg har en Audio Alchemy som trenger en misjon når pensjonsalderen treffer. Det er forøvrig på høy tid...

Har kjørte min via Elctrocompaniet sin DAC, og det låt meget bra. Vi kjørte en direkte sammenligning mellom det oppsettet og Electrocompaniet sin CD-spiller; og det ble meget jevnt.

Nå har jo Slimdevices/Logitech en dedikert high-end utgave av klemmeboksen. Og den skal visstnok være meget god; særlig til prisen.

Og det er vel nettopp for å slippe å måtte bruke 1/2 million eller mer på utstyret at jeg har stoppet på det nivået jeg ligger på. God nok lyd til å nyte gode innspillinger, lav nok pris til at jeg har penger igjen til å kjøpe musikk.

Tom

Lenke til kommentar

Rent hypotetisk: Du er på en konsert hvor det i utgangspunktet er fotoforbud, men en av arrangørene har gitt deg tillatelse til å fotografere. Bandet/vaktene/whoever vet ikke dette, og bestemmer seg for at bildene skal slettes. Deretter skjer en av de følgende to situasjoner:

1. Du sier "bildene skal ikke slettes, for arrangøren sa at jeg fikk fotografere av hjetens lyst", vakten tar kameraet og sletter bildene.

2. Samme som 1, men du prøver å holde igjen kameraet, vakten tar i slik at kameraet faller mot bakken og går i stykker.

Hva gjør du?

Edit: Du anmelder såklart i situasjon 2, men når gjør man dette? Like etterpå (lørdagskveld) eller venter man til mandag? :p

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar

Hypotetisk som i "jeg risikerer at det kan skje i kveld". ;)

Jeg fikk beskjed fra den ene arrangøren om at han hadde fikset det slik at jeg fikk fotografere som jeg ville, mens ei som også egentlig skulle gjøre det fikk beskjed fra en annen av arrangørene om at det var fotoforbud, så hun fikk ikke ta bilder. Jeg satser på at ettersom jeg ikke har hørt noe mer fra han som jeg tok kontakt med, er det greit. Dog er det vel en sjanse for at noen ikke er enige i det resonnementet, derfor har jeg for sikkerhets skyld skrevet ut epostene fra ham, slik at jeg har noe å vise eventuelle bråkmakere.

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar
1. Du sier "bildene skal ikke slettes, for arrangøren sa at jeg fikk fotografere av hjetens lyst", vakten tar kameraet og sletter bildene.

Da anmelder du vakten for tyveri.

2. Samme som 1, men du prøver å holde igjen kameraet, vakten tar i slik at kameraet faller mot bakken og går i stykker.

Da anmelder du vakten for ødelegging av andres eiendom.

Selv politiet har ikke fullmakt til å slette bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...