Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bare det.. Byggekvaliteten er en ting.. Men jeg har funnet ut at det er så sinnsykt mye bedre å bruke "proff-hus" enn min D80 + at jeg liker de små tingene som feks minnekortluka og layouten på kameraet veldig godt.. Går endel på bekostning av iso-egenskapene til D300, men det skal jeg nok overleve. Får kompensere litt med den nye 50 f1.4 når den kommer..

Lenke til kommentar
Ikke bare det.. Byggekvaliteten er en ting.. Men jeg har funnet ut at det er så sinnsykt mye bedre å bruke "proff-hus" enn min D80 + at jeg liker de små tingene som feks minnekortluka og layouten på kameraet veldig godt.. Går endel på bekostning av iso-egenskapene til D300, men det skal jeg nok overleve. Får kompensere litt med den nye 50 f1.4 når den kommer..

Ja, layout og minnekortluka kan jeg misunne. Nå har jeg aldri tatt i vertikalgrepet på D2Xs, men på D3 suger det i hvertfall. Batterigrepet mitt på D300 er MYE bedre. Men å ha ISO- og WB-knapper og egen skjerm nederst misunner jeg deg. Men jeg kan kose meg på høyere ISO da. :tease:

Blir spennende å prøve nye 50 1.4 ja. :)

Lenke til kommentar
Grepet på D3 suger?
Ja, vertikalgrepet gjør det. Dét har virkelig ikke Nikon fått til. Ikke imponert over det løse grepet til D80 heller. D200/300 med grep har jeg ikke prøvd...

Hmm, mener å huske jeg likte det jeg, men har bare prøvd det i 40sek eller noe :p

Kan ha vært følelsen som bygget seg opp i underbuksa jeg kjente :p

Lenke til kommentar
Nei.. Det var en "velbrukt" D2x det var linket til.. Jeg kjøpte en som er strøken til 9500.. Kun tatt 3500 bilder.

Hvordan kan man finne ut hvor mange eksponeringer et d-slr har tatt? Er dette noe man tar på gefühlen?

Man kjøper et Nikon! :tease:

Batterigrepet til D80 er ikke særlig godt heller, nei. Litt for tykt for min smak, og virker ikke som det er lagt mye omtanke i ergonomi. D300 sitt er sjitdigg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...