tomsi42 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Max Payne er for pingler Vurderer å kjøpe en 50mm f/1.4 før uke50mm utfordringen, men vet ikke om jeg får tid til å delta .... Det er litt busy om dagen. Her er forøvrig "hotellet" jeg overnattet på: Kan nevnte at jeg sov helvetes godt Tom Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 I guess they had hellishly good beer, and infernally good beds Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Neste uke 50mm er? Lurer på om jeg skal kjøpe 50mm f1.8 haha@francis Endret 3. desember 2008 av Pirja Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 I guess they had hellishly good beer, and infernally good beds Noe i den stilen, men det var jævlig kaldt på rommet. Og ute. Etter engelske forhold, vel å merke. Tom Lenke til kommentar
Akse Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Neste uke 50mm er? Lurer på om jeg skal kjøpe 50mm f1.8 haha@francis Er ikke noe å lure på, er billig, og veldig bra objektiv. Og ja, er vel neste uke. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Neste uke 50mm er? Lurer på om jeg skal kjøpe 50mm f1.8 haha@francis Er ikke noe å lure på, er billig, og veldig bra objektiv. Og ja, er vel neste uke. Ja billig er det. Men er mer pengene det står på. Snart jul, og jeg kjøpte ipod på impulskjøp sist uke. Så må tenke litt. Har nettopp kjøpt 24-105 for 6.5k. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Sendte mail til en avis i nærheten her om dagen, og fikk svar i dag fra redaktøren om at jeg skulle komme innom en tur for å snakke om at jeg kunne ta noen bilder for de Lenke til kommentar
Carny Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 PMnormal og ellers andre fra området rundt Karmøy; http://www.aftenbladet.no/lokalt/nordfylke...Haarfagre_.html Kan det være interessant å ta bilder av dette etterhvert? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 PMnormal og ellers andre fra området rundt Karmøy; http://www.aftenbladet.no/lokalt/nordfylke...Haarfagre_.htmlKan det være interessant å ta bilder av dette etterhvert? Njaei. Alt etter hvilken stand gården er i. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Flora 61B trikset LOLOLOLOLOL . for en nisse Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Her er forøvrig "hotellet" jeg overnattet på: Kan nevnte at jeg sov helvetes godt Tom Hmm... Så digg ut Endret 3. desember 2008 av Dewil Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Da var Half Life 2 runna for andre gang... Får vel starte på episodene en gang jeg kjeder meg. Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Da var Half Life 2 runna for andre gang... Får vel starte på episodene en gang jeg kjeder meg. Prøv fallout^^ du vil nok angre, men de er great fun:D Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Sendte mail til en avis i nærheten her om dagen, og fikk svar i dag fra redaktøren om at jeg skulle komme innom en tur for å snakke om at jeg kunne ta noen bilder for de Meget klokt! De fleste begynner slik, og enkelte når svært langt. Det som kommer til å skje nå er (nesten garantert) at du får en telefon en dag i forveien med spørsmål om du kan ta en sak. Og det er en møkkasak. Kjedelig som pokker. Gjerne noe kultur! Og så spør de om du har tid. Da er det bare følgende unnskyldninger som er gyldige for å si nei: - Jeg skal i begravelse. - Jeg har knekt et ben (andre lemmer gjelder også). - Jeg er i Spania, eller et annet land som ligger ganske fjernt fra hjemstedet ditt. Dette sier jeg fordi det er noe inni helvetes viktig at du faktisk sier ja til å ta saken. Det er en test, en test på om du tar det du får, om du er ydmyk nok til å ta til takke med smuler, for å bruke et lite bilde. Dessuten er det viktig at du legger litt arbeid i bildene (og tekst, dersom det skulle være nødvendig)! Imponer dem! Sørg for at bildet er lyst nok, etter hvert lærer du dette bedre, men dersom du forstår deg på kurver og klarer å få ansiktene til å ligger over midtlinjen, da vil bildet stort sett fungere flott til offsettprint. Forsiktig med kontraster, forsiktig med for sterke effekter. Vignettering og slikt kan du gjerne være ekstra forsiktig med. Det siste avhenger mye av trykken i avisen. Noen aviser trykker ennå selv, det er få, men noen (blant annet min), og da avhenger trykken gjerne av om dagens generasjon av trykkere som til en hver tid er ansatt er gode, men selvfølgelig også av om maskineriet holder god standard. Det som sendes til bedre trykk går bedre. Men generell regel, vær forsiktig med mørke bilder. Lykke til, det er en finfin ting å jobbe med. - Spørsmål til eventuelle 1Dmk3-eiere: En venninnes 1Dmk3 sliter litt med skikkelig feil hvitbalanse. Virkelig forferdelig feil hvitbalanse, unormalt mye gult i bilder tatt med automatisk hvitbalanse, og helt feil manuell hvitbalanse. Noen som aner? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Stille inn hvitbalansen igjen med hvit ark? Manuelt. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Kan kansje være løsningen å sjekke Canon sine sider om det har kommet ny firmware til 1Dmk3.. Høres litt rart ut om det plutselig har blitt noe kluss med hardwaren.. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Da var Half Life 2 runna for andre gang... Får vel starte på episodene en gang jeg kjeder meg. Er Orange Box verdt 230kr? Ps3 vi snakker om her.., Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 JA JA JA OG ATTER JA! Gud som jeg har kost meg med den pakken. HL-serien er jo legendarisk og Portal er dritkult. I tillegg får du jo andre morsomheter som Team Fortress og sånt. Men FPS er helt klart bedre å spille på PC med mus. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Stille inn hvitbalansen igjen med hvit ark? Manuelt. Gjort. Hvitbalansen blir feil. Forsiktig med hvite ark forøvrig, de er egentlig litt blå. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Sendte mail til en avis i nærheten her om dagen, og fikk svar i dag fra redaktøren om at jeg skulle komme innom en tur for å snakke om at jeg kunne ta noen bilder for de Meget klokt! De fleste begynner slik, og enkelte når svært langt. Det som kommer til å skje nå er (nesten garantert) at du får en telefon en dag i forveien med spørsmål om du kan ta en sak. Og det er en møkkasak. Kjedelig som pokker. Gjerne noe kultur! Og så spør de om du har tid. Da er det bare følgende unnskyldninger som er gyldige for å si nei: - Jeg skal i begravelse. - Jeg har knekt et ben (andre lemmer gjelder også). - Jeg er i Spania, eller et annet land som ligger ganske fjernt fra hjemstedet ditt. Dette sier jeg fordi det er noe inni helvetes viktig at du faktisk sier ja til å ta saken. Det er en test, en test på om du tar det du får, om du er ydmyk nok til å ta til takke med smuler, for å bruke et lite bilde. Dessuten er det viktig at du legger litt arbeid i bildene (og tekst, dersom det skulle være nødvendig)! Imponer dem! Sørg for at bildet er lyst nok, etter hvert lærer du dette bedre, men dersom du forstår deg på kurver og klarer å få ansiktene til å ligger over midtlinjen, da vil bildet stort sett fungere flott til offsettprint. Forsiktig med kontraster, forsiktig med for sterke effekter. Vignettering og slikt kan du gjerne være ekstra forsiktig med. Det siste avhenger mye av trykken i avisen. Noen aviser trykker ennå selv, det er få, men noen (blant annet min), og da avhenger trykken gjerne av om dagens generasjon av trykkere som til en hver tid er ansatt er gode, men selvfølgelig også av om maskineriet holder god standard. Det som sendes til bedre trykk går bedre. Men generell regel, vær forsiktig med mørke bilder. Lykke til, det er en finfin ting å jobbe med. - Spørsmål til eventuelle 1Dmk3-eiere: En venninnes 1Dmk3 sliter litt med skikkelig feil hvitbalanse. Virkelig forferdelig feil hvitbalanse, unormalt mye gult i bilder tatt med automatisk hvitbalanse, og helt feil manuell hvitbalanse. Noen som aner? Takk for et meget informativt innlegg! Ble kopiert og lagret på Macen som et dokument, for å huske på det Fikk forresten kjøpt meg en SB-600 i dag, så det blir kos å få hendene på den og teste ut litt. Skal prøve å få overbevist mamma om en 50mm 1.4 og Endret 3. desember 2008 av OlavF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå