Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, bildet av modellen og sauen var litt dårlig :p

 

Fått igjen 24-70/2.8 fra JP i dag, men ikke faen om den er rett fokusert, så noe er galt, enten med objektivet eller kamera (Som har vært inne 3 ganger)

 

Men jeg gidder ikke mer, vært uten kamera eller objektiv siden i sommer så er det liten vits i å fortsette... Setter AF Fine Tune på maks og blender opp til jeg får noe brukan...

Lenke til kommentar

I dag har jeg fått en "hjemmelekse" (les: en løs uttalelse fra fotolærer som rettferdiggjør pengebruk).

 

Jeg skal kjøpe meg fastobjektiv. Så det blir en Siggy 30/1.4 på meg. Tror jeg. :)

 

Ikke like skarp som det jeg vil ha (Leica 25/1.4), litt for trangt (60mm er jo ikke HELT ideelt), ikke værtettet (men det er jo ikke Leicaen heller, da), ikke samme superdupersweete bokehen.

 

Men. Det koster 3000 kroner. Og det er ikke så mange kronasjer. Jeg har fortsatt penger etter det. Så kan det jo alltids selges for 70 % om et år eller noe slikt. Og det fine med 30/1.4 er at da får jeg faktisk en rask 'normal' nå, på en måte. Og det er bra.

 

Annet pluss, OM-adapteren min ligger på postkontoret nå. Og da får jeg et svært hyggelig konsertobjektiv i 100/2.8 (les: 200/2.8) og et ypperlig portrettobjektiv i 50/1.8 (om enn litt soft). 28/2.0 blir det vel dessverre lite bruk for. Men i sum, gøy.

 

Handleliste for november/desember:

- HLD-4, brukt: 1600,-

- Olympus MF-1: 900,-

- Olympus BLM-1: 500,-

- Sigma 30/1.4: 3000,-

- Lowepro CompuTrekker, brukt (kanskje): 900,-

= 6900,-

 

Til sammen blir det jo en del penger, da..

 

Er jeg gal, bør jeg holde igjen?

 

Forresten..

 

Noen som har handlet fra Fotohuset? Hvis ikke blir det fotovideo, og de er 400 kroner dyrere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...