ok67 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Jepp, det er pixlene på en Samsun Syncmaster, CRT skjerm. Tok bildet med et simpelt Cosina 50mm objektiv, men med EX-25 extenderen, slik at det er mulig å ta nærbilder, macro er det vel egentlig ikke. Referert til stativ/macro tråden, så er det helt opplagt at bruk av stativ er nødvendig her for å få skarpt bilde. Pga blender 2.0 så er det skarpe området avgrensa til ca 1 cm eller noe sånt. Stativ, mindre blender og lengre lukkertid hadde nok gjort bildet skarpere. Endret 30. november 2008 av ok67 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Jepp, det er pixlene på en Samsun Syncmaster, CRT skjerm. Tok bildet med et simpelt Cosina 50mm objektiv, men med EX-25 extenderen, slik at det er mulig å ta nærbilder, macro er det vel egentlig ikke. Referert til stativ/macro tråden, så er det helt opplagt at bruk av stativ er nødvendig her for å få skarpt bilde. Pga blender 2.0 så er det skarpe området avgrensa til ca 1 cm eller noe sånt. Stativ, mindre blender og lengre lukkertid hadde nok gjort bildet skarpere. Da får du prøve på dette: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=254962 https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=254982 Der måles fokusplanet i nanometer... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Husker jeg så Trainspotting på skolen - syk film... Mhm... Rart å tenke på at det er 12 år siden den kom - den satte virkelig tonen for siste halvdel av 90-tallet, som for min del var preget av mye relativt utagerende festing Blindern style. En kar i Blindern filmklubb hadde fått nyss om når anmeldervisningen var på Filmens hus, og siden det ikke var noen form for adgangskontroll, så rant vi inn så mange at vi måtte sitte i midtgangene, for det var en film vi måtte se så fort som overhode mulig. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Noen som vet hva det vil koste å bytte lukkeren på et 1D Mark 2? Gjerne i Osloområdet.. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jepp, det er pixlene på en Samsun Syncmaster, CRT skjerm. Tok bildet med et simpelt Cosina 50mm objektiv, men med EX-25 extenderen, slik at det er mulig å ta nærbilder, macro er det vel egentlig ikke. Referert til stativ/macro tråden, så er det helt opplagt at bruk av stativ er nødvendig her for å få skarpt bilde. Pga blender 2.0 så er det skarpe området avgrensa til ca 1 cm eller noe sånt. Stativ, mindre blender og lengre lukkertid hadde nok gjort bildet skarpere. Da får du prøve på dette: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=254962 https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=254982 Der måles fokusplanet i nanometer... Hvilken brennvidde tilsvarer de reverserte objektivene dine tilsammen der? Og hva blir nærgrensen sånn cirka? Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Yay, ny pc! Var 4 år siden sist, så det var absolutt på tide. Bygde den på lørdag og den funket uten problemer fra første oppstart Det var ok å få rensket opp systemdisken, har kjørt xp uten reinstall i tre år... Hadde bare et par MB ledig, og måtte hele tiden inn for å slette IE cachen for å få ting til å gå rundt... irriterende Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Noen som vet hva det vil koste å bytte lukkeren på et 1D Mark 2? Gjerne i Osloområdet.. Spør Serviceproffen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Husker jeg så Trainspotting på skolen - syk film... Francis Syk film, syk historie. Og definitivt realistisk, tro meg. Det er også Lim, men tittelen henspeiler like mye på limet som holder kompiser sammen, som løsemiddelet som gir en kraftig rus. Det som er spennende med Lim i dag er at den boken gir en veldig god forståelse for fenomenet med casuals, som vi kjenner fra dagens supporterkulturer. Gjengen i boken kjenner gjengen fra Trainspotting, men de er ikke med i boken. Det er derimot et arbeiderklassemiljø i Edinburg som er ødelagt at thatcherism, og boken gir et spennende innblikk i britisk arbeiderklassekultur, rus, ekstrem lojalitet til fotball-laget og kammeratskap. Med en historie som går over flere tiår (starter med foreldrene på sekstitallet, og ender med nittitallet clubbing og house-bevegelse) har boken gitt meg nytt innsyn i et GB som er fascinerende. Lettlest og cred bok å ha i bokhyllen. Endret 30. november 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Jeg må nesten lese den en gang, jeg må bare begynne på haugen av bøker jeg allerede har, som jeg enda ikke har lest før jeg kjøper flere bøker... Francis . Endret 30. november 2008 av :Francis: Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 jeg vil ha sånn ring så jeg får skrudd 50mmern min fast i 70-300'n min... https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=254982 kan du sende meg din olsen? tar den mer enn gjerne Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Det der så meget merkelig ut. Er det en 52mm han-han ring? Francis Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 jeg trenger en sånn altså! hehe.. fra 62-52 han-han Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Slike ringer finnes i store mengder på ebay. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Har tatt på meg spanderbuksene i dag. Ett stk. BLM-1 på vei fra Amentio, ett stk. Olympus MF-1 på vei fra Japanphoto. Har jeg flaks får jeg begge deler i løpet av et par dager. Hvordan blir det med omlastningssentraler fra Amentio og JapanPhoto til Hedmark? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Slike ringer finnes i store mengder på ebay. peil på hva de heter el? finner bare step-down jeg ass. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Reverse ring Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) TAKK! rart det ikke er noen i norge som selger slike Endret 30. november 2008 av Dewil Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Noen idéer til hvordan jeg kan henvise meg til en avis for å spørre om jeg kunne fått lov til å tatt noen bilder for avisen på forskjellige oppdrag? Hadde vært spennende bare for å prøvd. Eventuelt fått lov til å bli med en av fotografene for å se hvordan de jobber, og tatt noen bilder med fotografen som de kunne vurdere om de kan bruke. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Send søknad... Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Er vel ikke verre enn at du ringer eller sender en mail om at du ønsker å gjøre dette, og om de eventuelt har enkle frilansoppdrag som du kan ta på deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå