Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og midt oppi alt dette planetstyret har stasjonærpc'n min bestemt seg for å ikke starte pga en korrupt bootsektor eller noe slikt.. Ikke får jeg boota fra CD heller, så jeg får fiksa OSet. :/

Ja ja, man skal da lære viktigheten av backup på den harde måten..

Ta ut harddisken, og sett den inni en pc som funker, sett den som slave. Start pcen og hent ut filene fra harddisken.

Lenke til kommentar
Tenk at datakjeden i trondheim skulle ha 250kr mer for en 250GB 2.5" disk i butikken enn på webshopen. Jeg spurte om det var billigere og bestille den på webshopen og sende den hjem til meg med ekspresspost. Svaret var rett og slett ja. Da gav jeg opp.

Ja, helt utrolig. Og når de snakker om at de er redd for å bli utkonkurrert av nettbutikkene så må jeg få si at de pisser i buksen, skyter seg i foten, graver sin egen grav osv osv

Edit: Det er jo klinkende klart at når de selger sine egne varer i sin egne nettbutikk billigere, ja da ber de om bråk.

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Så folkens, hvilken 55-200mm kan man kaste på en D60 for å få autofokus? HÆ? HÆ?

 

(Julegave til lite kresent hunkjønn, og jeg har ikke peiling på Nikon..)

Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Slike spørsmål har stor relevans for de som ikke er faste brukere av forumet, i og med at D40 er et veldig utbredt kamera blant nybegynnere. Jeg syns man skal lage egen tråd for slikt, for svarene er relevante for mange i disse tider. Vi må ikke gjøre forumet for internt, der alt av interesse foregår i chattetråden. Ingen som ikke er inne daglig klarer å forholde seg til denne tråden.

Lenke til kommentar
Og midt oppi alt dette planetstyret har stasjonærpc'n min bestemt seg for å ikke starte pga en korrupt bootsektor eller noe slikt.. Ikke får jeg boota fra CD heller, så jeg får fiksa OSet. :/

Ja ja, man skal da lære viktigheten av backup på den harde måten..

Ta ut harddisken, og sett den inni en pc som funker, sett den som slave. Start pcen og hent ut filene fra harddisken.

 

Jepp. Tenkte på det, men nå fikk jeg plutselig til å boote igjen, uten at jeg vet helt hva jeg gjorde. Jeg endret ingenting i BIOS, og ikke fungerte alt det jeg gjorde i gjenopprettingskonsollen til WinXP heller.. Men så lenge den fungerer, så. ^^

*tar backup av alt som ikke allerede ligger på flere disker*

Lenke til kommentar
Jepp. Tenkte på det, men nå fikk jeg plutselig til å boote igjen, uten at jeg vet helt hva jeg gjorde. Jeg endret ingenting i BIOS, og ikke fungerte alt det jeg gjorde i gjenopprettingskonsollen til WinXP heller.. Men så lenge den fungerer, så. ^^

*tar backup av alt som ikke allerede ligger på flere disker*

Kan være en hard disk som er i ferd med å tilte. Hvis det er en ide disk og CD/DVD-en er koblet til som en slave, så blir den tatt med i dragsuget ...

 

Tom

 

edit: fjernet noen quotes

 

edit/PS: Det er nok lurt å ta en backup.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Hmm.. Lekte litt med et D700 her i går med tilhørende opptikk. Moro å prøve noe annet enn mitt, men jeg ble overrasket hvor lite intuitivt det er.

Det er vel det eneste jeg ikke liker med Nikon; lite intuitivt, kronglete og mange baklengse løsninger i forhold til oss andre ;) Men det sier vel Nikonastinene oss også :D

 

Tom

 

Det er bare dere som er evneveike, og ja, å manøvrere seg gjennom et Canon for en Nikonist er som å være jomfru og naken i ei seng med et random hunnkjønn.

 

"Hvordan i helvette slår man den på?!"

 

Var på en fotobutikk i stjørdal her om dagen og bare kikket litt rundt.. Så at de hadde utstilt D700 der sammen med 16-85mm av alle ting.. Spurte selgeren (som også er sjefen) hva grunnen til at denne komboen var så bra..

Det jeg fikk til svar var at iso-egenskapene på D700 var så vanvittig god at 2.8 optikk ikke var nødvendig..

Jeg sa at det måtte være toppen av frekkhet å prøve å selge ett 5mp kamera-kit til 23000..

 

I Trondheim tror jeg bætre de hadde plassert en 16-85mm på D3'n i utkikksmonteret da jeg så på den i vår.

Lenke til kommentar

This is my camera. There are many ones like it but this one is mine. My camera is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my camera is useless. Without my camera I am useless. I must trigger my camera true. I must shoot more stable than the other contestants, who is trying to win over me. I must post my images before him. I will. Before God I swear this creed: my camera and myself are defenders of my art form, we are the masters of our competition, we are the saviors of my life. So be it, until there is no competition, but one winner. Amen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...