cruelphotography Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 http://sebrogers.typepad.com/seb_rogers_bl...here-folks.html hums.. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Tror det må være den 1* personen som har linket til den siden idag... Er disse ryktene troverdige? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 che så mange sider som går ivei på chatte tråden nå umulig å vite hva som er sagt når man kommer hjem fra jobb virker troverdig nok.. =) Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Er det skyvezoom?!?! Jupp.. Skyvezoom og en fokus som bråker mere enn gammel sigma-optikk. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 http://sebrogers.typepad.com/seb_rogers_bl...here-folks.html http://www.robgalbraith.com/bins/content_p...cid=7-9318-9779 Ikke sikle til tastaturet nå da, Olsen. Edit: Eller, dette kameraet er kanskje for "studio" for deg? Hmmm, tja, stygt lite komprimiss der... Vil vente med å se hva det gjør på ISO 1600 først. Med tanke på at jeg har D300 til foto der jeg trenger mye fps vil jeg sikkert kunne kalre å nyttiggjøre meg en D3x, spørsmålet er bare pris. Ang prossessoren så tror jeg ikke jeg vil merke noen stor forskjell... 24MP er litt sexy, det må jeg innrømme. Me får sjå, mulig D3 dumpes i pris nå da vet dere, og da er det ikke tvil.... Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Prisene blir slik:F3 (EX) + 105mm (EX+) = 3 700 NOK <b>F3 (EX) + 105 (EX) = 3 112 NOK F3 (BGN) + 105mm (EX+) = 3 105 NOK </b> F3 (BGN) + 105 (EX) = 2 517 NOK Hva ville dere ha gått for? Ville gått for nr 2, ex og ex. EX er veldig pent, ex+ er mer jålete pent, med esker og annet rask:P Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Blir det noen julekonkurranse i år? Årets julebilde eller noe sånt? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Idag fikk jeg objektivet mitt! Hadde ikke forventa at det skulle komme idag, men det gjorde det. Knall kvalitet og moro for alle penga! Sigma 105 ex dg. Har ikke tatt så mye bilder enda, siden det er så mørkt nå, men imorra, da skal jeg ta bilder! Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Idag fikk jeg objektivet mitt! Hadde ikke forventa at det skulle komme idag, men det gjorde det. Knall kvalitet og moro for alle penga! Sigma 105 ex dg. Har ikke tatt så mye bilder enda, siden det er så mørkt nå, men imorra, da skal jeg ta bilder! Har ikke objektivet ditt god lysstyrke da Endret 29. november 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 f/2.8 er ikke mye... Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 f/2.8 er ikke mye... Alt er relativt... Kommer helt ann hva man sammenlikner det med! Lenke til kommentar
GLN Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Uansett. Ikke så altformye å ta bilder av med 105mm når det er mørkt ute. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Stativ + lengre lukkertid..... Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hmm.. Lekte litt med et D700 her i går med tilhørende opptikk. Moro å prøve noe annet enn mitt, men jeg ble overrasket hvor lite intuitivt det er. Det er vel bare snakk om tilvenning tenker jeg. Gode egenskaper i et rom med dempet belysning da. Til og med på det "dårligste" objektivet med lysstyrke på 3.5. Forsvarer det derimot prisen? Nei, muligens bare halve prisen. Hadde vært moro å prøve en av de kameraene over dette da Hmm... får jo lyst på makro av alt dette snakket her jo Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Man trenger ikke å ta macro bilder når det er mørkt ute som dere snakket om. Har tatt et portrett bilde inne under lite belysning og må si at det fungerer helt greit! Sylskarpt. Gleder meg til imorra da jeg kan ta litt utebilder. Det regna i hele dag Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Gjerne litt for skarpt til portretter egentlig. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Gjerne litt for skarpt til portretter egentlig. Tja. Hvis du bestiller et macro objektiv, så er det ikke portretter du tenker på først når du bruker det, så utifra det er det helt greit. Endret 29. november 2008 av Wiciwato Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Tja, var vel derfor jeg kjøpte 105VR og ikke Sigma 150. Jeg var veldig i tvil på hvor interessant jeg ville synes at insekter var. Men det viste seg jo med en gang at det var det mest spennende og utfordrende. Blomster blir litt kjedelig i lengden synes jeg. Og i tillegg det at 105mm er en veldig fin brennvidde til portrett. Og jeg har brukt den til mye annet enn makro også, jeg. Og veldig fornøyd. Men skummelt skarp er den. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Ah. Deilig å høre at det ikke bare er cons å si om objektivet mitt. Gleder meg til imorra. Føler jeg har en hel morro foran meg Men nå sier jeg takk for meg, skal se på Kodenavn Mercury/Mercury Rising! Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Må du ikke veldig nære innsekter dersom man bruker 105mm til den slags? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå