Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Webprogrammering" min rompe. Å mekke en gjennomsnittlig webside har like mye med programmering å gjøre, som å kjøre barna i barnehagen har med formel 1.

Word!

 

På den gode siden har jeg fått tilbud om ny jobb igjen (byttet i august)...

Er det lurt å bytte jobb i nå? Sist inn, først ut i trange tider ...

 

Tom

Lenke til kommentar
"Webprogrammering" min rompe. Å mekke en gjennomsnittlig webside har like mye med programmering å gjøre, som å kjøre barna i barnehagen har med formel 1.

Word!

 

På den gode siden har jeg fått tilbud om ny jobb igjen (byttet i august)...

Er det lurt å bytte jobb i nå? Sist inn, først ut i trange tider ...

 

Tom

Ansiennitet følger kun i det firmaet du jobber i og kan ikke videreføres til neste firma :)

Lenke til kommentar

Er det lurt å bytte jobb i nå? Sist inn, først ut i trange tider ...

 

Tom

Ansiennitet følger kun i det firmaet du jobber i og kan ikke videreføres til neste firma :)

Det er vel det jeg sier; ansatt i går, oppsagt i dag. Ansatt i fjor, blir oppsagt over helgen.

 

Har forøvrig opplevd nedbemanning, konkurs, styrt avvikling i løpet av karrieren. Samt diverse mer eller mindre vellykkede oppkjøp ...

 

*gå å hente seg noe pils*

:hmm:

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Er det lurt å bytte jobb i nå? Sist inn, først ut i trange tider ...

 

Tom

Ansiennitet følger kun i det firmaet du jobber i og kan ikke videreføres til neste firma :)

Det er vel det jeg sier; ansatt i går, oppsagt i dag. Ansatt i fjor, blir oppsagt over helgen.

 

Har forøvrig opplevd nedbemanning, konkurs, styrt avvikling i løpet av karrieren. Samt diverse mer eller mindre vellykkede oppkjøp ...

 

*gå å hente seg noe pils*

:hmm:

 

Tom

Den posten var mer eller mindre myntet til Anew :p

 

Skål?

Edit: ja, det var sikkert noen skriveleifer her og der :p

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Ingen fare for nedbemanning - er med i oppstarten av et prosjekt i et supersexy departement. Staten FTW i nedgangstider! :D Litt spennende å gå fra noe bunnsolid til en jobb jeg vet skal nedlegges om 3.5 år, men prosjektet og rollen jeg er tilbudt er så spennende at jeg ikke kan la være. Det er bare en gang i livet man får tilbud om å realisere det man teoretiserte om i mange år som hovedfagsstudent. La oss bare si at jeg har en veldig, veldig god dag. :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Er det dumt å kjøpe BGN hus på Keh.com?

 

Tenkte å spare litt inn på denne pakken:

Nikon F3

Nikkor 105 F2.5 AIS

 

Prisene blir slik:

F3 (EX) + 105mm (EX+) = 3 700 NOK

<b>F3 (EX) + 105 (EX) = 3 112 NOK

F3 (BGN) + 105mm (EX+) = 3 105 NOK </b>

F3 (BGN) + 105 (EX) = 2 517 NOK

 

Hva ville dere ha gått for?

 

F3 var noe jeg fant ut at jeg plutselig hadde lyst på, men må ikke ha denne.

Er EX fin kvalitet (hva med BGN)? Har hørt at keh.com er strenge på kvalitetskontrollen sin, stemmer dette?

 

Edit: Trur eg går for ein av dei i feit skrift. Men er forsett spent om folk har noko å kome med når det gjeld BGN spegelreflekshus.

Endret av ET-media
Lenke til kommentar

Leste en artikkel på Fotopia om Joey Lawrance, som er nitten år og ettertraktet fotograf som har reist verden rundt..

 

Vel likte særlig denne kommentaren:

 

Ingen utdanning

Joey har per i dag ikke tatt noe skole i forbindelse med fotografering og editering.

- Når det gjelder Photoshop har jeg lært alt jeg kan fra internett. Man kan lære hva man vil gratis eller mye billigere enn å gå på skole ved å bruke guider tilgjengelig på nettet, sier Joey til Fotópia.

 

 

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Ingen fare for nedbemanning - er med i oppstarten av et prosjekt i et supersexy departement. Staten FTW i nedgangstider! :D Litt spennende å gå fra noe bunnsolid til en jobb jeg vet skal nedlegges om 3.5 år, men prosjektet og rollen jeg er tilbudt er så spennende at jeg ikke kan la være. Det er bare en gang i livet man får tilbud om å realisere det man teoretiserte om i mange år som hovedfagsstudent. La oss bare si at jeg har en veldig, veldig god dag. :)

Da er det bare å slå til. Det er nok bedre tider når prosjektet er i mål. Dyktige folk er det alltid bruk for :thumbup:

 

Tom

Lenke til kommentar
Jævlig som alle skal få seg 105 2.5 nå da. Søstera mi kjøpte den til meg for ett par dager siden hos stasi

 

Jeg har lenge hatt lyst på den, har bare vært nødt å bruke penger på andre ting fram til nå.

Nesten helt strøkent eksemplar jeg kom over også =)

 

Jeg har kun erfaring med Sigma sin 105mm 2.8 Macro, og jeg må si jeg elsker brennvidden!

Etter det jeg har lest og hørt og sett av bilder er Nikkor sin 105 2.5 Ais et utmerket objektiv. Skarpt og fint og en utrolig deilig bokeh.

Lenke til kommentar
Der røyk planene om evt store fotokjøp til våren. Mopeden må lakkeres etter fall! :S

Ikke vits i å lakkere da. Lakker bare rett før du skal selge den, mye billigere. "neida denne har ikke eingang veltet på støtta".

Føyk i 60 sona sist vinter, litt riper er det jo og feste for kåpa framme er knekt på den ene sia. Men det er det jo ingen som ser :p

 

Off, språket er helt ødelagt etter heldags med nynorsk.

Lenke til kommentar
Hmm, må det lastes ned, å legge som bakgrunn, eller har photoshop noe lignende?

Hvor man få tak i slikt. Har ikke peiling ... Du får google litt - cork backgounds for photoshop er en ide ;)

 

Kan helhvit funke? Eller er noe tekstur som du nevner bedre?

"Førstepost" med bilde oppdatert.

Tja; hvitt er bedre enn første forsøket, Men bra er å strekke det litt langt. Har mer tro på en tekstur. I hvertfall hvis du har tenkt å skrive den ut som et selvstendig verk.

 

Tom

Lenke til kommentar
Bestilte en Nikkor 105mm f/2.5 tidligere idag :)

Gleder meg som et barn til å få den på kameraet!

Knallobjektiv :) Sylskarpt. Men det har en brennvidde jeg ikke bruker så mye. Objektivet jeg bruker mest er en manuell Nikkor 35/1,4 som er skarpere enn virkeligheten (nesten da) på f/5,6 til f/8... og også bra nok på f/1,4 når det behovet melder seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...