Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forloveden min sa akkurat at hun ønsket seg kamera, så det blir mest sannsynlig til at hun kjøper D80en min for omkring 2000 og at jeg kjøper meg D300 etter jul. Optikk kan hun låne av meg :).

Er 2000 for huset slemt, med 8+2GB kort?

Gledeseg!

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Med vår økonomiske situasjon vil det da resultere i at hun får seg kamera, og jeg blir sittende uten.

Jeg har ikke råd til et helt D300 pr dags dato. På denne måten vil det gagne oss begge. Hun får et billig kamera med tilgang til en del optikk, og jeg får råd til D300.

Synes ikke det er så urettferdig jeg...

Francis

Lenke til kommentar
Med vår økonomiske situasjon vil det da resultere i at hun får seg kamera, og jeg blir sittende uten.

Jeg har ikke råd til et helt D300 pr dags dato. På denne måten vil det gagne oss begge. Hun får et billig kamera med tilgang til en del optikk, og jeg får råd til D300.

Francis

Du har rett sånn sett, jeg gav vekk D2h til bestevenninen min (Hun evner å bruke det), men jeg syns 2000 er en kurrant pris om du har vært snill med det.

Lenke til kommentar

Francis

Jada, bare virka litt sært. Man skulle vel tro at man som forlovede og samboere har felles økonomi? Men hva vet jeg som kun er 18 og ungkar. :p

En bedre formulering hadde vært at du ga henne D80 til jul, og hun ga deg 2000kr. Same shit, different wrap. ;)

Lenke til kommentar
Ja, det er forsåvidt greit.

Men man har selvfølgelig en konto elns til mat og andre ting som familien trenger felles. Men 100% felles økonomi er kanskje ikke så vanlig?

Så lange man er gift og ikke har laget en spesifikk avtale om økonomien, så er det i allefall jurdisk felles økonomi, og formue vil deles ved skilsmisse.

Lenke til kommentar
Modern og fadern har ikke felles økonomi... De har forskjellig syn på penger og hva man burde bruke det til, syns det er greit jeg, så får pappa snuse så mye han vil uten at modern skal betale for det.

Jeg tenkte nå at :francis: hadde felles økonomi, da de sikkert har bodd sammen en god tid og sikkert kommer til å leve livet sammen, men mulig den økonomiske delen dette tema da ikke stemte...

Jeg for min del er vant til at far og mor har hver sin konto, men gir de gir beng i hvilke bankkort varer o.l. blir kjøpt med... ;)

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Burde jeg kjøpe Canon 24-105 f/4L IS USM når jeg får den til 5000,- men egentlig ikke har råd?

:!:

Har fått tilbud av naboen.

Nei, be heller naboen din ringe meg, jeg kjøper den for 5001,- :tease:

:)

Hvis du er veldig interessert i objektivet, så kan jeg sette deg i kontakt med naboen min. Ikke sikkert du får det helt ned i 5000,-, da men. Jeg fikk vel naborabatt. :)

Lenke til kommentar
Burde jeg kjøpe Canon 24-105 f/4L IS USM når jeg får den til 5000,- men egentlig ikke har råd?

:!:

Har fått tilbud av naboen.

Nei, be heller naboen din ringe meg, jeg kjøper den for 5001,- :tease:

:)

Hvis du er veldig interessert i objektivet, så kan jeg sette deg i kontakt med naboen min. Ikke sikkert du får det helt ned i 5000,-, da men. Jeg fikk vel naborabatt. :)

Er nok litt lite penger i lommeboken min nå dessverre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...