Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å se på Top Model er som å være flue på veggen på Akam. Det er et show der super-egoer tar sats og utfordrer hverandre. Jeg ser ikke på noe tv-program bevisst, jeg bare zapper og stopper opp når noe gir meg noe å henge meg opp i. Top Model er av og til en interessant studie i menneskelig oppførsel.

 

Det er ikke et normalt miljø, og du må ha et stort ego for å passe inn. Men modellene må vite sin plass i hierarkiet, de er en vare. De må ikke utfordre sine oppdragsgivere, og en av hensiktene med serien er å gi de håpefulle et kurs i hvordan de skal forholde seg til slike saker. Amerikans Top Model er jo enda mer ekstremt i så måte, og de av oss som har erfaring med internasjonale modeller (Norge har endel av dem, og det er sikkert flere av oss som kjenner/har vær/er sammen med en av dem) vet at forholdene kan være temmelig syke i utlandet.

 

En jente jeg hadde et forhold til var norges representant i en av de større internasjonale konkurransene i LA. Da hun kom hjem kunne hun fortelle at hun kjedet seg kolossalt på et hotell hun ikke fikk lov å forlate uten følge. Men, hvis hun kjedet seg for mye kunne hun alltids få sendt opp noe pot til rommet av byrået... Slik fungerte det faktisk på den tiden. Det er noen år siden nå, og det er mulig at de ikke benytter seg av slike metoder i dag.

Lenke til kommentar

Det er fordi det ikke finnes noen PMnormal utenfor Akam, Karl-Peder. Og fordi jeg ikke liker oppmerksomhet, og det er derfor jeg har vært en litt grå mus i den delen av bransjen som ikke får særlig oppmerksomhet uansett. Og selv om jeg som tyveåring var hoveddommer i Haugesundsmesterskapet i Pop og Rock så ville jeg aldri i voksen alder ha blandet meg inn i f.eks. Idol. Og ikke ville de hatt meg heller, for i virkeligheten er jeg som nevnt ganske unnselig. Noe jeg trives godt med.

 

Btw: Finnes det noen ung fotograf som ikke har hatt et forhold til en modell?

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Nok en gang, med fare for å høres ut som en stalker: Jeg vet hvem du er og hvor du jobber, men har aldri hørt navnet ditt før jeg fant ut det. Jeg stoler dog på deg, av den enkle grunn at jeg ikke liker å mistro folk jeg ikke kjenner. Og så nevnte du noe om pseudonymer før en gang, og det kommer jeg sannsynligvis aldri til å vite hva er, ettersom jeg ikke gidder å ofre så veldig mange kalorier på å finne ut hva du har vært med på å produsere etc. Ikke vondt ment, det er mer en høflighetsgest at jeg ikke sjekker det. :)

 

Hvordan går det med kneet, forresten?

Lenke til kommentar
Det er fordi det ikke finnes noen PMnormal utenfor Akam, Karl-Peder. Og fordi jeg ikke liker oppmerksomhet, og det er derfor jeg har vært en litt grå mus i den delen av bransjen som ikke får særlig oppmerksomhet uansett. Og selv om jeg som tyveåring var hoveddommer i Haugesundsmesterskapet i Pop og Rock så ville jeg aldri i voksen alder ha blandet meg inn i f.eks. Idol. Og ikke ville de hatt meg heller, for i virkeligheten er jeg som nevnt ganske unnselig. Noe jeg trives godt med.

 

Btw: Finnes det noen ung fotograf som ikke har hatt et forhold til en modell?

Så hvis jeg har ett forhold til en potensiell modell nå, teller det?

Lenke til kommentar
Jeg må bare få si dette: Det virker, mildt sagt, som om du har hatt et jævlig interessant liv, PM.

Hallo!.. Pm er jo stein gammel. Og det med fare for å sette akam i fyr :p

 

 

Noen som vet om program til å lage slideshow med lyd og bilder?

Windows movie maker? Gartiss attpåtil hvis du har vinduer .p

Lenke til kommentar

Forhold til modell, ja. Frykter at det hadde blitt vanskelig å kontrollere seg ved en eventuell aktshoot. Som uerfaren fotograf kan man ikke noe for at det buler noe ut av buksa. :p Tross alt i vår natur.

 

Så derfor starter jeg litt rolig, med full påkledning. Tror jeg har funnet meg en modell nå, som jeg snart skal ha shoot med. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...