Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Har testa alt av psykoene fra barteland, og sett dem live flere ganger. Det siste er den største lidelsen, for Timothys Monster kan høres med promille over 2,5. Men da er jeg også tonedøv, men det er umulig å drikke seg så full at jeg klarer Sæthers stemme live. Grøøøøssssssssss.

 

Og for de som ikke kjenner den underskjønne stemmen til Radka Toneff så er det bare å meske seg med hennes versjon av Kurt Weill-klassikeren

fra platen Fairytales.

 

Da jeg lette etter noe annet kom jeg over dette bizarre kuttet med et av mine favorittband på midten av åttitallet, REM. Jeg fulgte dem fra Murmur (83) til de forlot I.R.S. og ble stadionstore. REM goes Muppets, my God!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som jeg har særere musikksmak enn gjennomsnittet her - men det visste jeg jo egentlig. :)

 

Abba, Air, Art of Noise, Boards of Canada (er det noen andre her som liker dem, så blir jeg meget overrasket! :) ), Enigma, Eurythmics, Fatboy Slim, Fila Brazillia, Groove Armada, Jean Michel Jarre, Massive Attack, Peter Gabriel (!), Pink Floyd, Queen, Vangelis, Zero 7, og en del klassisk.

 

Det er selvfølgelig en del andre grupper/artister jeg liker, men dette gir vel et slags helhetsinntrykk, tror jeg.

 

Groove Salad fra SomaFM er det som stort sett står på her dersom jeg ikke ønsker å høre noe spesielt.

Lenke til kommentar

Boards Of Canada kjenner jeg ikke, men resten ligger til Nice Price på Platekompaniet. Når ble noe av det sært. Greit nok at Art of Noice ikke har blitt så mye feiret siden storhetstiden, men come on...

 

Men egentlig har jeg ikke noen sær smak i det hele tatt, for jeg har egentlig ingen smak. Blir litt avslepen av å jobbe med dritten for lenge. Jeg kombinerer lett band som Plasticland med Arne Bendiksen når jeg skal kose meg en kveld, før jeg runder av med Smokey Robinson og en Henry Purcell-opera fra barokken. Musikk er mat til sjelen, men det er viktig å ikke bli helt slukt av materien. Ingenting er større enn livet, ikke engang Hasselblad.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

BOARDS OF CANADA! =D Må seie eg er overraska sjølv over at nokon i det heile nemner dei.

Sjekk ut God is an Astronaut, Explosions in the Sky, Godspeed You! Black Emperor, A Silver Mt. Zion, 65daysofstatic og This Will Destroy You - hvis du er into that stuff.

 

Edit: PM: Siste er jo konge. Kniz. ^_^

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Ween, da? Noen her som hører på dem?

 

Ellers hører jeg på det meste, men ratleto nevner en del av favorittene: Massive Attack, Jarre, Vangelis, en del klassisk.. Jeg hører som sagt på det meste, til og med totalt datagenerert musikk, bare det i mine ører låter bra, men stort sett går det i AC/DC, Maiden, Stones og de ovennevnte. :)

Lenke til kommentar
BOARDS OF CANADA! =D Må seie eg er overraska sjølv over at nokon i det heile nemner dei.

Sjekk ut God is an Astronaut, Explosions in the Sky, Godspeed You! Black Emperor, A Silver Mt. Zion, 65daysofstatic og This Will Destroy You - hvis du er into that stuff.

 

Edit: PM: Siste er jo konge. Kniz. ^_^

Oi, tror nesten du har like god musikksmak som meg! :ohmy: Sjekk ut Last.fm topplista mi.

 

Synd at du ikke har like god kamerasmak :hmm:

Lenke til kommentar

50D er testet på teknofil.no, likte godt siste punktet deres på:

 

Dette likte vi ikke

 

 

Bildebrikkens detaljrikdom tilsvarer ikke 15 megapiksler

Hovedbryteren har ukomfortabel plassering og funksjon

Vippepinne (joystick) lite brukervennlig

LCD-skjermen kan ikke vris eller vippes

Lite lysfølsom og treg autofokus med Live View

Live View må aktiveres spesielt før den kan tas i bruk

Tungvint prosedyre for å foreta innstillinger fra LCD-skjermen

Den innebygde blitzen kan ikke brukes for trådløs blitzkontroll

AF-assistanse kun med innebygd blitz (dog god rekkevidde)

Ikke innebygd søkersperre, kun løst deksel

Kameraet krever optikk av høy kvalitet for å yte maksimalt

 

tenk at man må ha bra optikk på et semi-proff kamera

Lenke til kommentar
BOARDS OF CANADA! =D Må seie eg er overraska sjølv over at nokon i det heile nemner dei.

Sjekk ut God is an Astronaut, Explosions in the Sky, Godspeed You! Black Emperor, A Silver Mt. Zion, 65daysofstatic og This Will Destroy You - hvis du er into that stuff.

 

Edit: PM: Siste er jo konge. Kniz. ^_^

Oi, tror nesten du har like god musikksmak som meg! :ohmy: Sjekk ut Last.fm topplista mi.

 

Synd at du ikke har like god kamerasmak :hmm:

Boards of Canada er på listen ja, riktignok nede på en delt 99. plass... Men Sonic Youth og "Tonedøve Sæther & co" er noen hakk høyere opp :love:

 

Høy kompatibilitet både på musikk- og kamera-smak! :)

 

EDIT: Eneste forskjellen på kamerafronten er at utstyrslisten din er mer eller mindre identisk med ønskelisten min...

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Jeg har ombestemt meg. Listen over norges mest overvurderte band toppes ikke av noen trøndere. Trøndelags rockeære kan anses for reddet. Det er selvfølgelig Turboneger!!!!!!! Herre Gud, finnes det noe mer patetisk enn Turboneger? Nei, nei nei nei nei, for å sitere supergruppen Norske Gutter.

 

Var det noen som så Hank Von Helvete på Top Model? Jesus Kristus og hele bøtteballetten, det var grusomt patetisk. Når han liksom skulle sitte i panelet var han helt på trynet, og det lå dårlig skjult rasisme bak hans kommentarer til den somaliske siddisjenta. Det er klart at en sort jente ikke hører helt hjemme på et coverbilde med det bandet, men at hun har absolutt ingenting å gjøre i modellbransjen av den grunn er jo sykt dumt å si. Hun fungerer ikke på et Hank Von Helvete-bilde, og det får ham til å lespe frem noen sykt strenge uttalelser om at hun ikke holder mål som modell. Fyren burde vært sperra inne på evangeliesenteret som avruste ham til dommedag, for samfunnet fortjener bedre enn den tullingen som forbilder for ungdommen. Snakker om å overdrive sin egen betydning som midtpunkt for verden, til en slik grad at man ser på seg selv som en mal for moteverdenens valg av modeller også. Fy faen for en kuuk.

 

Fyren er jo totalt blåst. Jeg har kjent maaange tunge heroinister i mitt liv, men ingen har vist seg så dumme som den mannen her. Hans eneste force som rocker er at han ikke har hemninger i bruken av sin stygge korpus, og fordi en samlet norsk musikkpresse ikke har peil på noe annet enn hype.

 

Visste dere forresten at et promobyrå i Oslo selger a-listing på P3 for en pen sum penger? Og at det faktisk fungerer? Det forklarer hvorfor slike ubetydeligheter som ovenfornevnte tulling får lov til å raljere fritt i media.

Lenke til kommentar

I den delen der kommentarene til den berømte helvetesfyrsten falt hadde han tatt av seg hammen som Hank, og fremstod som seriøs kommentator. Slik som jeg gjør i BK. Der ville jeg aldri tøyset, og når det gjelder å bedømme en tenårings fremtid i drømmeyrket så ville jeg i hvertfall ikke gjort det. Jeg elsker å påta meg selv en karakter, som PMnormal er, men det finnes grenser. Og det er det som skiller dumme personer fra intelligente. Og jeg må ærlig talt si rett ut at Hank Von Helvete faktisk fremstår som mindre intelligent. Han er en avslepen variant av alle andre som har blitt reddet fra Kong Heroin av et evangeliesenter. En psycho-kristen i liberal forkledning. Og nå skal det nevnes at "den ekte PM" faktisk er troende selv.

 

Mannen er DUM, og da i betydningen mindre intelligent. Jeg har aldri møtt ham, men de fra musikkmiljøet i Oslo som jeg kjenner vil til en viss grad bekrefte at mannen fant ikke opp kruttet, men stod faretruende nær da det skjedde. Å lage et image av typen "Kiss" er ike et utslag av kreativitet, men det motsatte. Ikke at det nødvendigvis blir dårlig av den grunn, men i dette tilfellet er det blitt det. Fatter ikke at Schreiner orker å jobbe med noe slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...