Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

U2, Coldplay og Saybia....

Saybia vet jeg ikke hva er for noe engang, men at de kommer fra Danmark lover ikke bra. Det er en generell regel i musikken at lite bra kommer derfra... De to andre, vel de konkurrerer om førsteplassen på shit-listen min. Begge gir meg en desperat trang etter å komme meg ut av rommet når jeg ikke kan ungå å høre dem. Noe sier meg at vi hadde hatt en veldig kort musikkprat... :D

Låta kona og jeg danset "bryllupsvals" til:

http://www.youtube.com/watch?v=C7yzVZ9nIL0...feature=related

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
U2, Coldplay og Saybia....

Saybia vet jeg ikke hva er for noe engang, men at de kommer fra Danmark lover ikke bra. Det er en generell regel i musikken at lite bra kommer derfra... De to andre, vel de konkurrerer om førsteplassen på shit-listen min. Begge gir meg en desperat trang etter å komme meg ut av rommet når jeg ikke kan ungå å høre dem. Noe sier meg at vi hadde hatt en veldig kort musikkprat... :D

Låta kona og jeg danset "bryllupsvals" til:

http://www.youtube.com/watch?v=C7yzVZ9nIL0...feature=related

Den mest kjente sangen fra Saybia:

- The day after tomorrow

Det at U2 og Coldplay er på din shit-liste, DRITER jeg i! :D

Lenke til kommentar
Fryktelig mainstream-smak på folket her på bruket. Ikke et eksempel på noe man kan kalle smal musikk. Og ikke kom å fortell meg at Dream Theatre er smal musikk :p

Superstreitinger...

Har selv tenkt litt på dette en stund, men har funnet ut at jeg bryr meg svært lite. Hører jeg noe jeg liker, skaffer jeg det, samma om det er mainstream eller w/e.

Lenke til kommentar
Fryktelig mainstream-smak på folket her på bruket. Ikke et eksempel på noe man kan kalle smal musikk. Og ikke kom å fortell meg at Dream Theatre er smal musikk :p

Superstreitinger...

Har selv tenkt litt på dette en stund, men har funnet ut at jeg bryr meg svært lite. Hører jeg noe jeg liker, skaffer jeg det, samma om det er mainstream eller w/e.

Bare en liten betraktning fra meg etter å ha bivånet litt goodtaste-runk en stund nå. Sjekk heller om ørene tåler litt skikkelig øs: en låt for bilfolket :thumbup:

Lenke til kommentar
Halfdan Sivertsen er ikke mainstream, det er bare folket det er noe galt med.

Folket elsker jo Halvdan. Hvordan kan han ellers ha klart å selge hundretusener av plater, motta hundretusener i royalties fra krinken (i året), og selge millioner av billetter over årenes løp. Men god som gull når kald vind blåser fra høyre...

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Har levert D3'en og objektivene 14-24 og 24-70mm til dritt sjappa som solgte meg dette.

Ingenting er riktig i fokus ikke engang huset klarer å fokusere korrekt, objektivene er et sorgens kapittel. Fy fanen jeg er fortvilet over å sende dette til rep, alt er kjøpt før sommerferien. (Feilen har vært der siden dette var nytt)

Aldri mere Nikon på meg. :(

Alle produsenter kan levere utstyr med feil. Alt i alt har du nok vært veldig uheldig. Jobbet inntil nylig i en fotobutikk, og de aller færreste SLR-kameraene og objektivene hadde en eller annen produksjonsfeil. En viss feilrate må man regne med. Faktisk har jeg aldri opplevd at samme kunde har hatt feil med flere ting som er kjøpt samtidig, verken på Nikon eller andre merker.

Å si at du aldri mer skal ha Nikon, eller at butikken du kjøpte det i er en "drittsjappe" på bakgrunn av produksjonsfeil, er rett og slett lite gjennomtenkt. Du kunne vært like uheldig med et av de andre merkene, og det finnes ikke butikker som aldri har solgt utstyr med produksjonsfeil.

Faktisk er det din egen skyld at du må sende det inn på verksted. Du sier at feilen har vært der siden det var nytt, så hvorfor ikke levere det inn med en gang som en DOA sak? Da hadde du mest sannsynlig fått nytt utstyr uten å måtte vente flere uker på verkstedet.

Faktisk kan butikken eller verkstedet her nekte å reparere dette på garantien, ettersom du har ventet så lenge med å sende det inn etter at du oppdaget feilen. Det er på grunn av at feil kan forverres over tid, og det i seg selv kan medføre en større jobb for verkstedet enn å rette opp kun selve produksjonsfeilen. Dette står også klart i Forbrukerkjøpsloven, at "innen rimelig tid" ikke kan være kortere enn to måneder etter at feilen er oppdaget. Alt over, kan av verkstedet betegnes som "ikke innen rimelig tid". Kan ikke huske å ha opplevd at dette har blitt håndhevet, men greit å være klar over om du skulle komme over produksjonsfeil i fremtiden.

Heldigvis forstår de fleste kunder at butikken ikke kan garantere seg mot produksjonsfeil, men så har vi jo dessverre unntakene da, som gjør det de kan for å ødelegge dagen til en stakkar som ikke har noen skyld i problemene man har opplevd.

Lenke til kommentar
Halfdan Sivertsen er ikke mainstream, det er bare folket det er noe galt med.

Folket elsker jo Halvdan. Hvordan kan han ellers ha klart å selge hundretusener av plater, motta hundretusener i royalties fra krinken (i året), og selge millioner av billetter over årenes løp. Men god som gull når kald vind blåser fra høyre...

Ja, det er noe galt med folket sier jeg jo :p

Men det er jo selvfølgelig min mening :p Og jeg mener mye rart!

Lenke til kommentar

Ok, det skal du få lov til. I hvertfall i kveld. Jeg synes forresten at tittelen på den billåten jeg linket til er tidenes kuleste låttittel: Jesus built my Hot Rod.

Tror forresten ikke det er den lureste låten å spille på bilstereoen til en hyperaktiv tenåring i disse dager. Det kan fort gå kjapt i svingene da. Bedre å fore slike med George Jones enn Ministry.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Sjekk heller om ørene tåler litt skikkelig øs: en låt for bilfolket

:w00t:

Ikke den typen musikk jeg normalt hører på, og jeg hadde nok blitt litt sliten i ørene om jeg hadde måttet høre mer enn en sang om gangen. Men joda... tøfft nok.

Det kan bli i det meste laget over flere låter for meg også nå, men for 15 år siden var det fast oppvarming før jeg/vi gikk på Garage. Så skiftet jeg til Motown når nattens bytte var trygt anbrakt på sofaen.

Men det er fremdeles et skikkelig energikick å høre et par låter av Ministry på høyt volum. Kanskje det er noen her som Hüsker Dü? Ikonisk hardcore som opptok meg mye på åttitallet.

Lenke til kommentar

Superstreitinger...

Haha, so true. ^^

Går i Motorpsycho, Sufjan Stevens, Mogwai, Serena Maneesh, Sonic Youth og My Bloody Valentine på meg for tida. Sweet stuff.

Lenke til kommentar

Sonic Youth er kongebra, men jeg er så kommers at jeg liker Dirty best. Motorpsycho er jeg mer tvilende til. For meg er de norges mest oppskrytte band. Uansett hvordan man snur og vender på det, en totalt tonedøv vokalist er aldri kjekt å høre på for oss som har tilbrakt tusenvis av timer i studio. Hadde han i det minste tilført musikken noe kunstnerisk utover å overhodet ikke kunne synge skulle jeg ikke klagd. Heldigvis finnes det trøndere som kan synge også...

Hvilken Radka ble det da, Kim?

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Sonic Youth er kongebra, men jeg er så kommers at jeg liker Dirty best. Motorpsycho er jeg mer tvilende til. For meg er de norges mest oppskrytte band. Uansett hvordan man snur og vender på det, en totalt tonedøv vokalist er aldri kjekt å høre på for oss som har tilbrakt tusenvis av timer i studio. Hadde han i det minste tilført musikken noe kunstnerisk utover å overhodet ikke kunne synge skulle jeg ikke klagd. Heldigvis finnes det trøndere som kan synge også...

Hvilken Radka ble det da, Kim?

Dirty er god den, men Sister er pinadø rå. Du har ikkje vore borti MBV før? Loveless er pensum. Tonedøve Sæther i Motorpsycho gjer mykje av greia for meg, det har sin sjarm. ;) Har du testa Timothys Monster? Veldig behageleg plate.

Ooooog

Live In Hamburg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...