Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå gleder jeg meg til Canon 50mm F/1,4!

 

Hvorfor i allverden koster solblendere så mye? :p

 

 

Fordi butikkene selger jo kameraene med tap ca, så de må jo tjene penger på NOE?

Vel dette gjelder vel egentlig kun canon..(?)

Nei, hvorfor? Prisene er så lavt nede på alt av hus og utstyr at det går omtrent til innkjøpspris. Er nikon dyrere i butikken, er det fordi det er dyrere å kjøpe inn

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Vintern plan for vintern skiturer:

 

*Ikke puste rett på, forbi eller mot frontlinsen.

*Ha objektivdeksel på når en er i bevegelse.

*Holde batterier nær kroppen.

*Ta ut minnekort før man går inn.

*Ta så ut batteriene.

*La kameraet ligge i sekken så lenge som overhodet mulig.

Eller gi f... i hele skituren :grin:

 

Tom

Lenke til kommentar

Skal ut med kamera en tur nå mens det enda er lyst ute. -16 grader. Sist jeg var ute i kulde med 30D'en syns jeg at jeg hørte noen slags litt lave klikkelyder fra det innimellom mens det bare sto der på stativet, og da var det bare -10. Litt spent på om 30D'en tåler kulda dårligere enn 350'en. Den har jeg brukt i -20 uten andre problemer enn at lcd-displayet ble grøtete. Kanskje det får være "vinterkameraet" mitt..

Lenke til kommentar
Fordi butikkene selger jo kameraene med tap ca, så de må jo tjene penger på NOE?

Word... nettbutikker (med en tiendedel så store utgifter som butikker) og de større kjedene raserer markedet med sinnsyke priser for å knekke de mindre aktørene, og et håp om å knekke de større konkurrentene.

 

De butikkene som fortsatt eksisterer, må ta høye priser for ekstrautstyret for å få nok inntjening til lønn, leie av lokaler, strøm og alle andre mulige avgifter og utgifter. Stort sett er ikke denne fortjenesten på ekstrautstyret nok heller, og vi ser jo et ras av mindre kjeder og enkeltstående butikker som går over ende på grunn av de stores grådighet.

 

Mange kunder tror de gir butikken en kjempefortjeneste når de kjøper et kamera (evt. objektiv) til 10.000 og nærmest krever rabatt. Fakta er at man stort sett kjøper kamera til innkjøpspris, eller veldig nær. En selger gjør faktisk ikke et bra salg før man har solgt med minnekort, batterigrep, veske, UV-filter, polafilter, stativ, fjernutløser, solblender og noen andre småting sammen med kameraet. Derfor føler nok mange at de blir forsøkt prakket på mye de ikke trenger.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan jeg ikke se bidraget mitt til skygge-konkurransen? Det kunne jeg de tidligere konkurransene.. :hmm:

 

EDIT: PMen altså...

Fordi bildene ikke legges ut før i kveld etter at fristen har gått ut ?

 

Tom

Jeg ser at jeg forklarte problemstillingen skikkelig dårlig.. Det jeg mente var hvorfor jeg ikke kan se bildet i sendte meldinger?

EDIT 2: Kanskje det er fordi Ejrik ikke har åpnet meldingen ennå :hmm:
Lenke til kommentar
Jeg ser at jeg forklarte problemstillingen skikkelig dårlig.. Det jeg mente var hvorfor jeg ikke kan se bildet i sendte meldinger?

Skikkelig dårlig er bare forordet :D

 

Jeg vil tro at det er fordi du ikke har embedded vedlegget i teksten, dvs. kun har bildet som et vedlegg.

 

Tom

Nei for jeg la til vedlegget i teksten, men shit la gå.. Det ordner seg nok :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...