turnipkongen Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Yay! Fekk tilbake kameraet mitt fra service-proffen nå, lukker og hovudkort var blitt bytta ut, og i tilegg til å fikse det faktiske problemet der eg ikkje fekk ta bilete, fiksa dei den defekte usb-utgangen også Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Du må huske at det er Remi da. Så det er kanskje ikke så tåpelig? Har er vel bare lei av å vente på 5D MK II som aldri dukker opp Tom Ja, det er faktisk grunnen. Kjeft a icefox! Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Den er verdt å vente på, tro meg Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Den er verdt å vente på, tro meg Du har gjort det? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Altså, når du kjøpte Canon 24-70 2.8 i forrige uke, og i det hele tatt skriver at du vurderer å bytte over til Nikon sitt tilsvarende, fortjener du ikke annet enn tilsnakking. Og hvorfor D3 og ikke D700? Mtp. størrelse og hastighet er jo de mer like. Men å sammenlikne D3 og 5D Mark II blir helt feil for meg. Til helt forskjellig bruk. Og det bringer meg inn på et litt interessant spørsmål. Hva skal du egentlig med 5D Mark II? Hvilke fordeler vil det gi DEG i forhold til 40D? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Berre ver teit og bytt, så selger du fastobjektiva dine til meg for fuck-o. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Hadde vært så bra om han bytta xD Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Den er verdt å vente på, tro meg Du har gjort det? Har prøvd det et par ganger ja Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Altså, når du kjøpte Canon 24-70 2.8 i forrige uke, og i det hele tatt skriver at du vurderer å bytte over til Nikon sitt tilsvarende, fortjener du ikke annet enn tilsnakking. Og hvorfor D3 og ikke D700? Mtp. størrelse og hastighet er jo de mer like. Men å sammenlikne D3 og 5D Mark II blir helt feil for meg. Til helt forskjellig bruk. Og det bringer meg inn på et litt interessant spørsmål. Hva skal du egentlig med 5D Mark II? Hvilke fordeler vil det gi DEG i forhold til 40D? Tror du er inne på noe her Icefox... Håper ikke dette skremmer ZoDz, for; har man lyst (og penger selvsagt), har man lov Den er verdt å vente på, tro meg Du har gjort det? Har prøvd det et par ganger ja Daså, da er det ingen sak å være glad Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hadde vært så bra om han bytta xD Hadde blitt ein god gammaldags self-pwn av dimensjonar. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Hehe, ville kasta peng ut av vindauge iallefall... Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 God kveld. Legger inn et spørsmål her, istedenfor å lage en ny tråd. Hvordan får man til et slikt bilde? Stativ er jo et must. Men hva setter dere blender, iso på? Og hva setter dere det hjulet på, AV, TV..etc ? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 My god det er tungt å gå med stappet fotosekk rundt i en by i flere timer. D3'en brillierte såklart. Kommer med bilder seinere. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) God kveld. Legger inn et spørsmål her, istedenfor å lage en ny tråd. Hvordan får man til et slikt bilde? Stativ er jo et must. Men hva setter dere blender, iso på? Og hva setter dere det hjulet på, AV, TV..etc ? Nikon/canon folk gir jeg ikke råd til, bare sony dudes Neh, hva skal man si. Apertur mode liker jeg, hadde nok satt den på f8 eller deromkring med stativ og iso 100-200 uten blits og IS avslått. Det ser ut til at det er lite med bevegelse i bildet og lang lukkertid er en mulighet her ja. Edit: hadde passet på å ikke få de lysene utbrent. Muligens kjøre to eksponeringer. Endret 22. november 2008 av Inc Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hvordan får man til et slikt bilde? Stativ er jo et must. Men hva setter dere blender, iso på? Og hva setter dere det hjulet på, AV, TV..etc ? Det er ikke noe spesielt med dette bildet som jeg kan se? Stativ er som du sier et must. Når du har stativ velger du stort sett alltid optimal ISO, f.eks. 200 på Nikon. Sett hjulet på Av (du velger blender, kamera velger lukkertid) og velg en relativt liten blender for å få stor dybdeskarphet, for eksempel f/11. Dette burde gjøre susen. Hvis du ikke er helt fornøyd kan du prøve å justere eksponeringskompensasjon for å få den eksponeringen du synes er best. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Ok, da prøver jeg det ! Takk for raskt svar Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Ok, da prøver jeg det ! Takk for raskt svar NP. Sender faktura. Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Ingen som har noen formening om 2xBP-511a vs 6 AA-batterier i BG-E2n? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jo. Jeg bruker som oftest EL-EN3a i mine kameraer, ettersom jeg har de og de er oppladbare. Har noen oppladbare AA-batterier også, men de går i blitsene. Men jeg bruker AA-batterier på D300 når jeg ønsker 8fps, men en slik funksjon har du jo ikke på 40D. Så i praksis vil du ikke merke forskjell. Kjøp det som er billigst. Men hadde jeg vært deg hadde jeg vel kjøpt et 511a til. Vet ikke hvorfor, men bare liker orginale batterier bedre. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Ingen som har noen formening om 2xBP-511a vs 6 AA-batterier i BG-E2n? Ville nok satset på 2xBP-511A. AA-muligheten er vel mer ment som en nødløsning. Men vil du bruke AA batterier, så bør du gå til innkjøp av Lithium-batterier. Da øker levetiden betraktelig i forhold til alkaliske AA batterier ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå