Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SB-800'n min sendes fra Stockholm i morgen.. Kan vel bare gi all ros til Scandinavian Photo for god kundeservice. De hadde ingen på internettlager, men Daniel (kundeservicemannen) ringe butikken i Stockholm for å sjeke om de fortsatt hadde en inne, og ringte meg etter fem minutter for å si at de hadde den. Han var ikke helt sikker på om det var med hurtiglader, slik det sto at det skulle være, så han slo av 100 kroner på prisen, som i utgangspunktet også var ganske lav. :D

Bare å glede seg til det kommer noe i posten nå, da.

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar

Første gang jeg har vært i fjellheimen på fototur gitt. Så dreven er jeg ikke blitt enda.

Men nei, vi sov på hyttene til DNT. Langt mer behagelig. For det første sparer man seg for 5kg ekstra på ryggen. Og det merker man godt, når man går flere timer om dagen i terreng. Sekkene våre var på 20kg+, så glad jeg slap telt.

For det andre er det ikke så gøy med telt hvis det er dårlig vær, noe vi hadde en del av. Likevel slapp vi unna det verste. :)

Eksponeringen er på 59sek hvis noen lurte.

Lenke til kommentar
Første gang jeg har vært i fjellheimen på fototur gitt. Så dreven er jeg ikke blitt enda.

Men nei, vi sov på hyttene til DNT. Langt mer behagelig. For det første sparer man seg for 5kg ekstra på ryggen. Og det merker man godt, når man går flere timer om dagen i terreng. Sekkene våre var på 20kg+, så glad jeg slap telt.

For det andre er det ikke så gøy med telt hvis det er dårlig vær, noe vi hadde en del av. Likevel slapp vi unna det verste. :)

Var på telttur ute med stor ryggsekk i sommer, selv om det ikke var like langt, var sekkene store nok..

Turisthyttene er et flott tilbud til turgåere :)

Flott bilde, er det tatt på natta/kvelden eller har du brukt gråfilter, siden du har fått såpass lang lukkertid tenkte jeg?

Lenke til kommentar
Takker.. :)

Nei, jeg fikk nettop en D1x av en kamerat som mente jeg sikkert ville ha mer glede av det enn han. Minuset er at han ikke finner laderen til det så jeg vet ikke om det funker enda engang. Det funka sist han sjekka, men når det var er ikke godt å si.

Ingen i trondheimsområdet som har D1x som kunne tenkt å lånt meg en lader noen timer da? ;)

Kjipt å kjøpe en lader når jeg ikke vet om dety er noe å samle på enda..

Akkurat. Jeg har en D1x med lader og det hele selv, men bor ikke i nærheten av Trondheim. Er en stund siden jeg har brukt det selv, men mener å huske at bildekvalitet, dynamikk og støy om man skrur ISO litt opp naturlignok er ganske laber i forhold til moderne kameraer. :)

Lenke til kommentar

Var på telttur ute med stor ryggsekk i sommer, selv om det ikke var like langt, var sekkene store nok..

Flott bilde, er det tatt på natta/kvelden eller har du brukt gråfilter, siden du har fått såpass lang lukkertid tenkte jeg?

På flickr står det at bildet er tatt ca kl 00:00... ;)

Har planer om en skikkelig tur i Dovrefjell neste sommer med to kamerater, der vi går fra hytte til hytte i 7 dager.. Håper jeg klarer å gjennomføre det.. :)

Lenke til kommentar
Takker.. :)

Nei, jeg fikk nettop en D1x av en kamerat som mente jeg sikkert ville ha mer glede av det enn han. Minuset er at han ikke finner laderen til det så jeg vet ikke om det funker enda engang. Det funka sist han sjekka, men når det var er ikke godt å si.

Ingen i trondheimsområdet som har D1x som kunne tenkt å lånt meg en lader noen timer da? ;)

Kjipt å kjøpe en lader når jeg ikke vet om dety er noe å samle på enda..

Akkurat. Jeg har en D1x med lader og det hele selv, men bor ikke i nærheten av Trondheim. Er en stund siden jeg har brukt det selv, men mener å huske at bildekvalitet, dynamikk og støy om man skrur ISO litt opp naturlignok er ganske laber i forhold til moderne kameraer. :)

Men det tåler en støyt. ;) D1x er nok for fattige Nikonianere det E-1 er for fattige Olympusinere. :)

Lenke til kommentar

På flickr står det at bildet er tatt ca kl 00:00... ;)

Har planer om en skikkelig tur i Dovrefjell neste sommer med to kamerater, der vi går fra hytte til hytte i 7 dager.. Håper jeg klarer å gjennomføre det.. :)

Hvis jeg husker riktig, brukte jeg ND-filter og GND-filter på bildet. Ganske lyst sent på kvelden om sommeren vettu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...