von-schnellfahrer Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Valutatrading har jeg også vurdert. Men jeg har ikke nok kapital til at det ville vært særlig lønnsomt. Men selvfølgelig, hadde jeg kjøpt 1000$ når det lå rett under femmern, kunne man solgt det nå med 2000kr i avkastning. En fin form for sparing, og langt bedre "renter" enn den beste bank. når sant skal sies er valuta veldig usikkert og uforutsigbart... Dollarn derimot kunne ikke bli lavere, uten at det hadde fått kraftigere konsekvenser... Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Noen som har erfaring med stativ+bakgrunner fra kaffebrus her ? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 A little legal spørsmål; Har en TFP kontrakt med ei som er under 18år, men det er bare jeg og foreldrene som har signert (hun var på shooten alene, så faren var innom å signerte annen dag), er det greit? Når modellen er under 18 år burde jo ikke henens signatur ha noe å si fra eller til? Oo Eller? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg tror det har noe å si. Man kan ikke inngå kontrakter som mindreårig, men det er grenser for hvor omfattende kontrakter foreldre kan inngå for barna sine som er bindende. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) A little legal spørsmål; Har en TFP kontrakt med ei som er under 18år, men det er bare jeg og foreldrene som har signert (hun var på shooten alene, så faren var innom å signerte annen dag), er det greit? Når modellen er under 18 år burde jo ikke henens signatur ha noe å si fra eller til? Oo Eller? Verge må signere når modellen er umyndig. Men ettersom det er den mindreårige som oppfyller kontrakten er det ryddig at også hun signerer slik at det er på det rene at også hun har samtykket.Reglene om dette følger av vergemålsloven, jf http://www.lovdata.no/all/hl-19270422-003.html Loven er gammel og i en lite tilgjengelig språkdrakt, men er fremdeles gjeldende rett. Se hovedregel i § 2 og modifikasjonenene i kap 4 (§ 32 flg.). Konklusjon: La begge undertegne på samme kontrakt så har du i alle fall ditt på det tørre. EDIT: Det finnes også regler om barns medbestemmelsesrett i barneloven, men disse spiller mindre rolle om begge signerer. Endret 20. november 2008 av roolf Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Må bare elske JP-trondheim.. Var innom nå nettopp med mitt bakfokuserende 16-85, og fikk ett nytt objektiv uten spørsmål.. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) En kort liten anekdote: 4 norske skarpskyttere sitter idag i Indre Troms bak en stridsvogn tungt bevæpnet, tre av dem med dødelige våpen, en med nikon utstyr EDIT: Guess who? Endret 20. november 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Noen som har erfaring med stativ+bakgrunner fra kaffebrus her ? bestilt stativer og reflektorer derifra, bra kvalitet^^ Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Noen som kan hjelpe meg med noen linker til Nikon D1x? Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Denne siden har en bra test av D1X Lenke til kommentar
M.H Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Noen som kan hjelpe meg med noen linker til Nikon D1x? Tenkt å kjøpe deg D1x? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 En kort liten anekdote:4 norske skarpskyttere sitter idag i Indre Troms bak en stridsvogn tungt bevæpnet, tre av dem med dødelige våpen, en med nikon utstyr EDIT: Guess who? Hahaha Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Takker.. Nei, jeg fikk nettop en D1x av en kamerat som mente jeg sikkert ville ha mer glede av det enn han. Minuset er at han ikke finner laderen til det så jeg vet ikke om det funker enda engang. Det funka sist han sjekka, men når det var er ikke godt å si. Ingen i trondheimsområdet som har D1x som kunne tenkt å lånt meg en lader noen timer da? Kjipt å kjøpe en lader når jeg ikke vet om dety er noe å samle på enda.. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Liten test av CLS gav meg disse bildene. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 En kort liten anekdote:4 norske skarpskyttere sitter idag i Indre Troms bak en stridsvogn tungt bevæpnet, tre av dem med dødelige våpen, en med nikon utstyr EDIT: Guess who? Hahaha Med stor nok optikk er Nikon også dødelig Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Liten test av CLS gav meg disse bildene. Du har faen meg den chilleste førstegangstjenesten ass! Skal lett prøve å søke meg inn på det. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Må bare elske JP-trondheim.. Var innom nå nettopp med mitt bakfokuserende 16-85, og fikk ett nytt objektiv uten spørsmål.. Hehe, litt billigere enn 24-70/2.8 da Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Enda et bilde fra Rondane. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Kraftig bruk av vignetting der ice, litt usikker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå