Bruker-93156 Skrevet 18. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2008 Nekta de? Haha... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. november 2008 Rapporter Del Skrevet 18. november 2008 interpolering er hensiktsmessig kun om du VET at det blir printet ved en gitt ppi med 1:1 mapping piksel-dot. justering av ppi ellers forteller bare hvor stort det skal være. Matcher ikke den oppgitte ppi-verdien den faktiske ppi-verdien ved printing vil det enten interpoleres opp eller printes ut ved en lavere fysisk ppi avhengig av utstyr. det fine med å ta interpoleringen selv er at man har full kontroll over måten det gjøres på, og kan ta f.eks oppskarping i ett mer hensiktsmessig stadie i etterbehandlingen alt avhengig av situasjonen. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. november 2008 Rapporter Del Skrevet 18. november 2008 240ppi burde vere plenty. 350 så er pikslane -heilt- sømfrie. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Jenter liker gutter som kan danse med dem, ikke for dem. I følge tidligere utsagn*, så Marius det han trenger, så han ser ikke nytten av dans Dans er gøy hvis man kan danse; det eneste jeg er god på er dans til klinelåter og vingle rundt som en full flodhest til kule discolåter fra 70-tallet Tom *) ref. pels på knaggen diskusjonen for en tid tilbake. Hvor det eneste man ble enig om, er at pels er ut .... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Bare tre brukere har over 1000 innlegg i denne tråden.. Det som bør bekymre oss, er hvor lite intelligente bidragene fra disse tre herrene er ... Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Hvilket bilde skal jeg printe gratis i storformat hos Fotovideo i morra? Bildet ditt fra vidda er ingen dum ide; men hva med et av landskapsbildene du har tatt i løpet av fototurene våre ? Jeg er selvfølgelig ikke i området slik at jeg kan ta med en tur innom FV ... De har nemlig ingen butikk i Reading (England). Men det er i hvertfall meldt pent vær Tom Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 WTF? Har jeg 123 (124 med dette) innlegg bare i denne tråden? ò_Ó Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Bare tre brukere har over 1000 innlegg i denne tråden.. Det som bør bekymre oss, er hvor lite intelligente bidragene fra disse tre herrene er ... Tom Talking to me?! Hvilket bilde skal jeg printe gratis i storformat hos Fotovideo i morra? Bildet ditt fra vidda er ingen dum ide; men hva med et av landskapsbildene du har tatt i løpet av fototurene våre ? Tom Ærlig talt, har jeg kun ett bra landskapsbilde fra turene våre. Det er forøvrig det jeg tok på Tryvann, og gled lett inn i porteføljen. Men personlig liker jeg båtbildet veldig godt. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Noen som vet om kvaliteten blir tydelig dårligere ved Interpolering (om det var det Icefox kalte det)= http://www.akam.no/artikler/opplosning_-_h..._egentlig/57015 Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Noen som vet om kvaliteten blir tydelig dårligere ved Interpolering (om det var det Icefox kalte det)= http://www.akam.no/artikler/opplosning_-_h..._egentlig/57015 Leste denne artikkelen før jeg spurte her, la også ut en liten kommentar til den... Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Hvilket bilde skal jeg printe gratis i storformat hos Fotovideo i morra? Tør ikke tenke på hvor lang den køen der vil bli... Lenke til kommentar
GLN Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 kurt grusom: Ta turen innom fotosjappa å spør ang kalibreringen. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Kan man bestemme størrelse på utskrift hos FV selv? Hvordan bør jeg ta med bildefilen (vie CD eller USB)? Endret 19. november 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
GLN Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Bare FV der borte som har tilbyr gratis utskrift? Eller er det flere butikker? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 http://itavisen.no/forum/post/754357 For de som har litt fritid på arbeid.. Trådstarter sier tidlig i tråden at E-510 ligger best i nevene, men etter litt mørning fra en Canon-fanboy mener han dette: "E-510 ligger ikke noe bedre i hånda enn 400D, jeppemann. Dessuten har Canon bedre objektiver enn Olympus. Kit-objektivene er ikke noe gode objektiver heller" Jeg tror jeg må begynne å frekventere ITavisen! Jeg har allerede klart å få de fleste brukerne på Cameralabs over til "grep er viktigst", kanskje jeg skal prøve på ITavisen også? Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) http://itavisen.no/forum/post/754357 For de som har litt fritid på arbeid.. Trådstarter sier tidlig i tråden at E-510 ligger best i nevene, men etter litt mørning fra en Canon-fanboy mener han dette: "E-510 ligger ikke noe bedre i hånda enn 400D, jeppemann. Dessuten har Canon bedre objektiver enn Olympus. Kit-objektivene er ikke noe gode objektiver heller" Jeg tror jeg må begynne å frekventere ITavisen! Jeg har allerede klart å få de fleste brukerne på Cameralabs over til "grep er viktigst", kanskje jeg skal prøve på ITavisen også? hehe, morro lesing:D Nikon har mye bra, men synes de har litt for mange knapper til tider. Edit: Seriøst, bla litt ned på siden, å du finner veldig mye gøy. tror jeg skal bli medlem der:) Endret 19. november 2008 av Vegard_ Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Tjenestetur til Oslo fra fredag til søndag. Ser ut som været blir bra og jeg har forhåpentligvis mye fritid til fotografering. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Noen er så blåååååste... *Stille vind, rett gjennom øra* Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 hehe, morro lesing:DNikon har mye bra, men synes de har litt for mange knapper til tider. Edit: Seriøst, bla litt ned på siden, å du finner veldig mye gøy. tror jeg skal bli medlem der:) Har lest hele tråden. Syns vi burde ta overvåkning av Lyd & Bilde-forumet på ITavisen på skift. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Her snakker vi lavt.. http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=524451 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå