Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

interpolering er hensiktsmessig kun om du VET at det blir printet ved en gitt ppi med 1:1 mapping piksel-dot.

justering av ppi ellers forteller bare hvor stort det skal være. Matcher ikke den oppgitte ppi-verdien den faktiske ppi-verdien ved printing vil det enten interpoleres opp eller printes ut ved en lavere fysisk ppi avhengig av utstyr.

det fine med å ta interpoleringen selv er at man har full kontroll over måten det gjøres på, og kan ta f.eks oppskarping i ett mer hensiktsmessig stadie i etterbehandlingen alt avhengig av situasjonen.

Lenke til kommentar
Jenter liker gutter som kan danse med dem, ikke for dem.

I følge tidligere utsagn*, så Marius det han trenger, så han ser ikke nytten av dans ;)

Dans er gøy hvis man kan danse; det eneste jeg er god på er dans til klinelåter og vingle rundt som en full flodhest til kule discolåter fra 70-tallet :D

Tom

*) ref. pels på knaggen diskusjonen for en tid tilbake. Hvor det eneste man ble enig om, er at pels er ut ....

Lenke til kommentar
Hvilket bilde skal jeg printe gratis i storformat hos Fotovideo i morra? :)

Bildet ditt fra vidda er ingen dum ide; men hva med et av landskapsbildene du har tatt i løpet av fototurene våre ?

Jeg er selvfølgelig ikke i området slik at jeg kan ta med en tur innom FV ... De har nemlig ingen butikk i Reading (England). Men det er i hvertfall meldt pent vær ;)

Tom

Lenke til kommentar

Det som bør bekymre oss, er hvor lite intelligente bidragene fra disse tre herrene er ...

Tom

Talking to me?! :p

Hvilket bilde skal jeg printe gratis i storformat hos Fotovideo i morra? :)

Bildet ditt fra vidda er ingen dum ide; men hva med et av landskapsbildene du har tatt i løpet av fototurene våre ?

Tom

Ærlig talt, har jeg kun ett bra landskapsbilde fra turene våre. Det er forøvrig det jeg tok på Tryvann, og gled lett inn i porteføljen. Men personlig liker jeg båtbildet veldig godt. :)

Lenke til kommentar

http://itavisen.no/forum/post/754357

For de som har litt fritid på arbeid.. :)

Trådstarter sier tidlig i tråden at E-510 ligger best i nevene, men etter litt mørning fra en Canon-fanboy mener han dette:

"E-510 ligger ikke noe bedre i hånda enn 400D, jeppemann. Dessuten har Canon bedre objektiver enn Olympus. Kit-objektivene er ikke noe gode objektiver heller"

Jeg tror jeg må begynne å frekventere ITavisen! Jeg har allerede klart å få de fleste brukerne på Cameralabs over til "grep er viktigst", kanskje jeg skal prøve på ITavisen også?

:)

Lenke til kommentar
http://itavisen.no/forum/post/754357

For de som har litt fritid på arbeid.. :)

Trådstarter sier tidlig i tråden at E-510 ligger best i nevene, men etter litt mørning fra en Canon-fanboy mener han dette:

"E-510 ligger ikke noe bedre i hånda enn 400D, jeppemann. Dessuten har Canon bedre objektiver enn Olympus. Kit-objektivene er ikke noe gode objektiver heller"

Jeg tror jeg må begynne å frekventere ITavisen! Jeg har allerede klart å få de fleste brukerne på Cameralabs over til "grep er viktigst", kanskje jeg skal prøve på ITavisen også?

:)

hehe, morro lesing:D

Nikon har mye bra, men synes de har litt for mange knapper til tider.

Edit: Seriøst, bla litt ned på siden, å du finner veldig mye gøy. tror jeg skal bli medlem der:)

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...