Bruker-93156 Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 omafagablalalala. Fikk bakoversveis når jeg så prisen på orginalbatteri til 30D!! 800kr, er det mulig?! Forventer 400 elns. Hva sier folket til uorginale? Hva er dette for et slags syt? MB-D10: 3000,- Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Jeg hadde utrolig mye dritt på sensoren, så gikk på elkjøp og kjøpte en blåsebelg, men så gikk vi innom en annen butikk, og der fant jeg trykkluft (noe jeg hadde lest skulle være utrolig effektivt). Når jeg kom hjem måtte jeg jo prøve denne trykkluften. Og "spraya" en god del på sensoren. Hva jeg ikke tenkte på da var jo at lufta som er under trykk blir veldig kjølig når den kommer ut i rommet. Den kjølige lufta regerte med den varme lufta og lag seg som et skjollelag av vann på sensoren. Jeg ble nokså forfjamsa når jeg oppdaget dette. Så når jeg kom hjem etter fototuren tok jeg en q-tips, bandt pusseskinn (fra bil) rundt q-tipshodet og tørket vekk. Har ikke brukt kameraet siden, håper ikke det gjorde stor skade.. Men trykklufta fjerna alt støvet, så må bare huske på å holde den litt lengre unna sensoren. Endret 17. november 2008 av Ageurk Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Jeg hadde utrolig mye dritt på sensoren, så gikk på elkjøp og kjøpte en blåsebelg, men så gikk vi innom en annen butikk, og der fant jeg trykkluft (noe jeg hadde lest skulle være utrolig effektivt). WRONG... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Nevnt hundre ganger på forumet at trykkluft kan være skummelt. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 omafagablalalala. Fikk bakoversveis når jeg så prisen på orginalbatteri til 30D!! 800kr, er det mulig?! Forventer 400 elns. Hva sier folket til uorginale? Hva er dette for et slags syt? MB-D10: 3000,- Batterigrep != batteri Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Haha, huff... jaja, 1500,- er ikke akkurat bra det heller... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Absolutt ikke. Kjipern at det er så høye priser. Selv 3000kr er forferdelig mye for et normalt batterigrep. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Jeg bruker faktisk Q-tips av og til. Men så er jo jeg selvtitulert Petnax-misbruker Ikke at jeg svabrer hele sensoren. det blir litt i overkant, men gjenstridige partikler sneier jeg såvidt borti. Sånn at de løsner lettere når jeg blåser med øreskyllepumpa. Jeg er faktisk mer skeptisk til øreskyllepunpa. Fordi jeg er redd for å utløse svevestøv inne i huset. Heller løsne varsomt med Q-tips, enn å pøse på med masse luft i hytt og pine, tenker jeg. Svevestøv har jeg nemlig og sloss med, det går langt over min tolmodighet. Andre rensemetoder har jeg faktisk ikke prøvd. Har ikke hatt behov for noe mer fancy. Endret 17. november 2008 av fototim Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Selv med min opplevelse tror jeg at trykkluft (hvis man gjør det skikkelig og ikke eksprementerende slik som meg) er en god måte å fjerne støv på. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) En del av trikset med trykkluft er vistnok å prøvespraye litt utenfor huset først. For å gardere mot kondensering. EDIT: Leif Endret 17. november 2008 av fototim Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Skal fotografere håndball i dag. Blir spennende! Har ikke fotografert håndball på en god stund, og da brukte jeg E-400 med 14-54 i et par mindre haller i Hedmark (f/2.8, ISO1600 og 1/60s). Aldri fotografert håndball her hjemme, men det skal gå få 1/250s, f/2.8 og ISO1600 der. Tror jeg satser på den kombinasjonen ved mål, så får vi se hvordan det går. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Skulle hatt et bedre kamera vet du, noe som D300 Har du ennå fått bruk for det utrolige vannpanseret Simon? Har ennå ikke latt meg stoppe av bekymrelse over at kameraet kan bli ødelagt, men få se, skal på nedoverskiturer i vinter hvor stavene er bytta ut med kamera. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Får definitivt satt Nikonhusene på prøve i vinter. Kaldtkaldtkaldt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Skulle hatt et bedre kamera vet du, noe som D300 Har du ennå fått bruk for det utrolige vannpanseret Simon? Har ennå ikke latt meg stoppe av bekymrelse over at kameraet kan bli ødelagt, men få se, skal på nedoverskiturer i vinter hvor stavene er bytta ut med kamera. D300 har 2/3 stop bedre ISO-ytelse og fyrer av flere bilder i sekundet. Bortsett fra det ser jeg ikke helt at det er bedre. Og jeg tar Zuiko-optikk foran Nikkor-optikk, takk. Værpanseret har kommet til nyte veldig mange ganger. Vi har ganske greit høst og vintervær her oppe i nord, vet du. Orntlig vær. Oh, og nevnte jeg optikken? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvor mye er det Japan Photo tar for en sensorrens? Og hvor mye av støvet kan jeg regne med forsvinner? Har funnet ut at det er på tide med en seriøs rens, etter at jeg tok et bilde på F/32 for å få lang lukkertid. Bildet så ikke ut... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 30" er en knalloppgradering. Den er STOR! Bildet er merkbart bedre enn på 20"-ern jeg hadde før(dell 2005wfp.) +: Gigantisk God kontrast og sterke farger Meget avslørende for den minste imperfeksjon eller uskarphet Høy oppløsning -: Meget avslørende for den minste imperfeksjon eller uskarphet Krever mer av kattebildene mine brukt til wallpaper Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Funker det eller blir det for cheezy? Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 30" er en knalloppgradering. Den er STOR! Bildet er merkbart bedre enn på 20"-ern jeg hadde før(dell 2005wfp.) +: Gigantisk God kontrast og sterke farger Meget avslørende for den minste imperfeksjon eller uskarphet Høy oppløsning -: Meget avslørende for den minste imperfeksjon eller uskarphet Krever mer av kattebildene mine brukt til wallpaper Du snakker om den største dataskjermen til Dell nå ikke sant? Den ser herlig ut.. Har selv fjorårets 24" og den er helt herlig og på film, bilder og spille på. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Funker sikkert som stock eller desktop. Funfact: Fordi Tele2 er noen vriompeiser byttelåner kona og jeg mobiltelefoner. Kona lurte i dag veldig på hvem denne "IceFox" i telefonboken min var... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå