Bruker-88036 Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Kult, var på en konsert med dem for en del år siden. I spectrum. Ja, og på Roskilde, men det var jo ute.. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 omafagablalalala. Fikk bakoversveis når jeg så prisen på orginalbatteri til 30D!! 800kr, er det mulig?! Forventer 400 elns. Hva sier folket til uorginale? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Jeg liker best å ha originale selv om ofte uoriginale er svinbillige og er upåklaglig ellers. sn0dig har iallfall god erfaring med uoriginale til 5D etter det jeg husker. Tror nok jeg kjører på originale som standard og heller skaffer uoriginale som backup. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Jeg bruker uorginale batterier på 30D. Fra altitec. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Tenkte å kjøpe et backupbatteri. Men da prøver jeg meg på et uorginalt. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har aldri hatt behov for noe back-up batteri. I oktober tok jeg 1900 bilder og ladet to ganger (ingen av gangene var batteriet tomt). Det er utrolig lenge mellom hver gang jeg går mer enn et par dager uten tilgang på strøm. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Skulle bestill et batteri fra alitec. Der ekspressfrakt over natt koster 0kr i tilleg, mens postoppkrav over 1-3 dager koster 129kr ekstra. Rart... 298kr for et batteri inkl frakt var billig. Endret 17. november 2008 av Pirja Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Tenkte å kjøpe et backupbatteri. Men da prøver jeg meg på et uorginalt. Sterlingtek har finfine batterier, forholdsvis billige er dem også. Tror jeg har kjøpt åtte eller ti batterier derifra, og alle funker fint enda. Har seks batterier til 30D derifra, og de er knall. Holder lengre enn orginalbatterier også! Edit: Sist gang jeg bestilte, betalte jeg 241kr for to batterier, levert på døra med ups! Endret 17. november 2008 av Hotvedt Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Skulle bestill et batteri fra alitec. Der ekspressfrakt over natt koster 0kr i tilleg, mens postoppkrav over 1-3 dager koster 129kr ekstra. Rart... 298kr for et batteri inkl frakt var billig. Har bestilt to ganger fra dem. Begge gangene fikk jeg det i en konv. med giro inni. Noe for frakt, 20-30kr var lagt til. ---- nei, ingen frakt var lagt til, når jeg tenker meg om.. Endret 17. november 2008 av pybalto Lenke til kommentar
GLN Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Vil dere anbefale skikkelig cleaning kit til å rense sensoren(349,-) eller bare en blåsebelg(99,-)? Tomsi er ihvertfall fornøyd med blåsebelgen sin. Men har også lest at den kan gi riper- Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har selv en belg, og jeg ville vært veldig forsiktig med å tafse rundt på sensoren selv, når jeg vet at jeg innimellom er sinnsykt ustø på hånden. Men for all del, hvis du føler at du trenger det, så er det bare å kjøre på. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Bekjent av meg fikset sensoren på D40en sin med en q-tips en gang. Herregud som vi lo. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Hvordan gikk det? Kan vel umulig ha gått så veldig bra... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Helt greit. Ble ikke lo eller noe. Men han trodde han hadde vært smart og spart 199 kroner og 49 øre eller hva et slikt rensekit koster. Samme karen kjøpte seg et D2h noe senere og trodde det var fullformat. Da lo vi litt til. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har faktisk møtt seriøse fotografer som bruker Q-tips, som hevder at det er viktig å bruke den originale typen. Men det var før rensesett ble så rimelige som de er nå. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Det er vel like fullt ikke det klokeste å benytte noe loddent som lett etterlater seg lo? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Spør noen som har vært i garden. De har stålkontroll på de forskjellige typene bomull Skal nok gå bra å fjerne støv med en q-tip, men så stødig på hånden kommer jeg aldri til å være Lenke til kommentar
GLN Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Da var skjermen kalibrert. Synes den ble mye mørkere, og litt varmere. Var litt uvandt nå med en gang, men blir vel vandt med det. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Noen som kan si litt kjapt hvor stor forskjellen på D80 og D2X er på støy, generell bildekvalitet, autofokus og lysmåling? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Skal nok gå bra å fjerne støv med en q-tip, men så stødig på hånden kommer jeg aldri til å være Jeg bryr meg ikke engang om å vurdere om jeg er stødig nok, nervene mine er ikke stødige nok til å pirke med en Q-tips på sensoren. Da lever jeg heller med clone stamp tool enda en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå