Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes egentlig det kan være helt greit. Feks; nå hører jeg på Pink Floyd - Have A Cigar (Live In Usa), hvor opptaket uansett er så semmert at det ikke merkes. Tror du man kan høre forskjell på 128 og 320 når originalopptaket er sprakete/urent?

EDIT: Den dagen jeg kjøper meg et skikkelig HiFi anlegg kommer jeg til å bestille samtlige Pink Floyd, Marillion og Dire Straits album på CD (etter hvert som økonomien tillater det).

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Problemet med 128kbit er at det smører til toppen av lydbildet noe helt jævlig - spesielt om luringen med encoderen har kjørt stereo og ikke joint stereo.

Ikke ofte jeg utsetter meg selv for sånt, men pga. flyttingen er alt av CD'er pakket ned, så da jeg brått fikk en intens craving etter litt Elvis, måtte jeg ut på *kremt* gråmarkedet... :roll:

Tror du man kan høre forskjell på 128 og 320 når originalopptaket er sprakete/urent?

Min erfaring er at opptak som er litt grøtete i utgangspunktet tåler lav bitrate svært dårlig. Det gjelder kanskje spesielt spraking.

IRC syns jeg er en litt halvdårlig idé - fucker ikke det med kontinuiteten i tråden? Eller? Det kan jo være en god idé også - er ikke helt imot. :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Er merkelig nok litt gla for at jeg gikk litt lei av dette Hi-Fi/End styret ved forrige tiårskifte...

Drive med annlegg er jo bare en rein dyr hobby og ikke som foto som man kan lære noe av(vet jeg har MANGE år igjen å lære) og selv om foto er dyrt kan det fortsatt ikke måle seg med Hi-Fi/End interesse... ;)

Har noe gamle greier stående som sikkert kommer til å bli solgt når vi finner nye leiligheten, men det vil desverre ikke være verdt det jeg en gang ga for det... (kanskje bare la det gå i arv heller) :roll:

Lenke til kommentar

FWIW, så er det eneste musikkanlegget jeg for øyeblikekt har et skikkelig low-end Creative 2+1 høyttalersett, kjøpt for 195 på Clahs Olsson, koblet til det integrerte lydkortet i den 5 år gamle PCen min. Ikke akkurat high-end, men bra nok til at jeg hører forskjell på bra og dårig MP3.

Til vanlig har jeg en 15 år gammel Harman/Kardon 6500 forsterker, med noen bittesmå Energy høyttalere, beregnet som bakhøyttalere til hjemmekinoanlegg... og en aktiv sub. Ikke mye high-end der heller.

PS: nå skal jeg ut, og jeg har faktisk tenkt å ta med meg kameraene mine!

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Har akkurat kommet tilbake etter en tur rundt om i Onsøy. Surt og kaldt, men det ble rundt 150 bilder :)

Det er ikke bare bit-raten som avgjør hvor dårlig mp3 låter. Det er stor forskjell encodere der ute. Og når man er ute på gråmarkedet, så vet man ikke hvor god kilden er heller. Eneste mp3 jeg normalt hører på, er VBR, kvalitet 0 (den beste) med de nye VBR algoritmene. På stereoen så går de i flac via en squeezebox.

edit: squeezebox'en er koblet til Rotel RC-1070/RB-10?0 mot et sett dynaBel Exact. Via Kimber kabler. Greit nok.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

High-end var mest i drømmene her også kan man si.. ;)

Hjemme har jeg sikkert en 10år gammel H/K Avr-7000, 4år gml H/K dvd22, sikkert 10år gammle dali808 høytalere, liten dali senter, dali sw15 sub og noen små qln bakhøytalere, prosjektor og tv, men ikke noe av det som kommer opp i kategorien High-end...

Kunne som sikkert mange andre tenkt meg fetere annlegg, men ser ikke helt nytten av det når jeg omtrent ikke bruker det jeg har engang...

Lenke til kommentar

Wth? Bose låter plast så det ringer etter. Dei klarer å lure mange med overdreven og stram bass, men resten av lydbildet er ikkje særleg å hoppe i taket av. Kostar mykje meir en det smakar. Akkurat no har eg ein Denon AVR 3805 kobla på eit Dynavoice M-system. Kanon forsterker, men høgtalarane er ikkje mykje å skryte av. Greitnok at eg har dårlegare råd enn ein gjennomsnitts student, men pokker ta, Dynavoice er ikkje mykje moro. Saknar litt anlegget eg hadde før jul med Usher Compass, Cayin SC-6LS, Cayin 860 monoblokker og Holfi Xara DC med batteridreve drev. Det var pent det. <3 Trur eg skal gå og sette på litt Coltrane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...