Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Han har gjort en del kult i alle fall. Vanskelig å si om han er "så stor som det sies", men til tross for mye av de mer groteske bildene hans så liker jeg de ganske godt. Broren lever vel enda? Så han _er_ i så fall større.

Edward Mapplethorpe har også en del bra, liker godt de greiene hvor han lager bildene i mørkerommet helt uten kamera (hestehår osv).

Endret av matsktsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter noen ukers fravær har jeg testet BK i dag og i går, og der er det sannelig i ferd med å utvikle seg spindelvev for tiden. Det er da forferdelig få som er aktive disse dagene. Har dere mistet interessen nå som Aksje har fått reisepass?

Streetjunkie - glimrende hamskifte spør du meg. Han viste kanskje starten på et spennende nytt kapittel i livet som fotograf der. Hva var det han het han tyske journalisten som jobbet undercover på sytti og åttitallet for å avsløre urettferdigheter? Han som til slutt endte med direkte berufsverbot på grunn av sine journalistiske stunts. Kanskje Aksje satset på å leve sammen med folket på høyden for å lage skikkelige dypdykk i samfunnet nå? Han satset i hvertfall på en karriere med ny identitet som var passende for en slik posisjon.

Noen som vet om hans kriminelle handling kvalifiserte til permban?

Det var ikke mye bra i de bildene hans, og oppførselen hans provoserte mange.

Grunnen til at han ble bannet er at han laget seg ny bruker etter at han fikk beskjed om å holde seg unna forumet.

Hvorfor BK'n ikek interesserer meg vet nok de fleste, men det er synd at det er slik.

Joda, Marius. Jeg av alle mennesker vet jo hvordan han oppførte seg her på forumet. Han fotfulgte jo meg i alle mine uttalelser, noe som selvfølgelig var plagsomt. Men det er ikke umulig at han kan utvikle evnene sine som fotograf for det, men min henvisning til ham i denne posten var egentlig ment som et lite stikk i siden til dere.

Det står fremdeles igjen å vite om han er nektet på permanent basis. Er det konsekvensen av det å bli tatt med dobbel identitet? Du er jo fortsatt her.

Og fikk han beskjed om å holde seg borte fra forumet av noen? Jeg fikk meg jo ikke med meg at han var tilbake før han var borte igjen. Jeg merket jo kjapt hvem den gatenarkisen var på språket, men var det altså slik at han plutselig skiftet bruker fordi han ble bedt om å holde seg borte (som aksjetrading)? Det her skjedde så fort at jeg ikke har fått med meg handlingsforløpet.

Lenke til kommentar

Aksje ble permanent bannet og fersket da han prøvde å lage seg en ny bruker på forumet. Bannet følger personen såvidt jeg vet og ikke nicket.

At ikke du av alle PM ikke forsto at dette var aksje i løpet av de 5-10 første innleggene hans overasker meg. Det skinte jo aksje lang vei..

Uten å si at det er sånn det er så er det vel flere som ønsket å ha Marius innpå forumet enn aksje.

Lenke til kommentar
1. Få fikset utløseren til 30D'en - etter siste service, så er knotten upresis

Upresis som i at det ofte kan gå opptil noen sekunder fra du presser inn utløseren til lukkeren går av? Sliter med det samme selv og skulle gjerne fått fikset det.

Upresis som i at jeg må trykke den ekstra langt inn noen ganger, noen ganger oppfører seg litt som du sier.

Tom

Lenke til kommentar
Etter noen ukers fravær har jeg testet BK i dag og i går, og der er det sannelig i ferd med å utvikle seg spindelvev for tiden. Det er da forferdelig få som er aktive disse dagene. Har dere mistet interessen nå som Aksje har fått reisepass?

Mja.. jeg er innpå der til tider, men bare for å kommentere. Har lyst til å bli langt mer selvkritisk før jeg begynner å legge ut bilder der. En annen grunn er også kanskje at jeg ikke vil plasseres i samme bås som de som bare slenger opp bilder helt uten mål og mening. Det er 3-4 stykker i BK som ca hver dag har to nye bilder der, uten å ha gjort særlig forbedring fra forrige bilde de la ut. Når de får stort sett de samme kommentarene hver gang av de som tar seg bryet med å komme med kritikk og likevel fortsetter så mener jeg meningen med BK faller mellom to stoler. I starten var det greit, men nå ser jeg på postene deres som spam dessverre og overser de glatt.

Regelen om maks to nye bilder per dag er bra, men jeg etterlyser litt mer. Jeg blir ikke enig med meg selv om hva som bør gjøres, men en slags ratio på bilder og kommentarer på andres bilder bør bli laget. Noen gir veldig mye for å opprettholde en balanse, mens andre bare tar.. Mulig jeg misforstår BK'n litt?

Lenke til kommentar
1. Få fikset utløseren til 30D'en - etter siste service, så er knotten upresis

Upresis som i at det ofte kan gå opptil noen sekunder fra du presser inn utløseren til lukkeren går av? Sliter med det samme selv og skulle gjerne fått fikset det.

Upresis som i at jeg må trykke den ekstra langt inn noen ganger, noen ganger oppfører seg litt som du sier.

Tom

Blah, fant akkurat ut at huset mitt er kjøpt gjennom et foretak (næringskjøp), så jeg står dermed uten reklamasjonsrett. Faen, altså. Et kjapt googlesøk viste også at dette er langt fra uvanlig problem på 30D. Får ringe Serviceproffen (de som har garanti osv på Canon i Norge) på mandag og høre hva de i så fall skulle hatt for å fikse det.

Lenke til kommentar
Blah, fant akkurat ut at huset mitt er kjøpt gjennom et foretak (næringskjøp), så jeg står dermed uten reklamasjonsrett. Faen, altså. Et kjapt googlesøk viste også at dette er langt fra uvanlig problem på 30D. Får ringe Serviceproffen (de som har garanti osv på Canon i Norge) på mandag og høre hva de i så fall skulle hatt for å fikse det.

Bør ikke koste alt for mye. Blir vel å bytte utløser tenker jeg.

Tom

Lenke til kommentar

Bør ikke koste alt for mye. Blir vel å bytte utløser tenker jeg.

Tom

Iflg. kjøpsloven §32 så er reklamasjonsretten to år, dette løper ut på tirsdag. Får prøve meg på den når jeg ringer dem.

Lenke til kommentar
Noen som har dannet seg en mening om Robert Mapplethorpe?

Var han så stor som det sies? Eller var broren større?

Robert har jeg hørt om siden jeg begynte å lese om foto. Han regnes som en av de store. Men var også kontroversiell, delvis pga. legning, oppførsel og bildemateriale. Selvprotrettet med pisken er ikke noe jeg ville hatt på veggen, for å si det slik ... Men han har også tatt mange flotte bilder av blomster, kjendiser osv. For oss som har levd en stund (Hei PM) så kan det være av interesse å nevne at han tok bildet til forsiden av Patti Smith albumet Horses.

Tom

Lenke til kommentar

Jasså, jeg skjønner dere lager lister over utstyrskjøp osv om dagen? :) Selv er jeg in need of skjermkalibrering, og det bør skje litt kvikt.. ellers har jeg funnet ut at jeg egentlig har alt det utstyret jeg trenger, og mere til :) Jeg skal selge 350D kittet nå også, tenker jeg.

Ellers lever vel drømmen om 5D, 16-35 II, 24-70L/24-105L, 70-200/2.8L (fixed:)) fortsatt i meg ^^)

btw: Er 2400 grei pris for 350D kit + BG? (jeg som selger, ikke kjøper)

Lenke til kommentar
Fikk piano idag :grin:

Kan foreløpig lisa gikk til skolen og MGS-themet, lol

MGS-themet er veldig flott på gitar også.

Det var der jeg hadde den fra. Rimelig lett på gitar, så overførte jeg bare til piano. Prøver å legge til noen akkorder nå, men begynner å få vondt i fingra :p

Lenke til kommentar
Aksje ble permanent bannet og fersket da han prøvde å lage seg en ny bruker på forumet. Bannet følger personen såvidt jeg vet og ikke nicket.

At ikke du av alle PM ikke forsto at dette var aksje i løpet av de 5-10 første innleggene hans overasker meg. Det skinte jo aksje lang vei..

Uten å si at det er sånn det er så er det vel flere som ønsket å ha Marius innpå forumet enn aksje.

Jeg avslørte ham allerede etter 1. post jeg leste fra narkisen, så det skal du ikke være redd for. Men det var vanskelig å kjenne ham igjen før jeg overhodet leste noe fra ham, i og med at jeg har vært borte fra BK en stund. Det er derfor jeg spør, for jeg ble ikke klar over gatenarkisens eksistens før i går kveld. Og derfor spør jeg om det ble permban, siden jeg ikke har vært tilstede.

Og det er 110% krystallklart at vi heller ønsker oss et snes Marius foran en aksje, men strengt tatt ønsker vi oss ikke et snes Marius heller. Det holder veldig lenge med en. Men selv om jeg er glad for at vi er kvitt ham, med den dårlige stemningen han har klart å skape i hver eneste tråd, så synes jeg kanskje at permban var litt strengt. Han gjorde det jo ikke for å unngå en ban på den opprinnelige brukerkontoen, men som et utslag av manglende evner til å forstå de enkleste spilleregler. 6 mnd ban kunne kanskje fått han ned på jorden igjen, men det motsatte kunne også hendt. Det hadde vært en fare for at han kommer tilbake enda verre, med messiaskompleks og et selvbilde som den evige jøde. Noe som sikkert ville vært helt ulidelig å være vitne til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...