Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

post-100104-1208034140_thumb.png

Stress! :p

Heh, mye verre når man møter på 60-70 misc som man ønsker å gjøre noe med. :p

 

Bah.. hater pakking. Drar til Irland i morgen, dvs. flyet går 06:55, og jeg stresser alltid med å finne ut hva jeg skal ta med.

Hmm.. pakke kamerasekk og kun gå rundt med den?

Hmm.. pakke kamerasekk, samt kameraveske som kan brukes på mer urbane turer?

 

Tenker å ta med meg en bærbar PC, 400D m/batterigrep, EF 50mm, EF-S 10-22mm, EF 75-300mm, EF 24-85mm, 430EX, pluss annet småtterier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker å ta med meg en bærbar PC, 400D m/batterigrep, EF 50mm, EF-S 10-22mm, EF 75-300mm, EF 24-85mm, 430EX, pluss annet småtterier.

Jeg vet ikke hvor lenge du skal være borte; men du bør jo stille spørsmålet om du trenger å ta med alt sammen. Det er jo f.eks. ikke sikkert at du har bruk for 75-300mm?

 

Tom

Lenke til kommentar
post-100104-1208034140_thumb.png

Stress! :p

Heh, mye verre når man møter på 60-70 misc som man ønsker å gjøre noe med. :p

Men 10 kommentarer fra samme person på 15 minutt?

 

Det kaller jeg stress..

Hadde nemlig sjekka rett før det der også

 

 

Edit: Jeg stikker øyeblikk opp i skogen og tar bilder av solnedgangen :p

 

Edit2: Det var visst blitt overskyet nå, så der røyk de planene

 

Edit3: Det var visst ikke helt overskyet, så jeg tar turen opp. Nå må noen poste her så jeg slipper å redigere denne posten her hele tiden :p

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Forslag til tema en av dagene: Vårtegn

Vi kan vel la dette være tema til det er noen som faktisk klarer å komme et passende bilde.

 

Tom

Det finnes vel noen bittesmå vårtegn hos deg også Tom? Selv om det snør, så er våren på vei inn. Myggen har faktisk kommer her :S

Lenke til kommentar
Det finnes vel noen bittesmå vårtegn hos deg også Tom? Selv om det snør, så er våren på vei inn. Myggen har faktisk kommer her :S

Var en flue som hade våknet i går - en av de store fete dvaske. Men av gammel vane, så lappet jeg til den i stedet for å prøve å forevige den :D

 

Men jeg skal nok finne på noe. Det er litt mer vårlig ved jobben.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det finnes vel noen bittesmå vårtegn hos deg også Tom? Selv om det snør, så er våren på vei inn. Myggen har faktisk kommer her :S

Var en flue som hade våknet i går - en av de store fete dvaske. Men av gammel vane, så lappet jeg til den i stedet for å prøve å forevige den :D

 

Men jeg skal nok finne på noe. Det er litt mer vårlig ved jobben.

 

Tom

Nå ble jeg nysjerring. Jobber du så langt fra hjemmet at det endres i naturen?

Lenke til kommentar
Det finnes vel noen bittesmå vårtegn hos deg også Tom? Selv om det snør, så er våren på vei inn. Myggen har faktisk kommer her :S

Var en flue som hade våknet i går - en av de store fete dvaske. Men av gammel vane, så lappet jeg til den i stedet for å prøve å forevige den :D

 

Men jeg skal nok finne på noe. Det er litt mer vårlig ved jobben.

 

Tom

Nå ble jeg nysjerring. Jobber du så langt fra hjemmet at det endres i naturen?

Ikke i lengde, men i høyde. Jeg bor på 100m over havet, Sandvika ligger på 3-5m, Nydalen i Oslo (hvo jeg jobber) vil jeg tippe på en 30-40m.

 

En skulle tro at det ikke har noe å i - men det har det. Det har ofte hendt at det regner i Oslo, sludder i Sandvika og snør på Tanum (der jeg bor). Og det pleier å bli veldig mye hvitveis litt borti bakken, men ikke hittils.

 

Tom

Lenke til kommentar

Vel, man får de jo med i hjørnene på firkantede bilder uansett. Hvis man hadde en rund sensor ville man kunnet velge format etter ønske etter at bildet er tatt. F.eks 4/3 eller på høykant: 3/4 eller smalere eller bredere formater alt etter ønske. Rotering hadde også blitt enklere uten å miste noe av kantene.

 

post-3851-1208174605.png

Lenke til kommentar

Ja, jeg regnet litt på det. Med bildeforhold 4/3 eller 3/2 så vil man trenge omtrent dobbelt så mye silisium og rundt 20% av arealet vil stå ubrukt (utenfor bildesirkelen)

 

Når jeg tenker meg om så vil det bli omtrent som å bruke Nikon DX eller Canon EF-S eller Sigma DC optikk på et kamera med fullformat sensor. Fordelen av å kunne bruke billig optikk vil vel mer enn motvirkes av den økte prisen på grunn av sensoren. Ok, det var et dårlig og ugjennomtenkt forslag fra min side. :)

 

Jeg får heller foreslå 1:1-formatet i stedet for 3:2-formatet. Det vil bare øke sensorarealet og silisiumforbruket med 8,3% sammenlignet med 3:2-formatet med med samme diagonal og bildesirkel. Det vil gjøre at man får fleksibiliteten å slippe å snu kameraet når man skal ta bilder på høykant.

Lenke til kommentar

Haha så tragisk.. MPX sendte meg en 3.5" disk som da selvfølgelig ikke passer i mac minien.

Gadd ikke åpne den antistatiske posen å sjekke det når jeg fikk den jeg, så fikk mail nå om at det var 3.5" jeg hadde gitt til Tell..

 

Jaja da blir det bare oppgradert RAM på meg.

Gidder heller ikke stresse med å returnere harddisken siden den bare kostet rundt 350,-

 

Edit: Noen som har link til det eksterne disk kabinettet som man bare setter diskene rett nedi? De omtaler den i en eller annen klikk episode, men gidder ikke lete igjennom de

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Nei huff, har blitt for lite bilder på meg i det siste. Har mista motivasjonen når utstyret er ødelagt, og jeg må bruke et 5år gammelt kompaktkamera. Blir ikke det samme.

Gleder meg til jeg forhåpenligvis får pengene tilbake og nytt utstyr i hus.

Lenke til kommentar
Nei huff, har blitt for lite bilder på meg i det siste. Har mista motivasjonen når utstyret er ødelagt, og jeg må bruke et 5år gammelt kompaktkamera. Blir ikke det samme.

Gleder meg til jeg forhåpenligvis får pengene tilbake og nytt utstyr i hus.

Det tar tid. Har du hørt noe mer fra forsikrings-selskapet? Det er lov å purre ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Nei huff, har blitt for lite bilder på meg i det siste. Har mista motivasjonen når utstyret er ødelagt, og jeg må bruke et 5år gammelt kompaktkamera. Blir ikke det samme.

Gleder meg til jeg forhåpenligvis får pengene tilbake og nytt utstyr i hus.

Det tar tid. Har du hørt noe mer fra forsikrings-selskapet? Det er lov å purre ...

 

Tom

Sendte inn kvitteringer for 1 uke siden, har ikke hørt noe. Venter isåfall til slutten av denne uka før jeg tar en telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...