Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er galt med grepet til D300?

Det gale er at hånden min liker det ikke. Blant annet grunnet formingen av grepet hvor fingrene ender og hjulet på baksiden sin plassering. Hjulet for å forandre mellom S/Cl/Ch etc. er umulig å bruke med hansker på og er ellers kronglete i forhold til Canon sin løsning - imo.

 

Den s/cl/ch er kronglete med hansker ja, men genial når man ikke har hansker... Fant ut at på D50 kom jeg fort borti de knappene, så nedret fotomoduser stadig.

 

Fikk 57 bilder på 1 min jeg, 197 på på en 4GB, D300 klarer det ikke...

100 bilder på 19 sek.. slå den du :p

 

I RAW? Hvilket kamera har du?

 

Er det ikke bedre å sammenlikne hvor ofte man får gode bilder, fremfor hvor fort dere/kameraene deres klarer å ta bilder? ;)

 

På en makroserie på 1 time tar jeg rundt 300-400 bilder, og på en god dag redigerer jeg 2-3 stk.

Lenke til kommentar
Menyen til Nikon er mye mer forståelig enn i Canonen. Hadde en kompis som hadde 350D og som manøvrerte seg bedre i mitt D50 enn i sitt eget kamera, og da hadde han ikke brukt mitt nevneverdig.

 

Ser det selv når jeg låner et canon kamera, finner ikek noe der inne. Vanesak selvfølgelig...

 

Det ytre til Nikon er også mye bedre enn hos Canon. Canon blir altfor lite for meg sålenge det ikk er 1D-serie... 5D'n har jeg ikke tatt så mye på, så er litt usikker der.

 

Det lille displayet til Canon er derimot mer velplassert enn hos Nikon, selv om D3 nå har det samme.

Alt er subjektivt er alt jeg har å si :)

Lenke til kommentar
Husk at bufferen blir fortere full med RAW-opptak enn JPEG.

 

A900 sine råfiler popper fort 35MB, så det er utrolig bra med så mange.

Skremde lite med bilder en får plass til med bare bare 16gb minne på en brikke.... Ganske nøyaktig 430 bilder

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Det er faen meg imponerende... Husker ikke hva D3 klarer jeg, mitt D300 tok 36 bilder på 19 sekunder... Litt unøyaktig start, kunne vel ligget på rundt 38, men langt ifra 100.

 

Tar du mange i JPG da? På 19 sek...

Samma søren hva den tar i, 5 bilder pr sek anyhow.. sjekk link

http://www.dyxum.com/gear/camera/index.asp

 

Ehh, jeg tror du har misforstått... Hvor mange RAW bilder rekker du å ta på 19sek?

 

Om vi går ut ifra JPG L Fine så tar D300 152... men trodde det var RAW vi snakket om...

Lenke til kommentar
Hmm, å ta 100 bilder på 19 sekunder vil være å overføre 3,5GB på 19 sekunder, og Ducati klarer maks 45mb/sek, altså 855mb på 19 sek. Så da vil man sitte igjen med bilder på 2,6GB i bufferen, så da har den en jævlig stor buffer. Med mindre jeg har rotet med tallene nå : :hmm:

Ikke alle bildefiler som er så stor som 35-38mb...

Lenke til kommentar
Nikon har derimot fått mye kritikk for sin layout.

Nåvel... Når Nikon testes av Canon-skyttere, så oppleves nok et par ting litt uvante (det har vært en del 5D vs D700 tester i det siste, hvor testeren er en dreven 5D-bruker, ref den på foto.no - jeg får meg en god latter når Nikon trekkes for "for mange knapper"). Imidlertid mener jeg at Nikons Dx00 har en totalt genial layout på det som gjør kameraet til et fotografisk verktøy. Det har sikkert Canon også på sine skikkelige hus.

Det som irriterer meg er at de ikke venter til den nye 5d'en kommer før de sammenlikner 5d med d700. 5D synes jeg så og si er for gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...