ET! Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Prøvde 50d i dag og hvor i f... er knappen en skal holde inne for å skifte mellom å stille lukkeren og blenderen? Irriterende ISO knapp (burde være ved tommelen) Håpløs plassering av påknapp og knapper generelt ved skjermen. + for lite iso-støy Lenke til kommentar
GLN Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Prøvde 50d i dag og hvor i f... er knappen en skal holde inne for å skifte mellom å stille lukkeren og blenderen?Irriterende ISO knapp (burde være ved tommelen) Håpløs plassering av påknapp og knapper generelt ved skjermen. + for lite iso-støy Vis de kjører tradisjonen fra 30D/40D? Så er det ett ekstra hakk på av/på knappen som du skyver opp til, så er lukker det lille hjulet ved utløseren, og blender det store hjulet ved skjermen(kan være motsatt, husker ikke helt nå) Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Den knappen som vi med nikon har et eget hjul på... Lenke til kommentar
ET! Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Den knappen som vi med nikon har et eget hjul på... Nettopp! Dette er jo übergenialt. Hvorfor har ikke Canon tatt en Vista på dette, og bare kopiert hjul og avpåknapp i samme slengen? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Den knappen som vi med nikon har et eget hjul på... Herre min hatt. Jeg forventet faktisk at alle her inne visste at Canon har 2 hjul, i likhet med Nikon og de andre entusiastmodellene på markedet. Men Canon har i tillegg et ekstra hakk på av/på-bryteren som aktiviserer det ene hjulet. Er det virkelig noen som tror at det finnes entusiastmodeller som ikke har to hjul? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Personbil(lang) med spesialtilhenger. Va no langt å d ja.. Spesielt siden vogntog ikke har lov til å være over 18,25m bortsett fra tømmerbiler, men du har sikkert tillatelse da vil jeg tro..? Jepp, lengst Moro å kjøre med - spesielt rundkjøringer. Legger jo beslag på hele greia og hver gang noen tror det er mulig å ligge på innsiden så må jeg bare stoppe helt.. for det er ikke plass der etter noen meter Tilatelse? Mja.. tror da det Pentax har to hjul med lukkertid på pekefinger og blender på tommel. Lettere blir det ikke. Spes gøy når canonister finner ut at de kan gjøre dette etter å ha hatt kameraet i lang tid. Sier noe om fornuftig plassering av knapper ja.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Prøvde 50d i dag og hvor i f... er knappen en skal holde inne for å skifte mellom å stille lukkeren og blenderen? Ehm... du mener programhjulet, eller?? Strømbryteren på Canon er virkelig ufattelig dårlig plassert, men kanonfotografene kompenserer muligens med å la kameraet gå i dvale i stedet? Canon-folket elsker jo det digre tommelhjulet sitt. Endret 12. november 2008 av Anew Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) ET har bare forsøkt 50D i dag. X0D-serien har glimrende ergonomi, og har alltid fått topp kritikk for det også. Nikon har derimot fått mye kritikk for sin layout. Edit: Er enig med Anew i at den knappen ligger litt dumt plassert, men som du selv skriver så bruker jeg den nesten aldri. Dvale fungerer best for meg, og sikkert de andre som bruker Canon fast også. Endret 12. november 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 På nikon trenger du ikke å trykke på knapper for å aktivere, der er det bare... Genialt vettu.... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Menyen til Nikon er mye mer forståelig enn i Canonen. Hadde en kompis som hadde 350D og som manøvrerte seg bedre i mitt D50 enn i sitt eget kamera, og da hadde han ikke brukt mitt nevneverdig. Ser det selv når jeg låner et canon kamera, finner ikek noe der inne. Vanesak selvfølgelig... Det ytre til Nikon er også mye bedre enn hos Canon. Canon blir altfor lite for meg sålenge det ikk er 1D-serie... 5D'n har jeg ikke tatt så mye på, så er litt usikker der. Ikke etter min mening. Nikon gir brukeren veldig mange valg, men det igjen gjør menyene til en liten jungel i seg selv. 350D er et gammelt hus og Canon har fått nye menyer - prøv 450D/40D/50D/1D For lite? Nå er du på et stadie hvor xxxD serien er utelukket og 40D/50D er på samme størrelse som D300 - 5D hakket over og er like stort som 1D med grep montert. Og ja, det er ofte en vanesak, men enkelhet brillierer oftest. Prøvde 50d i dag og hvor i f... er knappen en skal holde inne for å skifte mellom å stille lukkeren og blenderen?Irriterende ISO knapp (burde være ved tommelen) Håpløs plassering av påknapp og knapper generelt ved skjermen. Hjulet nær utløseren justerer lukker mens tommelhjulet justerer blender - simple as that. Irriterende ISO-knapp? Trykke en gang med pekefingeren for å aktivere undermenyen også bruke hjulet nær utløser for å justere? Av og på-knappen er dårlig plassert om man bruker kamerahuset uten grep. Såfort vertikalgrepet kommer på plager det meg særdeles lite siden tommelen min ofte er på tommelhjulet. Canon-folket elsker jo det digre tommelhjulet sitt. Amen Endret 12. november 2008 av gorpium Lenke til kommentar
ET! Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Mulig at funksjonen for å bruke programhjul var avslått siden det ikke skjedde noe når jeg stilte på det. Han som eier kamera fikk det for ikke så lenge siden. Skal fint innrømme at Canon kan ergonomi i grep og slikt, men logisk og ergonomisk plassering av knapper? Ikke tale om. (Vi snakker X0D og XX0D her ikke proffserie.) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 ET har bare forsøkt 50D i dag. X0D-serien har glimrende ergonomi, og har alltid fått topp kritikk for det også. Nikon har derimot fått mye kritikk for sin layout. Sånn er det når det er kjerringer som tester kameraene. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Personbil(lang) med spesialtilhenger. Va no langt å d ja.. Spesielt siden vogntog ikke har lov til å være over 18,25m bortsett fra tømmerbiler, men du har sikkert tillatelse da vil jeg tro..? Jepp, lengst Moro å kjøre med - spesielt rundkjøringer. Legger jo beslag på hele greia og hver gang noen tror det er mulig å ligge på innsiden så må jeg bare stoppe helt.. for det er ikke plass der etter noen meter Tilatelse? Mja.. tror da det Syns det hørtes langt ut æ da, men... Vil inbille meg at det gøyeste må være å holde styr på overhenget i kryssene... Kjørte ei semitralla ala usa typen en gang med akslingene helt bak og et ok overheng foran... var alltid intressant å legge overhenget over panseret på bilene som sto i motsatt fil i kryssene... endel store øyne kan man si... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 ET har bare forsøkt 50D i dag. X0D-serien har glimrende ergonomi, og har alltid fått topp kritikk for det også. Nikon har derimot fått mye kritikk for sin layout. Sånn er det når det er kjerringer som tester kameraene. Don't deny the obvious. Jeg liker ikke grepet til D300/D700, men D2x og D3 er herlige. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Hva er galt med grepet til D300? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Er det ikke Nikon som tar dårlige bilder? Alle kamera tar dårlige bilder... faktisk så er det vel ingen kamera som faktisk kan ta bilder? Da er vi kommet lenger enn jeg trodde Menyen til Nikon er mye mer forståelig enn i Canonen.Jeg har, ettersom jeg jobbet i langt tid i en fotobutikk, prøvd både Canon og Nikon ganske grundig. Jeg har et Nikon selv, men liker faktisk Canon sine menyer bedre. Derimot liker jeg knappelayouten til Nikon mye bedre enn Canon. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Hva er galt med grepet til D300? Det gale er at hånden min liker det ikke. Blant annet grunnet formingen av grepet hvor fingrene ender og hjulet på baksiden sin plassering. Hjulet for å forandre mellom S/Cl/Ch etc. er umulig å bruke med hansker på og er ellers kronglete i forhold til Canon sin løsning - imo. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Syns det hørtes langt ut æ da, men... Vil inbille meg at det gøyeste må være å holde styr på overhenget i kryssene... Kjørte ei semitralla ala usa typen en gang med akslingene helt bak og et ok overheng foran... var alltid intressant å legge overhenget over panseret på bilene som sto i motsatt fil i kryssene... endel store øyne kan man si... Det er til tider umulig å se om det går bra eller ikke. Dybdesynet har litt vansker med å se hvordan det går 18 meter lenger borte når det er tynn og skjør last og det skiller kanskje 50cm eller mindre Må bare ta det så med ro at de andre trafikantene skjønner hva som skjer slik at de tar hensyn. Moro uansett. Må tenke igjennom hver minste ting skikkelig minst en gang. Sveiping av frontruter er jo bare gøy @canikonere: Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Nikon har derimot fått mye kritikk for sin layout. Nåvel... Når Nikon testes av Canon-skyttere, så oppleves nok et par ting litt uvante (det har vært en del 5D vs D700 tester i det siste, hvor testeren er en dreven 5D-bruker, ref den på foto.no - jeg får meg en god latter når Nikon trekkes for "for mange knapper"). Imidlertid mener jeg at Nikons Dx00 har en totalt genial layout på det som gjør kameraet til et fotografisk verktøy. Det har sikkert Canon også på sine skikkelige hus. Endret 12. november 2008 av Anew Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Jeg får meg en god latter hver gang Olympus trekkes for "kronglete menyer". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå