Bruker-93156 Skrevet 12. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Der sovna jeg vist i 1,5 time, gooodt Uansett. Noen som vet om dette er et ok kjøp? http://www.datakjeden.no/trondheim/PartDet...spx?q=p:1827924 Edit: Karl-peder: Kan bekrefte følelsen. Har selv vært sjafør i en ulykke å våknet opp på sykehuset noen dager etterpå hvor eneste tanken min var om mine 2 kamerater lever enda. (de var uskadd, heldigvis. Hehe, etter hva du har sagt sjokkerer deg meg ikke... Ang den døde 91-åringen, jeg syns ikke det skal være drap, han gjorde det jo ikke med vilje, men han fuglte ikke trafikkreglene, hadde han sett forran seg og alt det der hadde han sett fotgjengeren. Da hadde han i verste fall bremset eller gjort en unamannøver av noe slag. Men jeg er enig, skal man kjøre med tanke på at hver mann på fortauet kan hoppe ut i veibanen vil kollektivfeltet bli vår minste grunn til lange køer. Det er idiotisk ja, men det er av en grunn... Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Jeg kjører penere idag... Tro det eller ei..! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Penere, ikke pent... Mindre stygt, men stygt... Lenke til kommentar
GLN Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 45min til skoleslutt. Gjett om jeg gleder meg! Verdens kjedeligste time. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Ikke med vilje, det er derfor det heter uaktsomt. Hadde det vært med vilje hadde det hett overlagt. Lovtolkning er dessverre ikke alltid enkelt og ofte kan det virke lite logisk sett fra en lekmanns synsvinkel. Utfra paragraf 3 så må man i praksis kjøre i krabbefart gjennom byn, med de komplikasjoner det medfører....... Men kamikazefotgjengere kan ingen gardere seg mot. Endret 12. november 2008 av ok67 Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Keh! Begrensa hva man får til å gjøre med 96ville dieselhester i en blytung bil... Var gøyere før med 200hk på 800kg... Selv om hjulene der trakk i gal ende... Å snart kommer snøen...! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Man burde jo egentlig se på barn, sauer og gamlinger som kamikazefotgjengere, men i byen er det håpløst. jeg syns bussene kjører utrolig fort i krysset ved torget, husker ikke hva det heter. De burde slakke av der det er så mye folk, Hele E6 gjennom byen (Det står E6 på gule sider, skyt de om det er feil) burde vært lagt autovern rundt, med unntak av overgangene. Og der burde de kjørt saktere enn det de gjør. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Prinsenkrysset. Til og med bergensere vet det Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Er det klær du sikter til i signaturen, Olsen? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Nei... Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Hehe... Men i Trondheim er det helt sykt blitt... kjører man i noen andre byer så har folk skjønt at det gjør vondt å bli truffet av den bilen der om jeg nå går ut i veien, men ikke i trondheim.. her er folk skuddsikre i perioder... Oslo er trikkene unntatt... Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Ikke med vilje, det er derfor det heter uaktsomt. Hadde det vært med vilje hadde det hett overlagt. Lovtolkning er dessverre ikke alltid enkelt og ofte kan det virke lite logisk sett fra en lekmanns synsvinkel. Utfra paragraf 3 så må man i praksis kjøre i krabbefart gjennom byn, med de komplikasjoner det medfører....... Men kamikazefotgjengere kan ingen gardere seg mot. Uakstomthet er også synonymt med uforsiktighet eller forsømmelse.... Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Det er tydeligvis uaktsomt å prøve å følge med på sine 15meter i tett bytraffikk. Jeg mener man burde ha prøvd det og vite hvordan det er før man sier for mye om det, noe jeg ikke tror disse dommerne kan så alt for mye om... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Syns også drap blir feil, bevisene for at det var med vilje er? Uaktsomtdrap? Om sjåføren kunne gjort noe annerledes så det ikek endte så tragisk er vel uaktsomt rett å kalel det. Fulgte han loven? Nei... I følge loven burde han ligge i 10km/t-ish rundt svingen, uansett hvor lite praktisk det er gjennomførbart. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Regner ikke med han kjørte så mye fortere heller ettersom det omtrent er bortimot umulig å gjennomføre med mindre han hadde stjelt kjerra å var på flukt for politiet... Man MÅ kjøre rolig med storbil, enten en liker det eller ei- spesielt i sånne svinger. Når man selv sitter på med buss og synes den kjører fort er det ofte det bare virker sånn, de fleste bussene har mellom 10-20kmt rundt de fleste svingene i midtbyen. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Det er tydeligvis uaktsomt å prøve å følge med på sine 15meter i tett bytraffikk. Jeg mener man burde ha prøvd det og vite hvordan det er før man sier for mye om det, noe jeg ikke tror disse dommerne kan så alt for mye om... Tidvis kjører jeg med 20m+ i Trondheim og i enkelte situasjoner er 2km/t for fort. Andre uvitende trafikkanter gjør det vanskelig og ikke minst farlig for seg selv fordi de ikke tenker når de beveger seg i trafikken. Jeg føler med sjåføren. Helt sprøtt at slikt skjer. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 20m? Hva slags bil kjører du? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Personbil(lang) med spesialtilhenger. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 på en måte er det jo idiotisk at det er strevsomt å komme seg hele veien over fotgjengerfeltene på e6 før det skifter til rødt igjen og. må gå ganske fort på enkelte av de. huff, savner småbyen i nærheten av der jeg kommer fra, mye lettere både å være bilist og fotgjenger. det er tilogmed mulig å parkere i sentrum uten å bli ranet av en jævla automat og bil i trondheim er "litt" strevsomt :/ kaos Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 huff, savner småbyen i nærheten av der jeg kommer fra, mye lettere både å være bilist og fotgjenger. det er tilogmed mulig å parkere i sentrum uten å bli ranet av en jævla automat og Ja, den fordømte parkeringsavgifta i Trondheim.. Sånn er det enkelt her i Verdal: Ingen avgift, ingen parkeringsvakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå