Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Der sovna jeg vist i 1,5 time, gooodt :p

Uansett.

Noen som vet om dette er et ok kjøp?

http://www.datakjeden.no/trondheim/PartDet...spx?q=p:1827924

Edit: Karl-peder: Kan bekrefte følelsen. Har selv vært sjafør i en ulykke å våknet opp på sykehuset noen dager etterpå hvor eneste tanken min var om mine 2 kamerater lever enda. (de var uskadd, heldigvis.

Hehe, etter hva du har sagt sjokkerer deg meg ikke...

Ang den døde 91-åringen, jeg syns ikke det skal være drap, han gjorde det jo ikke med vilje, men han fuglte ikke trafikkreglene, hadde han sett forran seg og alt det der hadde han sett fotgjengeren. Da hadde han i verste fall bremset eller gjort en unamannøver av noe slag. Men jeg er enig, skal man kjøre med tanke på at hver mann på fortauet kan hoppe ut i veibanen vil kollektivfeltet bli vår minste grunn til lange køer.

Det er idiotisk ja, men det er av en grunn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke med vilje, det er derfor det heter uaktsomt. Hadde det vært med vilje hadde det hett overlagt. Lovtolkning er dessverre ikke alltid enkelt og ofte kan det virke lite logisk sett fra en lekmanns synsvinkel.

Utfra paragraf 3 så må man i praksis kjøre i krabbefart gjennom byn, med de komplikasjoner det medfører....... Men kamikazefotgjengere kan ingen gardere seg mot.

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Man burde jo egentlig se på barn, sauer og gamlinger som kamikazefotgjengere, men i byen er det håpløst. jeg syns bussene kjører utrolig fort i krysset ved torget, husker ikke hva det heter.

De burde slakke av der det er så mye folk, Hele E6 gjennom byen (Det står E6 på gule sider, skyt de om det er feil) burde vært lagt autovern rundt, med unntak av overgangene. Og der burde de kjørt saktere enn det de gjør.

Lenke til kommentar
Ikke med vilje, det er derfor det heter uaktsomt. Hadde det vært med vilje hadde det hett overlagt. Lovtolkning er dessverre ikke alltid enkelt og ofte kan det virke lite logisk sett fra en lekmanns synsvinkel.

Utfra paragraf 3 så må man i praksis kjøre i krabbefart gjennom byn, med de komplikasjoner det medfører....... Men kamikazefotgjengere kan ingen gardere seg mot.

Uakstomthet er også synonymt med uforsiktighet eller forsømmelse....

Lenke til kommentar

Regner ikke med han kjørte så mye fortere heller ettersom det omtrent er bortimot umulig å gjennomføre med mindre han hadde stjelt kjerra å var på flukt for politiet...

Man MÅ kjøre rolig med storbil, enten en liker det eller ei- spesielt i sånne svinger.

Når man selv sitter på med buss og synes den kjører fort er det ofte det bare virker sånn, de fleste bussene har mellom 10-20kmt rundt de fleste svingene i midtbyen.

Lenke til kommentar
Det er tydeligvis uaktsomt å prøve å følge med på sine 15meter i tett bytraffikk.

Jeg mener man burde ha prøvd det og vite hvordan det er før man sier for mye om det, noe jeg ikke tror disse dommerne kan så alt for mye om...

Tidvis kjører jeg med 20m+ i Trondheim og i enkelte situasjoner er 2km/t for fort. Andre uvitende trafikkanter gjør det vanskelig og ikke minst farlig for seg selv fordi de ikke tenker når de beveger seg i trafikken.

Jeg føler med sjåføren. Helt sprøtt at slikt skjer.

Lenke til kommentar

på en måte er det jo idiotisk at det er strevsomt å komme seg hele veien over fotgjengerfeltene på e6 før det skifter til rødt igjen og. må gå ganske fort på enkelte av de.

huff, savner småbyen i nærheten av der jeg kommer fra, mye lettere både å være bilist og fotgjenger. det er tilogmed mulig å parkere i sentrum uten å bli ranet av en jævla automat og :p

bil i trondheim er "litt" strevsomt :/ kaos :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...