Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjer med Sherlock igjen da, Olsen? :p

Nei DET skulle du likt og visst ja...

Sherlock er mitt schizofrene jeg, som kommer fram når det farer troll rundt på Akam. Med hans krefter finner vi veien til heksegryta og sørger for at grytevokterne Super8man og katwoman-ryeng tar seg av trollets kjebne...

Uten veien til gryta kan ikke trollet drepes, men uten grytevokternes kraft kan det heller ikke drepes, så klokskap og rå makt spiller igjen på samme lag på den rette siden av loven, mens svinldertroll lurer rundt på børsen og sørger for at menneskene taper penger, men ikke lengre...

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes en formel for hvor mange ppi (x)som er mest ideel dersom avstanden fra bildet er y?

Det finnes en formel for minste oppløsning for en gitt betraktningsavstand ja - husker ikke hvor jeg fant den, eller hva den er. :roll:

Ja, så noe liknende i Digital Photo tror jeg :hmm: , men da var bare størrelsen tatt i betraktning, jeg tenker mer på avstanden liksom :p

Dersom jeg har et bildet i A2 format, vil det være mer ideelt med f.eks. 150 ppi kontra 300 når man likvel kun ser på bilde fra en avstand på 4 meter... :hmm:

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Humm. Die Another Day falt litt i status hos meg nå nettopp. Masse pressefotografer, som brukte ting som en Nikon Fm3 med blitsbracket, for ikke å snakke om paparazziene med Canon 350D elns med et Sigma 18-200. Som forøvrig ble holdt med en hånd på hver side av kameraet.

Urk.. litt som en serie om et hotell på NRK, en superstjerne skulle sjekke inn og pressefotografene kom løpende inn i lobbyen. Alle brukte 400D med 18-55 og popupblits. ALLE!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...