Simon Aldra Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Noe av det første som slo meg da jeg fikk fiklet litt med et D3 og knipset en del bilder var at filene faktisk ikke var rene. Men så satte jeg meg litt tilbake i stolen, og sa til meg selv: De er rene nok. Sums it up, I guess. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Skjer med Sherlock igjen da, Olsen? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Skjer med Sherlock igjen da, Olsen? Nei DET skulle du likt og visst ja... Sherlock er mitt schizofrene jeg, som kommer fram når det farer troll rundt på Akam. Med hans krefter finner vi veien til heksegryta og sørger for at grytevokterne Super8man og katwoman-ryeng tar seg av trollets kjebne... Uten veien til gryta kan ikke trollet drepes, men uten grytevokternes kraft kan det heller ikke drepes, så klokskap og rå makt spiller igjen på samme lag på den rette siden av loven, mens svinldertroll lurer rundt på børsen og sørger for at menneskene taper penger, men ikke lengre... Endret 9. november 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Haha! Tenkte meg det var noe sånt, ja.. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Æ flire mæ ihjæl..... Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Noen som vet om det finnes en formel for hvor mange ppi (x)som er mest ideel dersom avstanden fra bildet er y? Det finnes en formel for minste oppløsning for en gitt betraktningsavstand ja - husker ikke hvor jeg fant den, eller hva den er. Ja, så noe liknende i Digital Photo tror jeg , men da var bare størrelsen tatt i betraktning, jeg tenker mer på avstanden liksom Dersom jeg har et bildet i A2 format, vil det være mer ideelt med f.eks. 150 ppi kontra 300 når man likvel kun ser på bilde fra en avstand på 4 meter... Endret 9. november 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Det er aldri bedre ("mer ideelt") med en lavere oppløsning, men på ett eller annet tidspunkt blir det nok, og det er en funksjon av betraktningsavstanden. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Det kan vel være bedre i den forstand at du sparer blekk om du printer selv.. Men rent visuelt er det vel aldri bedre med lavere oppløsning, nei. Endret 9. november 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Bildene i ukas konkurranse er publisert! Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Det er aldri bedre ("mer ideelt") med en lavere oppløsning, men på ett eller annet tidspunkt blir det nok, og det er en funksjon av betraktningsavstanden. var et slikt type svar jeg ville ha dersom det ikke skulle ligge noen formeler ut blant folk Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 gamle dama med rulatoren var kul da... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 http://www.bhphotovideo.com/c/product/8120...10_Neutral.html Kan bli kult det der... Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Har ikke helt skjønt hensikten med sånne filtre jeg... grad nd ja, men ikke bare nd... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Lengre lukkertider kanskje? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Joda, men blir det ikke litt begrensa hvor lenge man gidder å ha det gøy med det da? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Joda, men blir det ikke litt begrensa hvor lenge man gidder å ha det gøy med det da? Noen liker det, andre foretrekker makro eller street.... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Humm. Die Another Day falt litt i status hos meg nå nettopp. Masse pressefotografer, som brukte ting som en Nikon Fm3 med blitsbracket, for ikke å snakke om paparazziene med Canon 350D elns med et Sigma 18-200. Som forøvrig ble holdt med en hånd på hver side av kameraet. Urk.. litt som en serie om et hotell på NRK, en superstjerne skulle sjekke inn og pressefotografene kom løpende inn i lobbyen. Alle brukte 400D med 18-55 og popupblits. ALLE! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Satt nettopp å så på det selv. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Hvem har Sherlock bustet nå da? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) <selvsensurert> Endret 9. november 2008 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå