matsktsk Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hmm, noen har slurva litt i redaksjonen hos Aftenposten: Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Det er da ingenting! Har fotografert fotballkamp i myye verre lys en det der. (ISO 6400, f/2.8, 1/200s) EDIT: liten skrivefeil Jojo, er det mørkt er det mørkt. Men innså bare ikke helt at det var så dårlig lys. Du tenker det må være dårlig, men still.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Hva mener folk om D300/D700/D3 i mikroen? En på youtube som utsetter sitt D3 for mye rart, deriblant mikroen i et par minutter, og der virker det helt fint... kan det være at fukt inne gjør at det blir veldig varmt og skader elektronikken? Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Elektronikk i microen er ikke å anbefale. Microen sender ut høyfrekvente radiobølger med høy intensitet. Dette vil indusere strømmer og spenninger i alt ledende materiale inni ovnen, noe som helt sikkert ta knekken på elektronikken i kameraet. Nå er vel kanskje kamerahuset av metall, slik at det skjermer en del mot radiobølger, men allikevel. IKKE FINN PÅ NOE SLIKT Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Hehe... men beste tipset er å varme opp kameraet GRADVIS over lengre tid, inni en plastikkpose som man bytter jevnlig for å få ut all fukten... men mindre man har forsikring såklart * 1min på full skuv, PLING* Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Herregud. Jeg har sett mange av de torturtestene av D3, men mikro!? Drøy. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg bare har noen spørsmål angående bilder sendt inn til wired.com av verdensrommet http://www.wired.com/science/space/multime...ader_telescopes Hvilket sinsykt utstyr er det disse folkene har ? Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 For å tørke kamerautstyr ville jeg lagt det i en forsegla plastpose med noen ferske poser med silica gel inni. Og plassert det hele i et normalt temperert rom. NB! Viktig at posen er helt tett. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hvilket sinsykt utstyr er det disse folkene har ? Det er nok ikke kamerautstyret som er det avgjørende for å få sånne bilder. Et fett teleskop må til - fortrinnsvis ett som følger stjernehimmelens rotasjon for laaange eksponeringer. Noe helt annet: Jeg blir bare mer og mer imponert over D300. Bildene jeg tok i dag på 4-5000 iso blir rett og slett høyst brukbare. Greit nok at det er tonnevis av støy (jeg bruker som kjent nesten aldri støyfjerning), men når bildene nedsamples for skjermvisning, så forsvinner den fullstendig. På mine tidligere kameraer har alltid støyen forblitt ekstremt synlig selv ved nedsampling, men ikke denne... Pixelpeepers som Sherlock () blir nok ikke like imponerte... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Det verste er at D3/D700 kommer til å skuffe meg Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Herregud. Jeg har sett mange av de torturtestene av D3, men mikro!? Drøy. Fjernet fra Utub... Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Det verste er at D3/D700 kommer til å skuffe meg Nei, jeg hadde ikke byttet bort min D3 mot et bil lass med D700 hus engang. D3 er en noe av det råeste jeg har prøvd, overgår det meste av Canon utstyr også. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Om bare noen timer stikker vi til Egypt. *gliser* Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) God tur, Snirfle. =) Edit: Og Aetius.. Eller husker jeg feil? Endret 9. november 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Om bare noen timer stikker vi til Egypt. *gliser* Husk å vurder å ikke ta med slr ut i ørkenen på for eks atv safari... Makan til finkornet støv/sand skal man lete en stund etter... Jeg er utrolig gla for at jeg lot mitt ligge på hotellet hvertfall... God tur uansett... *litt misunnelig* Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Noen som vet om det finnes en formel for hvor mange ppi (x)som er mest ideel dersom avstanden fra bildet er y? Endret 9. november 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 D3 er ganske deilig ja. For en skarphet kombinert med 14-24/2.8 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Det verste er at D3/D700 kommer til å skuffe meg Nei, jeg hadde ikke byttet bort min D3 mot et bil lass med D700 hus engang. D3 er en noe av det råeste jeg har prøvd, overgår det meste av Canon utstyr også. Hehe, så du mener jeg bør kjøpe D3 når jeg først skal kjøpe ? Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Om bare noen timer stikker vi til Egypt. *gliser* Husk å vurder å ikke ta med slr ut i ørkenen på for eks atv safari... Makan til finkornet støv/sand skal man lete en stund etter... Jeg er utrolig gla for at jeg lot mitt ligge på hotellet hvertfall... God tur uansett... *litt misunnelig* Jeg er Petnax-misbruker med DA*-optikk, så jeg tar sjansen. God tur, Snirfle. =) Edit: Og Aetius.. Eller husker jeg feil? Stemmer. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Noen som vet om det finnes en formel for hvor mange ppi (x)som er mest ideel dersom avstanden fra bildet er y? Det finnes en formel for minste oppløsning for en gitt betraktningsavstand ja - husker ikke hvor jeg fant den, eller hva den er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå