Karl-Peder Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Der sier du noe, Christian. Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på, så takk for tipset. Jeg må vel ringe dem før jeg eventuelt bestiller, så jeg er sikker. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Alltid noen som har hatt problemer med en butikk. Etter mine erfaringer er scandinavianphoto veldig seriøse og greie å handle hos. Edit: Ferdig med MP 1, prøver å installere MP2 via crossover games. Spennende å se om det funker, og om macen min evt klarer å kjøre det med intel grafikk... Lovlig versjon av MP2 av alle ting! Endret 9. november 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Ja. Såklart, men info om problemet sitter ofte forbukerrådet på og kan fortelle deg om dette er en butikk som det jevnlig strømmer inn klager på eller ikke. Kan jo godt ha fått en klage eller 2 ila 10år for eks, men det blir jo ubetydelig mot for eks 364klager det siste året... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Gjør folk seriøst slik? Div. ringer til forbruker-greiene uten noen grunn bare for å dobbelt sjekke at de er seriøse? Har bestilt fra scandinavian foto 2 ganger selv.. fikk alt jeg skulle, og fikk det i god tid.. =) Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Tror egentlig det kommer litt an på hvor mye man har tenkt å bestille for.. Etter å ha hørt at det er flere her inne som er fornøyd med dem, tør jeg vel å bestille derfra uten å ringe forbrukerrådet først, men det var uansett et godt tips. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Hihi En av grunnene til at mellomformat ikke kan brukes til sportsfotografering Jeg mener det var noen som skjøt bilder med MF under OL i Bejing. Tror det var PM som linket til det. Helt sikkert, men er vel ikke det mest ideelle i det lange løp. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 MP 2 funka med nocd crack Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Wow - etter en tur ut i cupfinaleværet har duggen tatt skikkelig rotta på deler av utstyrsparken. Sigma 30/1.4 har hatt en halvtime i stekeovnen - den hadde dugg på flere linseelementer innover. Samme med 18-70. 30mm hadde jeg ikke fremme i regnet engang - den lå bare i baggen, men det har tydeligvis vært så fuktig at fukt har trengt inn. Det er store vanndråper inne i 18-70... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Helt klart innevær i dag. Tom Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Ikke bare innevær, men er også flau ovenfor Stabæks opptreden på Ullevål. De hadde rett og slett ikke mulighet til å vinne! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Skumle saker, Anew. Hvilken temperatur steker du objetivene på? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 180 grader i 2 timer. Ånei, det var ribben det. Er det 40-50 grader man anbefaler ? Tom Lenke til kommentar
GLN Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 180 grader i 2 timer. Ånei, det var ribben det. Er det 40-50 grader man anbefaler ? Tom Noe sånt ja, helst med døren åpen Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Jeg satte dem på 50. Sigmaen ble gjennomstekt på ca. en halv time. 18-70 ble ikke helt ferdig, men måtte vike for en middag som skulle i ovnen. Stekte kamerahuset litt også - litt redd for at det ble mye kondens inni der da jeg byttet objektiv inne i varmen. Stupid, stupid, stupid. (men det går utvilsomt bra... ikke første gang jeg har dugg på speilet.) Litt morsomt, for selv etter en halvtime i ovnen tyter det vann ut når jeg trykker på knappene. Akkurat det er jeg ikke veldig urolig for... på mystisk vis holdt den mye omtalte batteridøren stand - hvem hadde vel trodd det? Endret 9. november 2008 av Anew Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Herrugud, Anew. Det der høres bare helt vilt ut! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Det var skikkelig vått, ja, men det verste sånn fuktmessig var nok temperaturvariasjonene. Tenker liksom at det begrenser seg til skikkelig kalde dager, men på en regnvåt høstdag med høy luftfuktighet så er man tydeligvis i trøbbel før man aner... Forøvrig var det helt latterlig dårlig lys - f/4.5, 1/125, HI 0.7 - det er vel 5000 iso elns? - midt på "lyse" dagen. Sykt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Med andre ord var det dårligere lys på banen enn det var på Jordal Amfi under åpningskampen mellom VIF og Stjernen.. (ISO1000, f/2.8, 1/500s) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Altså - jeg forvillet meg ikke inn på noen fotballkamp, Simon, om du trodde det. Jeg omtalte det bare som "cupfinalevær" for å sette det litt i sammenheng. Jeg har vært ute i skogen, langt unna fotballtull. Den eneste grunnen til at jeg eventuelt bryr meg om resultatet, er at byen blir full av bavianer som skriker om "enga" i natt... Endret 9. november 2008 av Anew Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Med andre ord var det dårligere lys på banen enn det var på Jordal Amfi under åpningskampen mellom VIF og Stjernen.. (ISO1000, f/2.8, 1/500s) Det er da ingenting! Har fotografert fotballkamp i myye verre lys en det der. (ISO 6400, f/2.8, 1/200s) EDIT: liten skrivefeil Endret 9. november 2008 av Djupviken Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Den eneste grunnen til at jeg eventuelt bryr meg om resultatet, er at byen blir full av bavianer som skriker om "enga" i natt... Da er det en fordel å bo på "landet" Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå