Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid noen som har hatt problemer med en butikk. Etter mine erfaringer er scandinavianphoto veldig seriøse og greie å handle hos.

 

Edit: Ferdig med MP 1, prøver å installere MP2 via crossover games. Spennende å se om det funker, og om macen min evt klarer å kjøre det med intel grafikk...

 

Lovlig versjon av MP2 av alle ting!

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Wow - etter en tur ut i cupfinaleværet har duggen tatt skikkelig rotta på deler av utstyrsparken. Sigma 30/1.4 har hatt en halvtime i stekeovnen - den hadde dugg på flere linseelementer innover. Samme med 18-70.

 

30mm hadde jeg ikke fremme i regnet engang - den lå bare i baggen, men det har tydeligvis vært så fuktig at fukt har trengt inn. Det er store vanndråper inne i 18-70...

Lenke til kommentar

Jeg satte dem på 50. Sigmaen ble gjennomstekt på ca. en halv time. 18-70 ble ikke helt ferdig, men måtte vike for en middag som skulle i ovnen.

 

Stekte kamerahuset litt også - litt redd for at det ble mye kondens inni der da jeg byttet objektiv inne i varmen. Stupid, stupid, stupid. :wallbash: (men det går utvilsomt bra... ikke første gang jeg har dugg på speilet.)

 

Litt morsomt, for selv etter en halvtime i ovnen tyter det vann ut når jeg trykker på knappene. :D Akkurat det er jeg ikke veldig urolig for... på mystisk vis holdt den mye omtalte batteridøren stand - hvem hadde vel trodd det? :roll:

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Det var skikkelig vått, ja, men det verste sånn fuktmessig var nok temperaturvariasjonene. Tenker liksom at det begrenser seg til skikkelig kalde dager, men på en regnvåt høstdag med høy luftfuktighet så er man tydeligvis i trøbbel før man aner... Forøvrig var det helt latterlig dårlig lys - f/4.5, 1/125, HI 0.7 - det er vel 5000 iso elns? - midt på "lyse" dagen. Sykt.

Lenke til kommentar

Altså - jeg forvillet meg ikke inn på noen fotballkamp, Simon, om du trodde det. Jeg omtalte det bare som "cupfinalevær" for å sette det litt i sammenheng. Jeg har vært ute i skogen, langt unna fotballtull.

 

Den eneste grunnen til at jeg eventuelt bryr meg om resultatet, er at byen blir full av bavianer som skriker om "enga" i natt...

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Med andre ord var det dårligere lys på banen enn det var på Jordal Amfi under åpningskampen mellom VIF og Stjernen.. :dontgetit:

 

(ISO1000, f/2.8, 1/500s)

Det er da ingenting! :) Har fotografert fotballkamp i myye verre lys en det der. (ISO 6400, f/2.8, 1/200s)

 

EDIT: liten skrivefeil

Endret av Djupviken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...