Karl-Peder Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) De verste er de fra bygdestrøkene i Trøndelag, Mosvik, Verdal, Hemne osv osv. Hei! Nu får du ro dæ ne, din hårråpong! Edit: Alt annet enn vømling er elitistisk. Korrekt. Jeg kommer fra "vømmøldalen", så bare pass deg! Og om det er NOEN som får dialekten sin r*vkjørt, så er det oss i nord. Dere fortjener det. Mosjøendialekta er for øvrig, uten tvil, den verste dialekta jeg kan komme på nå. Bra for deg at det ikke er der du kommer fra. Endret 5. november 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Jaja, Verdal er ikke SÅ ille da, midt mellom Levanger og Mehus... Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Tosk.. Endret 5. november 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Dere fortjener det. Mosjøendialekta er for øvrig, uten tvil, den verste dialekta jeg kan komme på nå. Bra for deg at det ikke er der du kommer fra. Nei, og du burde høre brønnøysunddialekt.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Her sitter trønderene og nordlendingene og innbiller seg at det finnes fæle dialekter nord for Trondheim. Tsk.Tsk. Nei, det er forbehold vestlandet Tom PS. Vi har ikke fæle/stygge dialekter i Norge. men noen av de er veldig vanskelige å forstå Lenke til kommentar
GLN Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Nei, det er forbehold vestlandet Passe seg nå! Ute på farlig farvann når du disser oss Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 nordnorge har de desidert tøffeste dialektene, er vel nesten ikke vits å diskutere engang :x Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Ja, de er kule... Aldri lært meg så mange nye gloser som når jeg er der oppe... Det er et helt annet miljø der oppe, banning er en del av hverdagen, men i litt andre former enn faens *****... "Steike svette pannekaker" osv osv... "Erik oppi skogen!" Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Brønnøysunddialekta er jo dritkul. "Helikopeeeteeer".. ;p Men generelt sett er det meste bedre enn mange av vestlandsdialektene.. Dog skal det nevnes at dialektene i nord stort sett kommer fra vestlandsdialekter (mener jeg å huske fra dialektlæra på videregående). Det er bare å høre på tonefallet, f.eks. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Var det min og Marius sin Skype-samtale som startet denne debatten? Endret 6. november 2008 av IceFox Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Nope... Tomsi42 som prøvde seg på trøndersk... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presiden...hp?artid=523873 Det jeg sa, Sarah Palin er stokk dum, som resten av kvinnfolka.... Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Herregud, Olsen, ikke bruk Palin som et eksempel. Noen som har sett den nyeste South Park-episoden, forresten? De konspirerer voldsomt om valget. Endret 6. november 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Jo, stereotypen av kvinnfolk... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Nope... Tomsi42 som prøvde seg på trøndersk... Og det var ikke inspirert av at jeg sa du hadde heftig trønderdialekt? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Nope... Tomsi42 som prøvde seg på trøndersk... Og det var ikke inspirert av at jeg sa du hadde heftig trønderdialekt? Strengt tatt så prøvde jeg å etterligne Trond Kirkevaags "Skremmeren" ... <a href="http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presiden...hp?artid=523873" target="_blank">http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presiden...hp?artid=523873</a> Det jeg sa, Sarah Palin er stokk dum, som resten av kvinnfolka.... Blir ikke mye pels på knaggen på deg ,med en slik holdning Tom Endret 6. november 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Joooda Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Pels er ut. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Bare fordi du sitter å fapper til Pirates II nå det. Even thou, pels er ut. Endret 6. november 2008 av ZoDz Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Folk som bruker pels er idioter. Og det er Sarah Palin og. Om hun var en fellesnevner for alle kvinner, hadde jeg vært homofil. LETT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå