Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Så du er en av de lavpanna servitørene i Oslo som pørver å herme etter treøndere når de finner ut at gjestene er fra Trondheim? :p

 

Hadde ei som prøvde seg på trøndersk, hørtes ikek bra ut..

 

No vart æ sjikkelig skræmt!

 

Eller er vel; No vart æ faen mæ skræmt...

 

Nå skal det nevnes at trondhjemmere heller ikke snakker skikkelig trøndersk. Trondheimsdialekta er utvanna, fæl og jålete i forhold til skikkelige trønderdialekter som namdalsdialektene og verdalsdialektene utenfor sentrum. I Verdal sentrum kan de heller ikke å snakke som folk. :p

 

Edit: Dessuten uttaler du vel ikke e'en i "faen"? Det er vel mer "No vart æ faan mæ skræmt" i Trondheim? Her er det vel mer "Fy faan, ka du skreme mæ!" ^^

Alt annet enn vømling er elitistisk. :D

 

Jeg har veldig lyst til å dra på en Narvesen i Oslo og spørre etter "gongjarnskak mæ ganklabb". Det hadde vært svært morsomt.

 

Jeg kan faktisk like gjerne snakke latin som helgelending i Oslo, folk forstår meg ikke uansett. "Kan du vis me veien te Oslo S?" = "Quidquid latine dictum sit, altum sonatur". :p

 

Og om det er NOEN som får dialekten sin r*vkjørt, så er det oss i nord.

 

"GOOO GAMMELDAGS FESKEGRATÆNG AKKURAT SÅM HO MAMMO LAGÆ DÆ JAH"

 

Ikke minst ei jente som en gang sa "æ likæ fæsk!" til meg.

 

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke kvinne som president? Hvorfor det? (virker som du mener kvinner generelt, ikke Sarah Palin spesielt).

 

Bush fortsette? Hva var det du likte ved ham og hans politikk?

 

Generelt sett syns jeg ikke kvinner burde styre noe, og når de tidligere har deltatt i skjønnhetskonkuranser burde de holdt seg langt unna politikk...

 

Liker bush, syns det er rett av han å gå inn i irak å rævkjøre de som står bak 11. September, og vandalene som drar rundt i byene og voldtar kvinner. At kvinner skal bi tvunget til å gjemme seg bak gardiner liker jeg heller ikke, og alle de idiotiske lovene som bygger på muhammed og pakket der syns jeg er latterlig...

 

Nå skal det nevnes at trondhjemmere heller ikke snakker skikkelig trøndersk. Trondheimsdialekta er utvanna, fæl og jålete i forhold til skikkelige trønderdialekter som namdalsdialektene og verdalsdialektene utenfor sentrum. I Verdal sentrum kan de heller ikke å snakke som folk. :p

 

Edit: Dessuten uttaler du vel ikke e'en i "faen"? Det er vel mer "No vart æ faan mæ skræmt" i Trondheim? Her er det vel mer "Fy faan, ka du skreme mæ!" ^^

 

Stemmer, "Faan" er vel mer rett...

 

De verste er de fra bygdestrøkene i Trøndelag, Mosvik, Verdal, Hemne osv osv. Har en syk en på Melhus også, han er bare konge. Sier alt som det står. Se for dere norsk uttale på engelske ord...

 

Jeg har veldig lyst til å dra på en Narvesen i Oslo og spørre etter "gongjarnskak mæ ganklabb". Det hadde vært svært morsomt.

 

Samme som "rutatkak med ganklæbb?"

Lenke til kommentar
Ikke kvinne som president? Hvorfor det? (virker som du mener kvinner generelt, ikke Sarah Palin spesielt).

 

Bush fortsette? Hva var det du likte ved ham og hans politikk?

 

Generelt sett syns jeg ikke kvinner burde styre noe, og når de tidligere har deltatt i skjønnhetskonkuranser burde de holdt seg langt unna politikk...

 

Liker bush, syns det er rett av han å gå inn i irak å rævkjøre de som står bak 11. September, og vandalene som drar rundt i byene og voldtar kvinner. At kvinner skal bi tvunget til å gjemme seg bak gardiner liker jeg heller ikke, og alle de idiotiske lovene som bygger på muhammed og pakket der syns jeg er latterlig...

 

'Generelt synes jeg ikke kvinner burde styre noe'

Hva er dette for en diskriminerende holdning? Jeg trenger en god begrunnelse for denne, marius!

 

"Rett å gå inn i Irak, og ta 9/11-gjengen": Som allerede nevnt, hadde hverken Irak, irakere eller Saddam noe som helst med 9/11 å gjøre at all, så den der holder ikke mål.. Nei, de hadde heller ikke atomvåpen.

Jeg synes det var rett å avsette Saddam, men fremgangsmåten til USA og Bush-administrasjonen har vært helt horribelt feil..

 

"At kvinner skal bi tvunget til å gjemme seg bak gardiner liker jeg heller ikke, og alle de idiotiske lovene som bygger på muhammed og pakket der syns jeg er latterlig..." Denne skjønte jeg rett og slett ikke helt..

 

 

 

Edit: Leif.

Endret av Kurt Grusom
Lenke til kommentar
"Rett å gå inn i Irak, og ta 9/11-gjengen": Som allerede nevnt, hadde hverken Irak, irakere eller Saddam noe som helst med 9/11 å gjøre at all, så den der holder ikke mål.. Nei, de hadde heller ikke atomvåpen.

Jeg synes det var rett å avsette Saddam, men fremgangsmåten til USA og Bush-administrasjonen har vært helt horribelt feil..

 

"At kvinner skal bi tvunget til å gjemme seg bak gardiner liker jeg heller ikke, og alle de idiotiske lovene som bygger på muhammed og pakket der syns jeg er latterlig..." Denne skjønte jeg rett og slett ikke helt..

 

De sa vel aldri atomvåpen, men masseødeleggelsesvåpen?

 

Jeg vil tro han sikter til den omstridte burkaen.

Lenke til kommentar
Canon EF 300/2.8 eller 24-105/4L IS?

 

Hva bør jeg prioritere? :)

300 mm non IS (?) finnes det?

Jupp. Ikke noe forskjell optisk på de to da.

Uten at jeg kjenner deg og dine behov (bortsett fra at jeg vet du driver med freelance), ville jeg godt for 300mm 2.8 da du har rekke vidden til 24-105 fra før av ;)

Har jeg? ;)

Lenke til kommentar
Du er rett og slett litt mannsjåvinistisk og smårasistisk av deg? :p

 

ja...

 

(...) syns det er rett av han å gå inn i irak å rævkjøre de som står bak 11. September,(...)

Iraq had nothing to do with September 11th.

 

Afghanistan, østen, de som står bak 11. September...

 

Ikke kvinne som president? Hvorfor det? (virker som du mener kvinner generelt, ikke Sarah Palin spesielt).

 

Bush fortsette? Hva var det du likte ved ham og hans politikk?

 

Generelt sett syns jeg ikke kvinner burde styre noe, og når de tidligere har deltatt i skjønnhetskonkuranser burde de holdt seg langt unna politikk...

 

Liker bush, syns det er rett av han å gå inn i irak å rævkjøre de som står bak 11. September, og vandalene som drar rundt i byene og voldtar kvinner. At kvinner skal bi tvunget til å gjemme seg bak gardiner liker jeg heller ikke, og alle de idiotiske lovene som bygger på muhammed og pakket der syns jeg er latterlig...

 

'Generelt synes jeg ikke kvinner burde styre noe'

Hva er dette for en diskriminerende holdning? Jeg trenger en god begrunnelse for denne, marius!

 

"Rett å gå inn i Irak, og ta 9/11-gjengen": Som allerede nevnt, hadde hverken Irak, irakere eller Saddam noe som helst med 9/11 å gjøre at all, så den der holder ikke mål.. Nei, de hadde heller ikke atomvåpen.

Jeg synes det var rett å avsette Saddam, men fremgangsmåten til USA og Bush-administrasjonen har vært helt horribelt feil..

 

"At kvinner skal bi tvunget til å gjemme seg bak gardiner liker jeg heller ikke, og alle de idiotiske lovene som bygger på muhammed og pakket der syns jeg er latterlig..." Denne skjønte jeg rett og slett ikke helt..

 

 

 

Edit: Leif.

 

Les det mens du ser for det at jeg ikke er 100% seriøs og at jeg kan si noe som er spøk ;)

 

Canon EF 300/2.8 eller 24-105/4L IS?

 

Hva bør jeg prioritere? :)

300 mm non IS (?) finnes det?

Jupp. Ikke noe forskjell optisk på de to da.

 

Om du skal bytte tilbake til D3 burde du ikke investere i noe...

Endret av Dotten
Svar på slettet innlegg redigert vekk
Lenke til kommentar
Canon EF 300/2.8 eller 24-105/4L IS?

 

Hva bør jeg prioritere? :)

300 mm non IS (?) finnes det?

Jupp. Ikke noe forskjell optisk på de to da.

Uten at jeg kjenner deg og dine behov (bortsett fra at jeg vet du driver med freelance), ville jeg godt for 300mm 2.8 da du har rekke vidden til 24-105 fra før av ;)

Har jeg? ;)

ok bomma på midten, i signaturen din står det 16-35 og 70-200 glemte tomrommet mellom 35-70 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...