Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns bush kunne fortsatt jeg ....

Nå vart æ skikkelig skræmt!

 

Tom

 

Så du er en av de lavpanna servitørene i Oslo som pørver å herme etter treøndere når de finner ut at gjestene er fra Trondheim? :p

 

Hadde ei som prøvde seg på trøndersk, hørtes ikek bra ut..

 

No vart æ sjikkelig skræmt!

 

Eller er vel; No vart æ faen mæ skræmt...

Lenke til kommentar
Syns bush kunne fortsatt jeg ....

Nå vart æ skikkelig skræmt!

 

Tom

 

Så du er en av de lavpanna servitørene i Oslo som pørver å herme etter treøndere når de finner ut at gjestene er fra Trondheim? :p

 

Hadde ei som prøvde seg på trøndersk, hørtes ikek bra ut..

 

No vart æ sjikkelig skræmt!

 

Eller er vel; No vart æ faen mæ skræmt...

SJØ KARSK LÆLL!

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Er det BARE jeg som synes Obama virker som en utrolig falsk, og lettere kvalm fyr? Oo

 

Sånn, helt seriøst. Hadde vært grunn nok til å stemme på McCain for meg det..

 

Men såklart, sånn helt idielt er det jo jeg som burde blitt president.

 

Jeg liker ikke Obama i det hele tatt selv, men nå tror jeg ikke det er smart å velge en president som får hjertefeil om 2 år, og noen kvinne som president unner jeg ikke USA...

 

Syns bush kunne fortsatt jeg ....

Ikke kvinne som president? Hvorfor det? (virker som du mener kvinner generelt, ikke Sarah Palin spesielt).

 

Bush fortsette? Hva var det du likte ved ham og hans politikk?

Lenke til kommentar
Så du er en av de lavpanna servitørene i Oslo som pørver å herme etter treøndere når de finner ut at gjestene er fra Trondheim? :p

 

Hadde ei som prøvde seg på trøndersk, hørtes ikek bra ut..

 

No vart æ sjikkelig skræmt!

 

Eller er vel; No vart æ faen mæ skræmt...

 

Nå skal det nevnes at trondhjemmere heller ikke snakker skikkelig trøndersk. Trondheimsdialekta er utvanna, fæl og jålete i forhold til skikkelige trønderdialekter som namdalsdialektene og verdalsdialektene utenfor sentrum. I Verdal sentrum kan de heller ikke å snakke som folk. :p

 

Edit: Dessuten uttaler du vel ikke e'en i "faen"? Det er vel mer "No vart æ faan mæ skræmt" i Trondheim? Her er det vel mer "Fy faan, ka du skreme mæ!" ^^

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar

Ja, det er det nok.. Jeg er ikke så bevandret i de lokale dialektforskjellene der, men det er vel ofte slik at man snakker smalere i mer sentrale strøk.

Dativ har f.eks. forsvunnet fra de fleste norske dialekter, men noen steder innerst i dalene her i Verdal finnes det folk som bruker det ennå - gjerne eldre. Jeg bruker dativ til en viss grad, men tror jeg slår om litt etter hvem jeg snakker med.. Synd, men sant. :/

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar
Så du er en av de lavpanna servitørene i Oslo som pørver å herme etter treøndere når de finner ut at gjestene er fra Trondheim? :p

 

Hadde ei som prøvde seg på trøndersk, hørtes ikek bra ut..

 

No vart æ sjikkelig skræmt!

 

Eller er vel; No vart æ faen mæ skræmt...

 

Nå skal det nevnes at trondhjemmere heller ikke snakker skikkelig trøndersk. Trondheimsdialekta er utvanna, fæl og jålete i forhold til skikkelige trønderdialekter som namdalsdialektene og verdalsdialektene utenfor sentrum. I Verdal sentrum kan de heller ikke å snakke som folk. :p

 

Edit: Dessuten uttaler du vel ikke e'en i "faen"? Det er vel mer "No vart æ faan mæ skræmt" i Trondheim? Her er det vel mer "Fy faan, ka du skreme mæ!" ^^

 

Heromkring hadde deg blitt "Faaen åru skremmer meg ass!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...