Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

virker på en måte som om det er litt mer regionsbestemt nå, aldri før har det vært lettere å klare seg uten i større byer, og aldri før har det vært så kjipt uten ute på bygda :p

bare noe så enkelt som å komme seg til og fra jobb på kvelden er vanskelig hjemme, siste buss går fra byen i 6-tiden, så det har blitt "noen" turer for å få min bror hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt standard. Ubegrenset diskplass for jpeg, og sykt mye mer båndbredde pr. mnd enn jeg noensinne har vært i nærheten av å bruke (1TB, mens jeg vel så vidt bikket 100MB under fjorårets Oktoberfest). Jeg legger stort sett opp bildene i full størrelse, og så skaleres de automagisk til 6 mindre størrelser for webvisning. Som du sikkert har merket, så er jeg veldig fornøyd med løsningen.

Med pro-konto får man eget domenenavn, og mulighet til å herje fritt med layouten - det er mer som en webhost for proffer (men også mulighet for film).

Høres interessant ut. Brukergrensesnittet ser bedre ut enn flickr også. Kan du passordbeskytte bilder/grupper av bilder?

Tom

Lenke til kommentar
Lappen er en del av barneoppdragelsen. Den skal foreldrene betale. Basta.

Jeg har frem til for 2 uker siden vært innstilt på å betale den selv.

de gangene det har vært diskutert har vi kommet fram til at vi må betale den selv... Tror de "lurte" oss så vi skulel jobbe for den, og ikke rote bort penga. Nå når de ser at jeg heller driter i lappen enn å betale den har de innrømmet at de betaler den for meg... kjekt... Problemet er at jeg kanskje er norges minst talentgitte sjåfør...

Lenke til kommentar
Få forsvarets voksenopplæring til å betale den (i hvert fall deler av den). Billigere, og det er mye enklere å ta oppkjøringen i Finnsnes :p

Det stemmer. Det er der jeg tok lappen (i 1984). Kjørte opp på en fredag den 13. Den gangen - ingen lyskryss, ingen rundkjøringer. Følte meg lur første gang jeg skulle kjøre i Oslo-trafikken.

Tom

Lenke til kommentar
Det stemmer. Det er der jeg tok lappen (i 1984). Kjørte opp på en fredag den 13. Den gangen - ingen lyskryss, ingen rundkjøringer. Følte meg lur første gang jeg skulle kjøre i Oslo-trafikken.

Tom

Når jeg gjorde det samme (i '98) så var det vel totalt en rundkjøring, ett lysregulert fotgjengerfelt og ett lyskryss i hele Finnsnes :p

Følte meg ikke helt lur når jeg kom hjem til gamlingene i Bergen og skulle låne kjerra, nei.

Lenke til kommentar
Høres interessant ut. Brukergrensesnittet ser bedre ut enn flickr også. Kan du passordbeskytte bilder/grupper av bilder?

Dessverre sliter UIet litt i Opera, men utover det har jeg ingenting å klage på.

Om du tar en titt på anew.smugmug.com, så ser du at jeg har flest gallerier som er passordbeskyttet. Vel så vikitg er de galleriene du ikke ser - skjulte gallerier som bare er synlige for meg, men som jeg kan direktelenke til. De sjeldne gangene jeg gjør et "fotooppdrag" kan jeg da direktelenke dit, slik at "klienten" kommer inn i sin egen boble. Man kan også opprette "øyer", som ikke indekseres i søkemotorer osv...

Lenke til kommentar

Dessverre sliter UIet litt i Opera, men utover det har jeg ingenting å klage på.

Om du tar en titt på anew.smugmug.com, så ser du at jeg har flest gallerier som er passordbeskyttet. Vel så vikitg er de galleriene du ikke ser - skjulte gallerier som bare er synlige for meg, men som jeg kan direktelenke til. De sjeldne gangene jeg gjør et "fotooppdrag" kan jeg da direktelenke dit, slik at "klienten" kommer inn i sin egen boble. Man kan også opprette "øyer", som ikke indekseres i søkemotorer osv...

Får prøve et 14. dagers trail da.

Tom

Lenke til kommentar

Problemet med billappen nå er at den blir fort dyr. Kan lett komme opp i 30k, så kan du ta litt minus vis du har øvelseskjørt mye, og er en god sjåfør allerede når starter opplæringen. Så skal du jo ha bil utenom også. Foreldrene mine har skiftet litt mening nå og da. Før var det standard, ikke røyke eller drikke så får du lappen. Nå er det halve lappen som skal betales, pga den er dyr, og de har 2 unger(meg å bror) som skal ha lappen iløpet av 2år. Men klarer jeg å presse prisen ned mot 20-25k så ligger jeg godt an til at de betaler mesteparten, but still, penger til bil.

Har en moped jeg får 15-20k får, så har litt på "konto". Men jeg lever litt i nuet, og bruker heller pengene jeg har jobbet for, på noe jeg vil få glede av nå, så får heller billappen å bil problemet evt komme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...