Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grunnen til at jeg er så missfornøyd med 17-70'n er det at jeg tror at jeg har fått et dårlig eksemplar. Har aldri følt at jeg har fått et bilde, som er skikkelig skarpt, og jeg er 100% fornøyd med skarpheten. Har bare vært en allround objektiv jeg har tatt bilder med i offentlig sammenheng. Dog har også vært det eneste objektivet jeg har hatt i den zoom-området. Følte det var på tide med noe L-optikk.

Der har du forskjellig erfaring enn meg. Mitt eksemplar er skarpt; like skarpt som den første utgaven av Tamron 17-50mm* som jeg hadde. En venninne av meg (RenPerle) har også kjøpt en, og hun er også veldig fornøyd. En klar forbedring fra kit-objektivet.

 

Jeg kjøpte forøvrig ny Tamron tidligere i høst, og den virker bedre; men det er for tidlig å komme med noen konklusjoner.

 

Tom

 

*) Ramlet i sjøen; som jeg sikkert har nevnt før. Et par hundre ganger ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Lite liv her da..

 

350D batterigrep solgt her i gården. Fytti rakkern så lite og lett 350D kit u/grep er!!

Hvorfor solgte du batterigrepet? Planer om å bytte ut 350D?

 

"Ein Bier bitte!" :D

Bitte ein Bit!

 

Eller som de sier i Østerrike:

Gut, Besser, Gösser.

Hast ein Kaiser, bist ein Kaiser.

 

Det er et tysk ølmerke som prøver seg på Gut, Besser osv. Men detblirhlet feil da navnet hverken rimer eller klinger got i sammenhengen!

 

Tom

Ich spiele aber viel Golf mit Kaiser, oder Adolf Fritzel als ihren freunden nennen ihn :D sånn cirka :p

 

EIDT: Kaiser, Phillip Kaiser om det skulle komme dårlig fram..

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Bare ikke be om pilz i en tysk bar.

Pilze, for å være nøyaktig.

 

Apropos Pils. I Tyskland så er et forskjell på Helles Bier og Pilsner. Helles Bier er det engelskmenne kaller lager, og er det Aass/Borg/Hansa/Mack/Ringes kaller pils. Pilsner er lysere og mye mer bitter. Og som oftest enda bedre*.

 

Tom

 

*) Det finnes ikke dårlig øl i Tyskland. Dvs. Hvis ikke det står Budweiser, Carlsberg, Heineken etc. på flasken da ...

Lenke til kommentar

Kurt - med den signaturen din, er det ikke litt paradoksalt at folk som PM setter Nikkorer på Kanonen sin? :roll:

 

Edit: f@ck - har flyttet inn hos foreldrene mine fordi vi skal ha visning på leiligheten. Glemte tannbørsten. Jeg hater å legge meg uten å pusse tennene. :wallbash:

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Bare ikke be om pilz i en tysk bar.

 

-

 

Interessant film på NRK1, faktisk.

Navn, handler om? Må kanskje stikke inn å skru på.

Husker ikke.

 

John Travolta er demokratisk presidentkandidat.

 

Jo, få ham over på D700 sier jeg bare.. :) (nikon har da sine gullklumper i optikkverdenen de også - hørte jeg 14-24, anyone??)

Billigere å handle inn E-3 og 7-14. :p

Lenke til kommentar

Blæh - var ute og luftet 18-70'en i dag. Resultatet var nedslående - syns oppløsningen var heller trist. Har riktignok bare sjekket resultatet på skjermen, men det satte igang tanker om 24-70 igjen. Ikke bra. :no: Mulig jeg er miljøskadet etter en måned med fastoptikk.

 

Ellers presterte jeg det kunststykket å bomme på skulderen da jeg skulle henge kameraet over den, så hele stasen gikk rett i asfalten med solblenderen først. :wallbash: Det ble heldigvis mye lyd og lite skade. <flamebait> Takk og lov for at jeg ikke hadde UV-filter, for det hadde utvilsomt knust... </flamebait>

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Blæh - var ute og luftet 18-70'en i dag. Resultatet var nedslående - syns oppløsningen var heller trist. Har riktignok bare sjekket resultatet på skjermen, men det satte igang tanker om 24-70 igjen. Ikke bra. :no: Mulig jeg er miljøskadet etter en måned med fastoptikk.

En kamerat av meg som har en D70 og 18-70;han er ikke fornøyd med bildekvaliteten. Han synes at selv "El plastico" 55-200mm VR er bedre optisk sett ... Ikke at det hjelper deg i ikke kjøpe 24-70mm!

 

Ellers presterte jeg det kunststykket å bomme på skulderen da jeg skulle henge kameraet over den, så hele stasen gikk rett i asfalten med solblenderen først. :wallbash: Det ble heldigvis mye lyd og lite skade. <flamebait> Takk og lov for at jeg ikke hadde UV-filter, for det hadde utvilsomt knust... </flamebait>

Blir gjerne mye lyd av sånt. Heldigvis slapp du å måtte sope opp glasset etter UV-filteret :grin:

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Ellers presterte jeg det kunststykket å bomme på skulderen da jeg skulle henge kameraet over den, så hele stasen gikk rett i asfalten med solblenderen først. :wallbash: Det ble heldigvis mye lyd og lite skade. <flamebait> Takk og lov for at jeg ikke hadde UV-filter, for det hadde utvilsomt knust... </flamebait>

Er det også mulig?! Javell, verden slutter ikke å forundre meg!

Lenke til kommentar

Pøh. E-400 med 14-42 deiset to meter ned i brolegning en gang. Sum total damage var en liten ripe på solblenderen. Og det skyter fortsatt.

 

Skumleste jeg har opplevd var vel da jeg fotograferte inne i en fotballhall, futtball rett i solblenderen, ble nesten slått ut. Men solblenderen tok ikke skade.

 

Ellers har jeg også opplevd å stå på siden av en fotballbane med et 70-200/2.8L, tatt det ned, og så, et brøkdel senere kom linjedommeren løpende med ansiktet vendt mot banen. Ett sekund før, og han hadde fått et 70-200 i halsen. :p

 

Gjorde den feilen å nevne det for en linjedommer i en pause en gang, han var direkte plagsom mht. avstand til banen resten av kampen. :tease:

Lenke til kommentar
En kamerat av meg som har en D70 og 18-70;han er ikke fornøyd med bildekvaliteten. Han synes at selv "El plastico" 55-200mm VR er bedre optisk sett ...
Nå har jeg som kjent alltid vært strålende fornøyd med 18-70, selv om den ikke helt kom til sin rett på D200. På D70 var den rett og slett fantastisk, så jeg syns jo din venns erfaring er litt merkelig, og den har hittil gjort en god jobb på D300. Jeg regner med at det har mer med ettervirkningene av Oktoberfesten å gjøre. En slags skarphetshangover. :)

 

Nå har jeg fire ganger reist meg opp for å gå og pusse tenner, for så å sette meg fortvilet ned fordi jeg ikke har noen tannbørste. Jeg har nemlig fått et kveldsrituale med å pusse tenner, for så å sjekke forumet en gang til før jeg legger meg. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få til den siste sjekken, siden jeg ikke kan pusse tenner... It's tearing me apart! :D

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Nå har jeg fire ganger reist meg opp for å gå og pusse tenner, for så å sette meg fortvilet ned fordi jeg ikke har noen tannbørste. Jeg har nemlig fått et kveldsrituale med å pusse tenner, for så å sjekke forumet en gang til før jeg legger meg. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få til den siste sjekken, siden jeg ikke kan pusse tenner... It's tearing me apart! :D

Er det ikke bare å ringe Peppes, og bestille en liten Pizza, stor Cola og en tannbørste ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...