Kurt Grusom Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Fant ut at den bærbare har egen € knapp :) Så kjeder jeg meg litt. Lukter EU-import lang vei! Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 De har vel egne tastatur for dere alkoholikere, akkuratt som gamerene har Der finnes det vel de fleste shortcut på de populære ølsortene Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 http://www.the-digital-picture.com/Reviews...1&APIComp=0 Er 28mm'ern såppass mye bedre, eller er det testkameraene som gjør forskjellen her? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Det tegnet jeg mangler en hurtigtast til, er ß. Det er fordi jeg skriver innimellom litt tysk (grüß Gott osv) og det er mye maß på en oktoberfest (den med øl). Og en av kameratene mine liker Süß hvitvin. Av den ordentlige sorten; ikke den billige kattepissen du får kjøpt på polet ... Tom I følge gjeldende tysk rettskrivning (Hochdeutsch rettskrivning) får man lov til å skrive 'ß' som 'ss'. Altså, grüß og grüss. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Slutt å drikk øl og snakk norsk, så er ikke problemer tilstede lengre Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Slutt å drikk øl og snakk norsk, så er ikke problemer tilstede lengre Hjelper deg ikke å snakke norsk hvis du sitter i Tyskland og vil ha en øl eller et hotellrom. Å be meg å slutte å drikke øl, er det samme som å be Petter SOlberg om å slutte å kjøre bil Tom Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Fant ut at den bærbare har egen € knapp :) Så kjeder jeg meg litt. Lukter EU-import lang vei! Ville vært synd om æøå var borte Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Altså, grüß og grüss. Å bruke ss istedet for ß blir for kjedelig ... edit: € tegnet har vel alle: Alt Gr + e Tom Endret 1. november 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Slutt å drikk øl og snakk norsk, så er ikke problemer tilstede lengre Hjelper deg ikke å snakke norsk hvis du sitter i Tyskland og vil ha en øl eller et hotellrom. Å be meg å slutte å drikke øl, er det samme som å be Petter SOlberg om å slutte å kjøre bil Tom "Ein Bier bitte!" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Er 28mm'ern såppass mye bedre, eller er det testkameraene som gjør forskjellen her? Det er nok primært kamera og tildels variasjoner i produksjon. Jeg har faktisk begge deler; og begge leverer varene på f/2.8 Tom Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Hvorfor havner chattetråden så ofte på temaer som alkoholholdige drikker og 70-tallsmusikk ingen har hørt om? Svar heller på 28mm-spørsmålet mitt litt lengre oppe Edit: Thanks @ tomsi. Har du noengang sammenlignet dem på 28mm @ f2.8? Har du forresten et bilde av begge objektivene der man ser størrelsesforskjellen på dem? Endret 1. november 2008 av Kurt Grusom Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Altså, grüß og grüss. Å bruke ss istedet for ß blir for kjedelig ... edit: € tegnet har vel alle: Alt Gr + e Tom Ja, men ikke alle har egen €€€ tast :) Når du skal snakke tysk i tyskland, hvorfor whiner du da om tastatur?` Å be petter solberg slutte å kjøre bil er ingen problem, han gjør det jo ikke bra uansett. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Hvorfor havner chattetråden så ofte på temaer som alkoholholdige drikker og 70-tallsmusikk ingen har hørt om? Svar heller på 28mm-spørsmålet mitt litt lengre oppe Edit: Thanks @ tomsi. Har du noengang sammenlignet dem på 28mm @ f2.8? Har du forresten et bilde av begge objektivene der man ser størrelsesforskjellen på dem? Fordi dette er en chatte-tråd og ikke Dr. Ing. Snappy hjelper deg med gode råd. Men jeg har svart det; noe du sikkert har sett. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Edit: Thanks @ tomsi. Har du noengang sammenlignet dem på 28mm @ f2.8? Har du forresten et bilde av begge objektivene der man ser størrelsesforskjellen på dem? Jeg har ikke giddet å foreta noen direkte sammenligning. Det er fordi de bildene jeg har fått; er skarpe nok. Så lenge jeg treffer fokus da. Tom Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Okei. Er det verdt å kjøpe 28mmern for den lette vekten, er vel egentlig spørsmålet jeg ender opp med.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 "Ein Bier bitte!" Bitte ein Bit! Eller som de sier i Østerrike: Gut, Besser, Gösser. Hast ein Kaiser, bist ein Kaiser. Det er et tysk ølmerke som prøver seg på Gut, Besser osv. Men detblirhlet feil da navnet hverken rimer eller klinger got i sammenhengen! Tom Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Grunnen til at jeg er så missfornøyd med 17-70'n er det at jeg tror at jeg har fått et dårlig eksemplar. Har aldri følt at jeg har fått et bilde, som er skikkelig skarpt, og jeg er 100% fornøyd med skarpheten. Har bare vært en allround objektiv jeg har tatt bilder med i offentlig sammenheng. Dog har også vært det eneste objektivet jeg har hatt i den zoom-området. Følte det var på tide med noe L-optikk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Okei. Er det verdt å kjøpe 28mmern for den lette vekten, er vel egentlig spørsmålet jeg ender opp med.. Hvis du har tenkt å beholde 350D, så er det en veldig god ide. Det er også kompakt med 30/40/50D. Men sammen med 350D er den genial. Tom Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Lovely Endret 1. november 2008 av Kurt Grusom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 Hurra! Brainiacs på Discovery - da er det bare å slå av hjerne og le av dumme briter Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå