Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det tegnet jeg mangler en hurtigtast til, er ß. Det er fordi jeg skriver innimellom litt tysk (grüß Gott osv) og det er mye maß på en oktoberfest (den med øl). Og en av kameratene mine liker Süß hvitvin. Av den ordentlige sorten; ikke den billige kattepissen du får kjøpt på polet ...

 

Tom

I følge gjeldende tysk rettskrivning (Hochdeutsch rettskrivning) får man lov til å skrive 'ß' som 'ss'.

 

Altså, grüß og grüss.

Lenke til kommentar

Hvorfor havner chattetråden så ofte på temaer som alkoholholdige drikker og 70-tallsmusikk ingen har hørt om?

 

Svar heller på 28mm-spørsmålet mitt litt lengre oppe :D

Edit: Thanks @ tomsi. Har du noengang sammenlignet dem på 28mm @ f2.8? Har du forresten et bilde av begge objektivene der man ser størrelsesforskjellen på dem?

Endret av Kurt Grusom
Lenke til kommentar
Altså, grüß og grüss.

Å bruke ss istedet for ß blir for kjedelig ...

 

edit: € tegnet har vel alle: Alt Gr + e

 

Tom

Ja, men ikke alle har egen €€€ tast :):)

Når du skal snakke tysk i tyskland, hvorfor whiner du da om tastatur?`:p

 

Å be petter solberg slutte å kjøre bil er ingen problem, han gjør det jo ikke bra uansett.

Lenke til kommentar
Hvorfor havner chattetråden så ofte på temaer som alkoholholdige drikker og 70-tallsmusikk ingen har hørt om?

 

Svar heller på 28mm-spørsmålet mitt litt lengre oppe :D

Edit: Thanks @ tomsi. Har du noengang sammenlignet dem på 28mm @ f2.8? Har du forresten et bilde av begge objektivene der man ser størrelsesforskjellen på dem?

Fordi dette er en chatte-tråd og ikke Dr. Ing. Snappy hjelper deg med gode råd.

 

Men jeg har svart det; noe du sikkert har sett.

 

Tom

Lenke til kommentar
Edit: Thanks @ tomsi. Har du noengang sammenlignet dem på 28mm @ f2.8? Har du forresten et bilde av begge objektivene der man ser størrelsesforskjellen på dem?

Jeg har ikke giddet å foreta noen direkte sammenligning. Det er fordi de bildene jeg har fått; er skarpe nok. Så lenge jeg treffer fokus da.

 

Tom

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg er så missfornøyd med 17-70'n er det at jeg tror at jeg har fått et dårlig eksemplar. Har aldri følt at jeg har fått et bilde, som er skikkelig skarpt, og jeg er 100% fornøyd med skarpheten. Har bare vært en allround objektiv jeg har tatt bilder med i offentlig sammenheng. Dog har også vært det eneste objektivet jeg har hatt i den zoom-området. Følte det var på tide med noe L-optikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...