Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Med 1.2 får du 4 ganger lengre og med 1.8 får du 6 ganger lengre. Hva som er vanlig lys må du nesten bestemme selv, ut ifra ISO og blender.

 

Du endte altså på rundt ND-filter? Men du skulle også ha GND? Da ville jeg i hvertfall helt klart, uten tvil, til de grader valgt drop-in-ND-filter. Ofte jeg bruker det sammen.

Stemmer, blir nok runde filtre ;) syntes det var litt billigere... Har legd disse to handlelistene: hos bhphoto.com og hvstar.com...

 

Det crappy "wanna-be" cokin P-systeme med det ene GND på hvstar er bare for morroskyld.. :p

 

EDIT: kan se ut til at linkene ikke er helt gode...

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvorfor kjøpe noe billig i starten som du kanskje senere blir nødt til å bytte ut. Ja, et skikkelig filtersystem er ganske dyrt, men blir billigere og langt mer brukervennlig i enden.

Du sier noe, men av to grunner: Fordi jeg er en glad og blind amatør, og fordi 3000 kr (som det sånn cirka koster) ikke er så veldig mye, dersom jeg skulle vurdere å endre vudering senere...

Kan ikke alltid ha det beste...

Lenke til kommentar

Det er bare en provisorisk løsning fram til jeg kommer hjem og får ordnet noe mer permanent. Det gir en helt ok forbindelse, samtidig som høyden på skruvene er jevn nok til å gi jevnt trykk på luken. Luken er ikke under press.

 

Altså, jeg kan da litt elektronikk, og har praktisk sans. Det fungerer og er helt harmløst. Den greia som sitter i toppen av luken er jo bare en fjæret metallforbindelse mellom de to batteriene, og det er skruene og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...