Kurt Grusom Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Selge begge kamerahusene, all EF-S-optikken og kun leve med 5D + 50/1.4? Kunne vært gøy å se hvor lenge jeg hadde holdt ut.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Selge begge kamerahusene, all EF-S-optikken og kun leve med 5D + 50/1.4? Kunne vært gøy å se hvor lenge jeg hadde holdt ut.. 2 timer ? Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 jpeg i beste kvalitet fra kamera tar vel ca 0.5mB per megapixel, sånn ca?altså vil man kunne ta rett over 10 bilder på 2GB kort, da hver fil ville ha blitt ca 170mB Da har vi jo god grunn til å bruke film! Flere bilder per film.* * film: (fra mammaspråk); minnekort, "hvor mange bilder har du plass på på den filmen?" Selge begge kamerahusene, all EF-S-optikken og kun leve med 5D + 50/1.4? Kunne vært gøy å se hvor lenge jeg hadde holdt ut.. Jeg hadde klart det. Trolig. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Det er mange her som hadde klart det... leeenge. Nå som vi nærmer oss slutten på Oktoberfesten vet jeg at det ikke er det å få en zoom på kameraet jeg gleder meg mest til. Endret 25. oktober 2008 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Det er mange her som hadde klart det... leeenge. Nå som vi nærmer oss slutten på Oktoberfesten vet jeg at det ikke er det å få en zoom på kameraet jeg gleder meg mest til. Det er vel 105mm du savner mest, tenker jeg Jeg for min del savner faktisk både zoomene og 85mm'en. Tom Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg brukte 50mm F/1.8II med 40D i en måned. Savna andre objektiver da ja. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg savner 105. Zoom kan jeg fint klare meg uten, med mindre jeg har spesielle behov. Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Savnet er nok større når man fast-objektivet ikke er av en brennvidde man bruker mye. 50mm er jo en normal på 5D, så der er den veldig anvendelig. Men på en 40D så blir det fort trangt. Jeg ser at 24mm er ikke det allround objektivet jeg hadde håpet på ... Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Jeg merker uansett at jeg nesten alltid tar bildene mine på så kort brennvidde jeg kan. 14mm brukes nok mest, for å si det slik. Jeg tror det er et spørsmål om å komme tett på for meg. Jeg føler også at vidvinkel til normal gir mer levende bilder, både for gatefoto og reportasje. Det er litt slik for meg at jeg gjerne enten er så langt unna at 54mm uansett er for kort, eller at jeg kan bevege meg nok til at det er overflødig med mer enn et normalobjektiv. Men, noen ganger må man bruke litt tele for å ekskludere ting, altså få et tettere utsnitt for detaljer. Men, smaken er som baken. Endret 25. oktober 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Hvilken brennvidde som fungerer best avhenger nok også litt med hva man er opptatt av. En stund var ekstremvidvinkel (med 10-22mm) morsomt, så var det 85mm f/1.8 ... osv. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg tror jeg fint kunne klart meg en stund med kun vidvinkelen. Men nå er jo jeg veldig glad i å leke meg den vidvinkel og forvri folks tryner. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Jupp. Har en del portretter tatt på 11mm fra tiden jeg lånte 11-22 av en venninne. Hadde nok hatt litt portretter med 7-14 om jeg hadde det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Lørdagskvelder kan være trivelig; også for unkgarer. Pepperbiff med kokte franske "små"-poteter og cognac-fløtesaus er digg Chilensk rødvin i glasset gjør ikke kvelden noe dårligere ... Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Problemet er jo bare at det ikke er bra nok nærgrense disse vidvinklene. Tokina-en sin er litt for dårlig synes jeg. 10,5mm fisheye derimot kan jeg stappe opp i trynet på folk, og samtidig passe på å ikke få med beina mine. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Lørdagskvelder kan være trivelig; også for unkgarer. Pepperbiff med kokte franske "små"-poteter og cognac-fløtesaus er digg Chilensk rødvin i glasset gjør ikke kvelden noe dårligere ... Tom Og Med Hjartet på rette staten på TV. Jeg liker det, faktisk. Problemet er jo bare at det ikke er bra nok nærgrense disse vidvinklene. Tokina-en sin er litt for dårlig synes jeg. 10,5mm fisheye derimot kan jeg stappe opp i trynet på folk, og samtidig passe på å ikke få med beina mine. 7-14 har finfin nærgrense. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Jippii! Ny softbox på plass. En stor sak på 70x140cm Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Og Med Hjartet på rette staten på TV. Jeg liker det, faktisk. Trivelig serie det; pleier riktignok kun å se på den når jeg besøker mutter'n. Hører på litt god musikk istedet. Tom Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg tror jeg fint kunne klart meg en stund med kun vidvinkelen. Men nå er jo jeg veldig glad i å leke meg den vidvinkel og forvri folks tryner. Skulle jeg valgt ett objektiv av de jeg har i dag, hadde det nok blitt 10-22, ja.. Klarte meg en hel USA-ferie (10dager) med kun vidvinkel.. Hadde med normalzoomen, men ble ikke mountet på kameraet en eneste gang.. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Fullformat og 50mm hadde holdt lenge for meg ihvertfall. Bruker bare 28mm på mitt D300, og digger det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå