henkeZ Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Noen som aner hvordan de eldre Canon-modellene (1Ds, 1Ds MkII, 1D og 1D mkII) er på høy ISO sammenliknet med kameraer som 30D/40D? 1Ds får nok kraftig juling. 1Dmk2 burde gi bedre ytelse enn 30D mtp samme antall pixler og større sensor. 1Dsmk2 er nok ingen ræser på høy ISO det heller.. Dårligere enn 40D: 1Ds 1Ds mkII ? 1D Bedre enn 40D: 1D mkII 5D Stemmer dette? 5D gruser nok alle sammen ja. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 5D er ikke akkuratt god på høy iso da Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 5D er ikke akkuratt god på høy iso da ?! Bedre/like god som D300 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Nesj? Husker en stund tilbake i en eller annen D300 vs 5D tråd så var bottom line at D300 har mindre støy, men at 5D beholder skarpheten bedre på høy iso? Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Nesj? Husker en stund tilbake i en eller annen D300 vs 5D tråd så var bottom line at D300 har mindre støy, men at 5D beholder skarpheten bedre på høy iso? Var vel noe slik, ja. Mener at de var ca. like gode jeg, men at 5D beholdt detaljene bedre. Bildene fra D300 så ut til å ha fått en dæsj med støyfjerning. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 "Kennyboooi" konkluderte ihvertfall med at D300 inneholder en slags innebygd støyfjerner. Ser bedre ut croppet på høy iso, men ikke nødvendigvis på 100% Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 D300 er vel rimelig god på ISO? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 http://www.kenrockwell.com/nikon/d3/iso-1.htm Djupviken: En utrlig irriterende detalj på hjemmesiden din; jeg klikker på "About Me" og får opp informasjon om en eller annen "Jan Henrik"? Skift til About Him, eller skriv i førsteperson. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Nesj? Husker en stund tilbake i en eller annen D300 vs 5D tråd så var bottom line at D300 har mindre støy, men at 5D beholder skarpheten bedre på høy iso? Tja, skarphetsforskjellen var meget stor, mens støyforskjellen var rimelig liten. Støyfjerningen var mye bedre i 5D, og mye kraftigere i D300. Bedre "støy" på 5D. "Kennyboooi" konkluderte ihvertfall med at D300 inneholder en slags innebygd støyfjerner. Ser bedre ut croppet på høy iso, men ikke nødvendigvis på 100% Alle DSLR har "innebygd" støyfjerning, som starter allerede i a/d konverteren. http://www.kenrockwell.com/nikon/d3/iso-1.htm Djupviken: En utrlig irriterende detalj på hjemmesiden din; jeg klikker på "About Me" og får opp informasjon om en eller annen "Jan Henrik"? Skift til About Him, eller skriv i førsteperson. Eller bare "About" Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Alle DSLR har "innebygd" støyfjerning, som starter allerede i a/d konverteren. Det er vel å ta i litt. På kameraer med CCD, som Nikon D60, er det ikke praktisk mulig med støyfjerning før signalet er digitalisert. Med CMOS er det mulig, men ikke dermed sagt at det alltid gjøres... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Hmm, toskete skrevet... Alle har innebygd støyfjerning, noen der det starter allerede i a/d konverteren. Hmm, toskete skrevet... Alle har innebygd støyfjerning, noen der det starter allerede i a/d konverteren. Får vel legge til edit: mener jeg å ha lest... Endret 24. oktober 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Ser ut som om ett eller annet har gått konken på kameraet mitt (40d, får err99 kvar gong eg tryker på utløysaren.) Nokon som veit kordan eg skal gå fram for å sende dette tilbake?, til nettbutikken der eg kjøpte det, eller direkte til canon? Har dessutan fått låne eit nikon d200, med 18-200mm vr og 50mm f1.4. Fryktelig gøy, men utruleg forrvirrande at alt går ''feil'' vei, alt frå objektivfestet til lysmålaren Spesielt ''peikefinger-hjulet'' klarer eg ikkje å venne meg til, gummien, den raude trekanten, stikker lenger ut enn sjølve hjulet, så det er særs vanskeleg å faktisk snu hjulet. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Da blirre nok en brukt 24-70mm f/2.8L på meg imorra. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Da blirre nok en brukt 24-70mm f/2.8L på meg imorra. kva måtte du gi for den da? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 7000 blir det vell. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 For å gjøre enkelte Canonbrukere litt sinte: En bekjent kjøpte 24-70 for 3500 fra plukk-og-kjøp-bøtta på Dagbladet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Ser ut som om ett eller annet har gått konken på kameraet mitt (40d, får err99 kvar gong eg tryker på utløysaren.) Nokon som veit kordan eg skal gå fram for å sende dette tilbake?, til nettbutikken der eg kjøpte det, eller direkte til canon? Har du prøvd å rense objektivkontaktene med en ren myk klut ? Mener å huske at det er det feilen betyr. Hvis du har handlet på nett-butikk, så kan det være like greit å sende inn til Service-proffen. Har dessutan fått låne eit nikon d200, med 18-200mm vr og 50mm f1.4. Fryktelig gøy, men utruleg forrvirrande at alt går ''feil'' vei, alt frå objektivfestet til lysmålaren Spesielt ''peikefinger-hjulet'' klarer eg ikkje å venne meg til, gummien, den raude trekanten, stikker lenger ut enn sjølve hjulet, så det er særs vanskeleg å faktisk snu hjulet. Det er vel ikke bare Nikon hvor alt går feil vei? Mener å huske at det en av de andre produsentene som ogå gjør det også Tom Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Har du prøvd å rense objektivkontaktene med en ren myk klut ? Mener å huske at det er det feilen betyr. Hvis du har handlet på nett-butikk, så kan det være like greit å sende inn til Service-proffen. Tom Nei det er ikkje feilmeldinga for skitne kontakter. Det stod på nettet at det betyr ukjent feil, så da er eg like langt. Men skal ta å sjekke ut service-proffen, takker og bukker Edit: Sitter inne på nettsidene til service-proffen nå, og det står dette: ''Ved garanti / reklamasjon må kjøpskvittering / gyldig garantikort sendes med.'' men kva er det som teller som kvittering, eposten eg fekk der det stod oredrebekreftelse? det er det eg kjem på i farta som lignar mest på ei kvittering :S Endret 24. oktober 2008 av turnipkongen Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Ser ut som om ett eller annet har gått konken på kameraet mitt (40d, får err99 kvar gong eg tryker på utløysaren.) Nokon som veit kordan eg skal gå fram for å sende dette tilbake?, til nettbutikken der eg kjøpte det, eller direkte til canon? Har dessutan fått låne eit nikon d200, med 18-200mm vr og 50mm f1.4. Fryktelig gøy, men utruleg forrvirrande at alt går ''feil'' vei, alt frå objektivfestet til lysmålaren Spesielt ''peikefinger-hjulet'' klarer eg ikkje å venne meg til, gummien, den raude trekanten, stikker lenger ut enn sjølve hjulet, så det er særs vanskeleg å faktisk snu hjulet. Er det med alle objektiv? har hørt at feilen Err99 kan komme ved bruk av 40D + 17-55/2.8.. For å gjøre enkelte Canonbrukere litt sinte: En bekjent kjøpte 24-70 for 3500 fra plukk-og-kjøp-bøtta på Dagbladet. Fra hva for noe? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Er det med alle objektiv? har hørt at feilen Err99 kan komme ved bruk av 40D + 17-55/2.8.. ja, med alle objektiv,ommer også om eg prøvar utan noko objektiv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå