Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg registrerte ikke navnet, bet meg bare merke i kameraet han hadde og at det var ekstremt mange bilder av fly.

Siden jeg umiddelbart merket meg at mannen har sans for kvalitet, brukte jeg mere tid på å finne ut hvilket glass han valgte å sette foran - var det en Bigma? Finishen var "Sigmask".

 

Det lignet i hvert fall veldig på en Bigma, uten at jeg er noen ekspert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan vet du at Tom ikke er betatester for Tamron og at han har brukt 17-40/2.8M (M, en høyere enn L) i flere uker? Du har ikke lagt merke til at Tom har tatt mange bilder rundt 40mm de siste ukene? Hm hm hm hm ?

 

:p

40mm, du mener vel 24mm ...

 

Det var nok desverre en tyrkleif :(

 

Ellers så fant jeg ut i dag, at det å sto opp tidlig for å ta bilder var en blandet opplevelse. Flott lys med soloppgang og slikt. Husket til og med stativ. Men var for trøtt til å huske trådutløser, så jeg kjørte med selvutløser. Husket til og med å velge ISO 100. Men husket jeg å endre fra blender f/2.8 til noe mer fornuftig for landskap? Nei ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Canon 24-105mm f4L IS :)

Det er et brukbart sprang. Men 24mm blir for lite vidvinkel for meg.

 

Tom

Vet. Derfor jeg skal gå for 12-24mm eller 10-20mm når jeg får mer penger.

 

Simon: Nypris da jeg kjøpte den, eller nypris nå?

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Jeg har landet sidelengs med fly før, jeg så det går nok bra.

 

Det har vært litt vind her sørpå i det siste også. I hvertfall nok til at enkelte har begynt å sutre. Kuling i kastene eller der omkring ... Litt vind i håret med andre :D

 

Tom

 

Problemet er når du skal hjem igjen og det blåser så mye at flyet må barduneres fast i rullebanen ved take-off. Flyet må gi full gass på motorene før bardunene kan kuttes og flyet stiger rett opp. DET er skumle saker det. Det positive er at man alltid kommer ned igjen :)

Lenke til kommentar
Klokka er 2, føles ut som om den er 12 på natta. Midtpånattakonserter er win.

 

Justice var uansett dritbra, anbefales til folk om de får sjansen.

Skulle gjerne fått med meg den ja, men er ikke spesielt glad i midt-i-uka konserter.

 

Justice er vel uansett ut nå, vi henger litt etter her i Norge;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...