Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Crumpler har jeg brukt en måned nå, og det er ingen gjennomtenkte løsninger, ingen kvalitet, bare tull.

Jeg tror jeg har litt andre behov, så derfor er jeg veldig glad i Crumpler. Jeg drar ikke med meg massevis av fotoutstyr, kun småplukk, så da er det ikke så viktig. Jeg har en enkel bag jeg bruker til vanlig (damehåndvesker er støgge!) og en sekk til å bruke hvis jeg skal ha med meg noe mer. Dessuten synes jeg Lowepro og tilsvarende merker er grisestygge. Image is everything. ;)

Lenke til kommentar
1. Minne og ny harddisk til laptop.

Dette er viktig. Du får aldri nok minne eller disk. Dvs. hvis du kjører OS-et ditt i 32 bits modus, så er det liten vits i å kjøpe mer enn 3GB.

 

2. Ny fotosekk (set on LowePro, men åpen for forslag, Crumpler utelukket, drittsekker).

Avhengig av hva du vil ha, så kan Tamrac være et alternativ. Har en Adventure 9 som er fin når jeg skal ha med noe foto, laptop'en og litt andre greier.

 

3. Panleica 25/1.4.

Sikle, sikle. Denne er vel et must ?

 

4. Batterigrep med ekstra batteri.

Ekstra batteri, ja. Grep, tja.

 

Tom

Lenke til kommentar
1. Minne og ny harddisk til laptop.

Dette er viktig. Du får aldri nok minne eller disk. Dvs. hvis du kjører OS-et ditt i 32 bits modus, så er det liten vits i å kjøpe mer enn 3GB.

Er klar over det, tenker på en 7200RPM-disk og å kjøpe nye 3GB minne, litt avhengig av ting og tang. Hvordan er prisene på 7200RPM-disker i forhold til størrelse? Er helt utdatert.

 

2. Ny fotosekk (set on LowePro, men åpen for forslag, Crumpler utelukket, drittsekker).

Avhengig av hva du vil ha, så kan Tamrac være et alternativ. Har en Adventure 9 som er fin når jeg skal ha med noe foto, laptop'en og litt andre greier.

Problemet mitt er at jeg er litt begrenset på sekker, grunnet laptopen (bytte er uaktuelt). Den er akkurat for tjukk for en LowePro CompuTrekker, selv om jeg ellers elsker disse sekkene. Hvilke alternativer for tjukk laptop? Only redeaming feature of Crumplersekken jeg låner er at laptopen min får god plass, men når resten av løsningene er uttenkt av en apekatt med rabies og automatvåpen (slik at ingen motsier den), faller Crumpler vekk.

 

3. Panleica 25/1.4.

Sikle, sikle. Denne er vel et must ?

Ja, men litt dyr. Men må ha et raskt normalobjektiv. Litt ironisk at jeg som egentlig er en fastoptikk-kar ikke har noe fastoptikk som ikke krever adapter. Adapter er også på kjøpelisten, koster bare 190 fra HK med gratis frakt uansett.

 

4. Batterigrep med ekstra batteri.

Ekstra batteri, ja. Grep, tja.

Grep har jeg jobbet med, og det er noe jeg må ha. Spesielt til sport. Å holde et 50-200 i portrettorientering uten grep er VONDT i lengden. Selv om det er rimelig lett. Noe slikt som et 70-200VR eller 70-200/2.8L uten grep kunne jeg ikke tenkt meg.

Lenke til kommentar
Noe slikt som et 70-200VR eller 70-200/2.8L uten grep kunne jeg ikke tenkt meg.

Ugg.. bruker D300 med 80-200/2.8 uten grep. Kan alltids putte den på D2x, men den er så forferdelig dårlig på støyhåndtering. Har også D200 med grep som jeg nå kan bruke, tja. Er definitivt enig i at vertikalgrep er essensielt om man tar mye vertikale bilder.

Lenke til kommentar
Only redeaming feature of Crumplersekken jeg låner er at laptopen min får god plass, men når resten av løsningene er uttenkt av en apekatt med rabies og automatvåpen (slik at ingen motsier den), faller Crumpler vekk.

Jeg bare MÅ disse Crumpler litt mer :!: Lowepro har en veldig kjekk sekk der man har fotoutstyret i bunn, og andre ting på toppen. Med en enkel glidelås får man veldig enkel tilgang til fotoutstyret i bunn.

 

Crumpler har en lignende sekk... eneste problemet (i tillegg til at den er fantastisk stygg og klumpete) er at man må ta ut alt som er i rommet for andre ting for i det hele tatt å komme til rommet i bunnen der man har fotoutstyret. KJEMPESMART :)

 

Kanskje har de kommet med en smartere løsning etterhvert, men jeg trodde ikke mine egne øyne første gangen jeg forsøkte denne sekken. Noe så utrolig upraktisk har jeg ikke vært borte i før.

Lenke til kommentar

Crumpler og Lowepro kan vel sammenlignes med klesstiler. Akkuratt som vi som går i dongeri bukse og hettegenser som er mest normalt for en gjennomsnitts ungdomsborger, mens de som går i litt rarere klær er crumpler. De er litt anderledes og spesielt på look, samtidig som lite praktisk. Er vel mest for de som vil ha noe utav det vanlige.

 

Her, jeg kødder ikke en gang, har det vært 20min med delvis skyet/sol og 20min meg regn/hagl/katteunger/lastebiler som faller ned, nå i 1uke. Må liksom løpe ut, knipse 15 bilder, under tak i 20min for å så gå ut igjen å ta 10bilder. Mister lysten litt da.

Lenke til kommentar

Og hva med at den delen der du har småplukk er i samme del som fotoutstyret på de større sekkene? I praksis betyr det at dersom du har sekken liggende åpen fordi du lader kameraet, eller ikke har hatt tid til å lukke den, og skal ha noe fra de fremre lummene, MP3-spilleren for eksempel?

 

På en LowePro kan du bare hente det ut.

 

På Crumplersekken må jeg faktisk først lukke den første glidelåsen (med netting foran alt som er i sekken), så lukke selve sekken, så snu den rundt, så åpne en glidelås og åpne en "leppe" for å komme til den jævla MP3-spilleren.

 

IDIOTISK!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...