gorpium Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Hmm.. frykter at dimmepengene mine kommer til å bli brukt på 5D MkII. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Hmm.. frykter at dimmepengene mine kommer til å bli brukt på 5D MkII. Hva er dt med dangens ungdum. I gamle dager gikk dimmepengene til fyll og damer Tom Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Haha! Har enda penger til sånt etter kjøp av 5D MKII Og siden jeg ikke drikker... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Så blir det masse damer, med tilhørende dokumentering/testing av 5D MK2? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Godt ordlagt sn0dig! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 I can read you like an open pervert! Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Obviously Mye tåke ute. Lyst til å ta landskapsfoto, men gidder ikke gå til det mest gunstige stedet å stå. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Nå er vel 5DmkII bedre enn D3 på støy... Seriøst? Ja, eller kommer jo egentlig litt ann på. mkII støyene er veldig smooth, men etter hva jeg så var det veldig mye fargestøy, mulig for å beholde fargene i bildet ved høy ISO, mens på D3'n så var støyene veldig hard og prikkete, lite fargestøy, men også gråere... Og nå vet jeg heller ikke hvilke typer bilder jeg hars ett på... Begge er FF, og ved likt brennevidde fra samme ståsted vil 100% fra begge gi helt forskjellig utnitt ved vist på f.eks 500x800, og på det jeg så var det like mye i bildet, så mistenker at Canonen ikke var 100%, men samme utsnitt som D700, og da regner jeg med støyen ikke skal være like fremtredende. Om det er bra eller ikke får en selv bestemme, 21MP er tross alt mye, så hadde de presset inn bare 12 hadde de vært i en helt annen liga, nå ligger de likt, men jeg tror nok mkII er forran, både detaljgjengivelse og støy, men det er subjektivt, og jeg skal ikek komme med fasit her... Har heller ikke sett sammenlikninger på dynamisk omfang eller fargegjengivelse, men regner med Canon er bedre, fordi de ikke har like god/mye fargestøyfjerning, for nettopp beholder fargene i bildet. Edit: Ser jeg snakker D700 og D3 om hverandre, det er feil, skal være D700, men er ikke noen forskjell, egentlig. Endret 18. oktober 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Hmm.. frykter at dimmepengene mine kommer til å bli brukt på 5D MkII. Hva er dt med dangens ungdum. I gamle dager gikk dimmepengene til fyll og damer Tom Det tenkte jeg også på når jeg dimmet for noen år siden.. hmm, rote bort på fyll, eller ny pc? hmm... Ny pc Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Nå er vel 5DmkII bedre enn D3 på støy... Seriøst? Ja, eller kommer jo egentlig litt ann på. mkII støyene er veldig smooth, men etter hva jeg så var det veldig mye fargestøy, mulig for å beholde fargene i bildet ved høy ISO, mens på D3'n så var støyene veldig hard og prikkete, lite fargestøy, men også gråere... Og nå vet jeg heller ikke hvilke typer bilder jeg hars ett på... Begge er FF, og ved likt brennevidde fra samme ståsted vil 100% fra begge gi helt forskjellig utnitt ved vist på f.eks 500x800, og på det jeg så var det like mye i bildet, så mistenker at Canonen ikke var 100%, men samme utsnitt som D700, og da regner jeg med støyen ikke skal være like fremtredende. Om det er bra eller ikke får en selv bestemme, 21MP er tross alt mye, så hadde de presset inn bare 12 hadde de vært i en helt annen liga, nå ligger de likt, men jeg tror nok mkII er forran, både detaljgjengivelse og støy, men det er subjektivt, og jeg skal ikek komme med fasit her... Har heller ikke sett sammenlikninger på dynamisk omfang eller fargegjengivelse, men regner med Canon er bedre, fordi de ikke har like god/mye fargestøyfjerning, for nettopp beholder fargene i bildet. Edit: Ser jeg snakker D700 og D3 om hverandre, det er feil, skal være D700, men er ikke noen forskjell, egentlig. Jasså, da vet jeg det også D700 eide 5Dmk2 i en test jeg leste for en stund siden btw.. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Ny tv anyone? http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=538228 Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Om det produktet der kan kobles til kamera for å utnytte LiveView til det maksimale vurderer jeg en Nikon modell i vesken min. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 LiveView Delux.. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg hadde tenkt til å si noe om upskirt fotografering nå, men tror jeg driter i det. Fantasien deres er nok grov nok til å skjønne hva jeg mener, hadde nok ikke blitt en stor hit uansett. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Hææ?? Forklar..!! Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Var for første gang innom fotovideo og canon-store i dag Mye spennende å se på, men veldig liten plass å bevege seg på..... Ble for øverig overrasket over hvor mange (dyre/unike) objektiver de hadde der (f.eks; Sigma 200-500mm f2.8, Sigma 300-800mm f5.6 og Canon 400mm f2.8L IS) Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Noen som vet hvordan man lager slike gjennomsiktige rammer? Så man kan stille opacity.. I PS altså. Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Lager et lag med en hvit ramme som dekker det på bildet hvor du vil det skal være gjennomsiktig og stiller ned opacity på det laget? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 takker! Var ikke værre enn det, nei! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Ingen hefra som var innom messa i dag? You missed out. Hadde eit par veeldig flinke jenter inne. Supar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå