Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke noen D3, men helt klart brukbart, ja. ;)

 

De jeg har sammenlignet med mener det er bedre enn D3, dette er helt uten form for noen støyfjerning i kameraet også.

 

Kan forresten legge til at videokvaliteten er HELT RÅ! Jeg kan desverre ikke publisere noen video fra sample modellen, pga forbud fra canon, men det er mye å glede seg til, for å si det sånn!

Endret av maarstad
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan det kan ha seg når 5DmkII har nesten dobbelt så mange mpx. Litt av en prosessor som sitter i den da i såfall.

Jeg mener at det eneste en prosessor kan hjelpe på med, er å skjule den oppinnelige støyen. Så hvis 5D MKII faktisk er bedre, så er det fordi det er mindre støy i utgangspunktet. Og det kan være forårsaket av bedre microlinser foran sensoren, eller bedre signalbehandlig. Sjekk detaljer i hår osv; så ser man det faktisk er bedre.

 

Tom

Lenke til kommentar

Støyfjerningen starter i a/d konverteren, men en mer nøyaktig spenningsmåling er vel også en del av suksessen(?)*

 

Jeg fikk det forklart ved at diodene som måler spenningen/antall fotoner kan sammeliknes med bøtter, og det som skjer når ISOen skrus opp er at bøttene blir telt flere ganger, og får en høyere verdi, men det oppstår skvulping mellom bøttene, som gjengis i støy, som i all hovedsak er pixler mer tallverider i stor kontrast til de omliggende, så det blir fargeforskjell på lavt nivå, og oppfattes som støy.*

 

*Alt kan være totalt feil, har ingenting som underbygger det, kun egne tanker, life of learning...

Lenke til kommentar
Støyfjerningen starter i a/d konverteren, men en mer nøyaktig spenningsmåling er vel også en del av suksessen(?)*

 

Jeg fikk det forklart ved at diodene som måler spenningen/antall fotoner kan sammeliknes med bøtter, og det som skjer når ISOen skrus opp er at bøttene blir telt flere ganger, og får en høyere verdi, men det oppstår skvulping mellom bøttene, som gjengis i støy, som i all hovedsak er pixler mer tallverider i stor kontrast til de omliggende, så det blir fargeforskjell på lavt nivå, og oppfattes som støy.*

 

*Alt kan være totalt feil, har ingenting som underbygger det, kun egne tanker, life of learning...

En uvanlig sammenligning, men du her nok inne på noe der. Jeg vil tro at nøyaktig kontroll over spenningene vil ha en stor betydning. På samme nivå som bedre micro-prismer, a/d konvertere nærmere sensordiodene osv.

 

edit: Men hvis det stemmer at 5DMkII er så bra som dette tyder på; så må jeg begynne å spare!

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...