Karl-Peder Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 National Geographic, sier jeg bare. Greit nok: Noe geeky, men fortsatt dritkule vesker og sekker, spør du meg. Lenke til kommentar
maarstad Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Høyiso bilder fra 5D Mark II fra kveldens skal vi danse ligger da på følgende linker: ISO 5000 ISO 6400 ISO 12800 ISO 25600 Minner om at dette er fra en SAMPLE modell, og at alle bildene er i 100% crop. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Det der bør jo absolutt være akseptabelt, maarstad. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Ikke noen D3, men helt klart brukbart, ja. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Nå er vel 5DmkII bedre enn D3 på støy... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Såvidt jeg skjønner, så er det bare å begynne å spare. Tom Lenke til kommentar
maarstad Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Ikke noen D3, men helt klart brukbart, ja. De jeg har sammenlignet med mener det er bedre enn D3, dette er helt uten form for noen støyfjerning i kameraet også. Kan forresten legge til at videokvaliteten er HELT RÅ! Jeg kan desverre ikke publisere noen video fra sample modellen, pga forbud fra canon, men det er mye å glede seg til, for å si det sånn! Endret 17. oktober 2008 av maarstad Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvordan er 5Dmk2 i forhold til 5Dmk1 på lav ISO? Tenker på signatur i bildene og så videre. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Nå er vel 5DmkII bedre enn D3 på støy... Skjønner ikke hvordan det kan ha seg når 5DmkII har nesten dobbelt så mange mpx. Litt av en prosessor som sitter i den da i såfall. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Skjønner ikke hvordan det kan ha seg når 5DmkII har nesten dobbelt så mange mpx. Litt av en prosessor som sitter i den da i såfall. Jeg mener at det eneste en prosessor kan hjelpe på med, er å skjule den oppinnelige støyen. Så hvis 5D MKII faktisk er bedre, så er det fordi det er mindre støy i utgangspunktet. Og det kan være forårsaket av bedre microlinser foran sensoren, eller bedre signalbehandlig. Sjekk detaljer i hår osv; så ser man det faktisk er bedre. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Støyfjerningen starter i a/d konverteren, men en mer nøyaktig spenningsmåling er vel også en del av suksessen(?)* Jeg fikk det forklart ved at diodene som måler spenningen/antall fotoner kan sammeliknes med bøtter, og det som skjer når ISOen skrus opp er at bøttene blir telt flere ganger, og får en høyere verdi, men det oppstår skvulping mellom bøttene, som gjengis i støy, som i all hovedsak er pixler mer tallverider i stor kontrast til de omliggende, så det blir fargeforskjell på lavt nivå, og oppfattes som støy.* *Alt kan være totalt feil, har ingenting som underbygger det, kun egne tanker, life of learning... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Støyfjerningen starter i a/d konverteren, men en mer nøyaktig spenningsmåling er vel også en del av suksessen(?)* Jeg fikk det forklart ved at diodene som måler spenningen/antall fotoner kan sammeliknes med bøtter, og det som skjer når ISOen skrus opp er at bøttene blir telt flere ganger, og får en høyere verdi, men det oppstår skvulping mellom bøttene, som gjengis i støy, som i all hovedsak er pixler mer tallverider i stor kontrast til de omliggende, så det blir fargeforskjell på lavt nivå, og oppfattes som støy.* *Alt kan være totalt feil, har ingenting som underbygger det, kun egne tanker, life of learning... En uvanlig sammenligning, men du her nok inne på noe der. Jeg vil tro at nøyaktig kontroll over spenningene vil ha en stor betydning. På samme nivå som bedre micro-prismer, a/d konvertere nærmere sensordiodene osv. edit: Men hvis det stemmer at 5DMkII er så bra som dette tyder på; så må jeg begynne å spare! Tom Endret 17. oktober 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvis det jeg sa stemmer er det Anew som har æren, er det feil så misforsto jeg Anew, og jeg har æren, selv om det er feil Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 anew pleier å vite hva han prater om. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Ja, men jeg har lett for å misforstå... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Ja, men jeg har lett for å misforstå... Det kommer med alderen; og mer utdannelse Tom Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Nå er vel 5DmkII bedre enn D3 på støy... Seriøst? Såvidt jeg skjønner, så er det bare å begynne å spare. Tom Du er inne på noe der, ja.. men samplemodell - er den ennå ikke i butikkene? :S Trodde den var i fotosjappa for lenge siden jeg.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Du er inne på noe der, ja.. men samplemodell - er den ennå ikke i butikkene? :S Trodde den var i fotosjappa for lenge siden jeg.. Det er vel 50D som har kommet i butikkene? Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 5D kommer i slutten av november Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå