Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Det å kjøpe ny skjerm og senere kalibrering er grei prioritering. VIS den skal brukes til hverdagslige ting. Men skal den brukes delvis mye, eller bare til bilderedigering, så er jo kalibrering et must når du kjøper ny og god skjerm.

 

Men den skjermen til 3k var vel ikke dum?

Det handler om ulike paneler. Slik som den Eizo-skjermen, hadde TN+film, som gir veldig fine farger, men viser ikke det du får på trykk. En skal ha enten S-IPS eller S-PVA-panel, da dette gir noenlunde troverdige farger. Men alt dette blir BS vis du ikke kalibrerer.

 

Edit: Innlegg nr. 300. Jeg innser at jeg har en lang vei og gå.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BP-511 koster 799 hos Japan Photo :|

Ikke for snOdig. Og uorginale er billig

 

Jeg har begynt å handle på Ebay. Det må dere aldri finne på å gjøre, det er avhengihetsskapende.

:yes:

 

Men hvordan er egentlig kvaliteten på uoriginale batterier? Originale batterier har diverse beskyttelse mot overladning etc. har de uoriginale til $8 samme beskyttelse ?

Lenke til kommentar

Dell UltraSharp 2408WFP er et S-PVA panel på 24 tommer, som jeg fikk til den nette pris av ca 6100.- Jeg syns dette er en knallskjerm, skikkelig SVÆR i forhold til min gamle 19 tommer. Det er også innebygd kortleser på den som jeg var noget skeptisk til, men etter å ha brukt den la jeg min ellers gode kortleser rett i en skuff, og der blir den.

 

http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...&sku=147263

Lenke til kommentar
We hope you enjoy your purchase. Your payment has been received for the following item:

 

5 in 1 Studio Reflector Kit Silver Gold White Trans Blk

Nikon Macro 52mm 52 Reversing Reversal Ring Sonia NEW

Rotating Hot Shoe Flash Slave Optical Sensor Quality

Pro Clamp & Cam for Studio Light Stand Boom NEW

4 X 33" White Umbrella Soft Translucent Studio Set NEW

Macro Bellows Set for Nikon NEW D50 D70 D80 D2X D2H D1X

Lenke til kommentar
Men hvordan er egentlig kvaliteten på uoriginale batterier? Originale batterier har diverse beskyttelse mot overladning etc. har de uoriginale til $8 samme beskyttelse ?

Stort sett er det ikke noe problem å bruke uoriginale batterier, men da er det viktig å være klar over følgende:

De aller rimeligste uoriginale har ikke alltid de samme typene beskyttelser og sikringer mot overoppheting blant annet. Derfor kan disse bli så varme at de smelter og i verste fall starter brann. Det skjer imidlertid sjelden, men skjer det, så er det stort sett med billigste stort.

 

Kjøper man et uoriginalt batteri av en ukjent produsent (f.eks. på Ebay) så sjekk om selger eller produsent garanterer at batteriet har den type sikringer som kreves, OG at de gir deg erstatning om batteriet skulle ødelegge kameraet. Hvis de ikke skriftlig garanterer det et eller annet sted i nettbutikken/salgsannonsen, så styr unna. Det er jo også et spørsmål om de velger å stå til ansvar om det faktisk skulle skje noe, og du vet jo ikke at de faktisk snakker sant. Du risikerer å ødelegge utstyr til mange tusen kroner bare fordi du valgte å spare 50-100 kroner på et batteri.

 

I tillegg så er levetiden, både pr. lading og totalt, gjerne skrekkelig dårlige på de rimeligste uoriginale. Her trikses det med mah i stor grad, og selv om mah er dobbelt så høy på ditt nye uoriginale batteri, så kan det hende det varer bare halvparten så lenge som ditt originale, godt brukte batteri. Og kanskje kutter det totalt ut etter 20-30 oppladinger.

 

Uoriginale batterier av kjente produsenter som f.eks. Hähnel er både sikre og gode. Vi solgte i bøtter og spann av Hähnel der jeg jobbet, og fikk kanskje inn et defekt batteri en gang i måneden. Disse var med andre ord driftsikre, opplevde aldri at en kunde har fått ødelagt noe utstyr pga. batteriet og er mah oppgitt til høyere enn det originale, så varer det lenger også.

 

Merk også at du ikke ødelegger garantien på kameraet om du bruker et uoriginalt batteri, men om det uoriginale batteriet er skyld i feilen (overoppheting, brann), så dekkes det selvsagt ikke av garantien.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Dell UltraSharp 2408WFP er et S-PVA panel på 24 tommer, som jeg fikk til den nette pris av ca 6100.- Jeg syns dette er en knallskjerm, skikkelig SVÆR i forhold til min gamle 19 tommer. Det er også innebygd kortleser på den som jeg var noget skeptisk til, men etter å ha brukt den la jeg min ellers gode kortleser rett i en skuff, og der blir den.

 

http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...&sku=147263

 

På spesifikasjonene står det VA-panel.. Noen forskjell?

Lenke til kommentar
yackup: Selge både 350D og 30D og kjøp 5D istedet vel..? Pessbillig og litt bedre plass i sekken. :)

 

zodz: Kva med Eizo Flexscan S2201W? Eller kanskje S2401W?

Da mister jeg muligheten for tamronen min og 10-22'en min - det blir for dyrt å erstatte dem med 24-105 og 16-35 mkII..

 

Mistet egentlig behovet for FF når jeg kjøpte 10-22..

Lenke til kommentar
Dell UltraSharp 2408WFP er et S-PVA panel på 24 tommer, som jeg fikk til den nette pris av ca 6100.- Jeg syns dette er en knallskjerm, skikkelig SVÆR i forhold til min gamle 19 tommer. Det er også innebygd kortleser på den som jeg var noget skeptisk til, men etter å ha brukt den la jeg min ellers gode kortleser rett i en skuff, og der blir den.

 

http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...&sku=147263

 

På spesifikasjonene står det VA-panel.. Noen forskjell?

Det er S-PVA, selv om Dell kaller det VA.

Her har du en tråd om denne skermen:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=864705

 

Les litt om "LCD Panel Technology Type and Characteristics"

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1039222

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...