Vegard_ Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Det å kjøpe ny skjerm og senere kalibrering er grei prioritering. VIS den skal brukes til hverdagslige ting. Men skal den brukes delvis mye, eller bare til bilderedigering, så er jo kalibrering et must når du kjøper ny og god skjerm. Men den skjermen til 3k var vel ikke dum? Det handler om ulike paneler. Slik som den Eizo-skjermen, hadde TN+film, som gir veldig fine farger, men viser ikke det du får på trykk. En skal ha enten S-IPS eller S-PVA-panel, da dette gir noenlunde troverdige farger. Men alt dette blir BS vis du ikke kalibrerer. Edit: Innlegg nr. 300. Jeg innser at jeg har en lang vei og gå. Endret 15. oktober 2008 av Vegard_ Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 La oss bare understreke at å kjøpe en kalibrator for så å spare for å kjøpe ny skjerm i alle fall er tåpelig. En god skjerm er i utgangspunktet bedre å jobbe på, og fargene kan i stor grad nøytraliseres i PS på de fleste skjermer uansett. Grats med ny skjerm. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 BP-511 koster 799 hos Japan Photo :| Ikke for snOdig. Og uorginale er billig Jeg har begynt å handle på Ebay. Det må dere aldri finne på å gjøre, det er avhengihetsskapende. Men hvordan er egentlig kvaliteten på uoriginale batterier? Originale batterier har diverse beskyttelse mot overladning etc. har de uoriginale til $8 samme beskyttelse ? Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Dell UltraSharp 2408WFP er et S-PVA panel på 24 tommer, som jeg fikk til den nette pris av ca 6100.- Jeg syns dette er en knallskjerm, skikkelig SVÆR i forhold til min gamle 19 tommer. Det er også innebygd kortleser på den som jeg var noget skeptisk til, men etter å ha brukt den la jeg min ellers gode kortleser rett i en skuff, og der blir den. http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...&sku=147263 Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 We hope you enjoy your purchase. Your payment has been received for the following item: 5 in 1 Studio Reflector Kit Silver Gold White Trans Blk Nikon Macro 52mm 52 Reversing Reversal Ring Sonia NEW Rotating Hot Shoe Flash Slave Optical Sensor Quality Pro Clamp & Cam for Studio Light Stand Boom NEW 4 X 33" White Umbrella Soft Translucent Studio Set NEW Macro Bellows Set for Nikon NEW D50 D70 D80 D2X D2H D1X Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Men hvordan er egentlig kvaliteten på uoriginale batterier? Originale batterier har diverse beskyttelse mot overladning etc. har de uoriginale til $8 samme beskyttelse ? Stort sett er det ikke noe problem å bruke uoriginale batterier, men da er det viktig å være klar over følgende: De aller rimeligste uoriginale har ikke alltid de samme typene beskyttelser og sikringer mot overoppheting blant annet. Derfor kan disse bli så varme at de smelter og i verste fall starter brann. Det skjer imidlertid sjelden, men skjer det, så er det stort sett med billigste stort. Kjøper man et uoriginalt batteri av en ukjent produsent (f.eks. på Ebay) så sjekk om selger eller produsent garanterer at batteriet har den type sikringer som kreves, OG at de gir deg erstatning om batteriet skulle ødelegge kameraet. Hvis de ikke skriftlig garanterer det et eller annet sted i nettbutikken/salgsannonsen, så styr unna. Det er jo også et spørsmål om de velger å stå til ansvar om det faktisk skulle skje noe, og du vet jo ikke at de faktisk snakker sant. Du risikerer å ødelegge utstyr til mange tusen kroner bare fordi du valgte å spare 50-100 kroner på et batteri. I tillegg så er levetiden, både pr. lading og totalt, gjerne skrekkelig dårlige på de rimeligste uoriginale. Her trikses det med mah i stor grad, og selv om mah er dobbelt så høy på ditt nye uoriginale batteri, så kan det hende det varer bare halvparten så lenge som ditt originale, godt brukte batteri. Og kanskje kutter det totalt ut etter 20-30 oppladinger. Uoriginale batterier av kjente produsenter som f.eks. Hähnel er både sikre og gode. Vi solgte i bøtter og spann av Hähnel der jeg jobbet, og fikk kanskje inn et defekt batteri en gang i måneden. Disse var med andre ord driftsikre, opplevde aldri at en kunde har fått ødelagt noe utstyr pga. batteriet og er mah oppgitt til høyere enn det originale, så varer det lenger også. Merk også at du ikke ødelegger garantien på kameraet om du bruker et uoriginalt batteri, men om det uoriginale batteriet er skyld i feilen (overoppheting, brann), så dekkes det selvsagt ikke av garantien. Endret 16. oktober 2008 av Super8 Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Dell UltraSharp 2408WFP er et S-PVA panel på 24 tommer, som jeg fikk til den nette pris av ca 6100.- Jeg syns dette er en knallskjerm, skikkelig SVÆR i forhold til min gamle 19 tommer. Det er også innebygd kortleser på den som jeg var noget skeptisk til, men etter å ha brukt den la jeg min ellers gode kortleser rett i en skuff, og der blir den. http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...&sku=147263 På spesifikasjonene står det VA-panel.. Noen forskjell? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 yackup: Selge både 350D og 30D og kjøp 5D istedet vel..? Pessbillig og litt bedre plass i sekken. zodz: Kva med Eizo Flexscan S2201W? Eller kanskje S2401W? Da mister jeg muligheten for tamronen min og 10-22'en min - det blir for dyrt å erstatte dem med 24-105 og 16-35 mkII.. Mistet egentlig behovet for FF når jeg kjøpte 10-22.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Mistet egentlig behovet for FF når jeg kjøpte 10-22.. Du er ikke alene om det ... Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 *misunnelig* Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Dell UltraSharp 2408WFP er et S-PVA panel på 24 tommer, som jeg fikk til den nette pris av ca 6100.- Jeg syns dette er en knallskjerm, skikkelig SVÆR i forhold til min gamle 19 tommer. Det er også innebygd kortleser på den som jeg var noget skeptisk til, men etter å ha brukt den la jeg min ellers gode kortleser rett i en skuff, og der blir den. http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...&sku=147263 På spesifikasjonene står det VA-panel.. Noen forskjell? Det er S-PVA, selv om Dell kaller det VA.Her har du en tråd om denne skermen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=864705 Les litt om "LCD Panel Technology Type and Characteristics" http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1039222 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Hva tenker du om Eizo S2431 vs. Dell 2408? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg skal ha Olympusskjerm. Den er mindre, og derfor blir den større. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 I'm back Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Vært borte? Edit: Hmm, 7 dager... Endret 16. oktober 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 En drøy uke for min del, en del lenger for nissens del. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Hyggelig å ha deg tilbake. Og der var portrettet ferdig. Forsidehensvisningene gjort. Får bilder på trykk i Finansavisen i morgen, og penger får jeg også. Ikke ille for en torsdag. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Bilder av hva? Hvor møe kronasjer? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 http://www.zazzle.com/its_not_the_size_of_...261132622270287 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Det er nok noen kjappe tusinger på konto det. Seriøs blekke, vettu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå