Simon Aldra Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Græts. Skulle fått et D3 av meg, dersom det hadde kostet 15 kroner og to tomme snusbokser. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Takk. Skulle gjerne hatt et kurs i SB-800 - avansert dippedutt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ring Ken Rockwell. Han kan alt. "Hello Kennyboooi. It's my birthday, we're gonna party like it's my birthday, yeah, party, BIRTHDAY. Teach me everything about the nappeyours SB-800." Simon Tysnes Aldra, usaklig. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Pakker for et oppdrag. Håper at dette holder. 1x D300 1x D2x 1x 80-200mm f/2.8 1x 12-24mm f/4 1x 10.5mm f/2.8 fisheye 1x 17-55mm f/2.8 1x SB-800 2x EN-EL3e til D300 3x EN-EL4 til D2x Ladere og minnekort Hahaha, ja det hadde vært noe ^^ Endret 14. oktober 2008 av gorpium Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Skulle gjerne hatt et kurs i SB-800 - avansert dippedutt. http://www.kelbytraining.com/instructors/joe-mcnally.html Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Trenger jeg Extreme III minnekort, eller holder det med Ultra II?Ultra II gir merkbart dårligere ytelse på K10D.Forskjellen er ikke enorm, men den er absolutt til stede. Så hvis du ikke allerede har handla, vil jeg råde deg til å revurdere rådet du har fått. Jeg går fra at skrivehastighet har betydning for deg, siden du spør før du handler. Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg fant et Extreme III 4 GB med minnekortleser i butikken, så det ble det i stedet for Ultra II. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 ...and it's ma day of birth! Grats med dagen. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Noen som har et godt råd ang oppladbare batterier til blits? Får en Speedlite 430EX II i hånda antakelig i morra, og trenger råd ang batterier og lader. Gjerne fra Clas Ohlson f.eks. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har brukt GP Recyclo+ og Sony sine lignende med stort hell en stund nå. Dette er batterier som ikke lader seg ut så veldig raskt ved lagring. Tom Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Clas olson funker fint. bruker det til min sb800 selv. Koster ca 150kr for 4 stk 2500mah. Hurtiglader er også kjekt å ha.. Grattis med ny blits Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Noen som har et godt råd ang oppladbare batterier til blits? Får en Speedlite 430EX II i hånda antakelig i morra, og trenger råd ang batterier og lader. Gjerne fra Clas Ohlson f.eks. Dro den helt ut jeg og kjøpte GP batteri lader og batterier på 2600 mah, mest fordi det var hurtiglader lader ferdig på ca 30min. ikke så rart når laderen klarer å presse 4.5 Ah Ellers er faktisk oppladbare batteriene fra biltema også noe å se på. NiMh batterier er også veldig glade i å bli plaget som i å kjøre de tomme og lade de raskt opp igjen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 NiMh batterier er også veldig glade i å bli plaget som i å kjøre de tomme og lade de raskt opp igjen. Det er strengt tatt bare delvis sant. De liker å bli ladet helt ut - det stemmer. Ogg helt opp igjen. Men de liker ikke super-hurtig lading (15m-30m). Batteriene vil tåle flere oppladinger hvis du bruker 2-8 timer på å lade de opp igjen. Tom Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) ... NiMh batterier er også veldig glade i å bli plaget som i å kjøre de tomme og lade de raskt opp igjen. Sant. I hvert fall delvis. NiMh er glad i å bli kjørt skikkelig i bånn før de lades opp igjen. Problemet er bare hvordan du får tømt et batteri skikkelig i en blitz? I paksis er det umulig, hvis du ikke har tålmodighet som en elefant. Derfor er det en fordel med en lader som kjører full syklus, altå tømmer batteriet fullstendig, før det begynner på selve oppladinga. Altså det motsatte av en rimelig hurtiglader. Ellers så er rask opplading generelt en uting i forhold til batterilevetid. Rask lading er lik høy ladetemperatur. Som igjen gir økt slitasje på batteriene. EDIT: Tomsi42 var vist før meg, men jeg lar innlegget stå ;-) Endret 14. oktober 2008 av fototim Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Lynet slår til igjen Lenge siden jeg har sett noe til deg her, Fototim. Prøvd deg på sjøen igjen ? Tom Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Okai. Da blir det Clas Ohlson, "treg" lader, og 2600mah. Det beste fra alle forslagene. Hehe. Takker for tips. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 En 4pk med batterier koster 150kr. Hvor lenge lever et batteri med kjapp, kjapp lading? 1/2-1år? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) ... NiMh batterier er også veldig glade i å bli plaget som i å kjøre de tomme og lade de raskt opp igjen. Ellers så er rask opplading generelt en uting i forhold til batterilevetid. Rask lading er lik høy ladetemperatur. Som igjen gir økt slitasje på batteriene. EDIT: Tomsi42 var vist før meg, men jeg lar innlegget stå ;-) Enig i det dere nevner her. Glemte å nevne at GP laderen har innebygget vifte så man slipper unna temperatur problemet. Hurtigladning skjer kun opp til 60% av batteriets kapasitet, etter dette er vedlikeholds ladning. Endret 14. oktober 2008 av Dewil Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Canon 5D med nytt superobjektiv til røverpris Lenke til kommentar
archanios Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Å nei. Kjøpte jo versjonen med f4 eg. Står tilogmed i underteksten at dersom ting avviker i forhold til beskrivelse bilder osv, så er det overskrifta som gjelder. Nokon som har gjort litt på leggen her ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå