Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canon mangler blant annet 14-24/2.8, 10,5/2.8, 24-70/2.8, 105/2.8VR

Nikon mangler blant annet 1Ds mkIII, 5D mkII

 

Verden er ikke svarthvitt... Men generelt sett ja, skulle gjerne hatt Canonopptikken til Nikon huset mitt...

 

For øyeblikket, kanskje, men det er jo uansett en evig drakamp. Den eneste store fordelen jeg ser med Nikon (hadde D50 før) er ergonomien, selv om jeg synes 30/40D er helt på høyde med D50/D70/D80. Men på optikk under 10k er Canon helt klart bedre.

 

Blir helt feil å si det, da Nikon har mye bedre byggkvalitet generelt sett.

Canon er billige på de dyre objektivene...

Lenke til kommentar
Canon mangler blant annet 14-24/2.8, 10,5/2.8, 24-70/2.8, 105/2.8VR

Nikon mangler blant annet 1Ds mkIII, 5D mkII

 

Verden er ikke svarthvitt... Men generelt sett ja, skulle gjerne hatt Canonopptikken til Nikon huset mitt...

 

For øyeblikket, kanskje, men det er jo uansett en evig drakamp. Den eneste store fordelen jeg ser med Nikon (hadde D50 før) er ergonomien, selv om jeg synes 30/40D er helt på høyde med D50/D70/D80. Men på optikk under 10k er Canon helt klart bedre.

 

Blir helt feil å si det, da Nikon har mye bedre byggkvalitet generelt sett.

Canon er billige på de dyre objektivene...

Canon har da 24-70, Marius :)

http://www.fredmiranda.com/24-70/

 

Skulle dog ønske canon hadde en D300 - uten å vite hvordan 50D er vs D300.. Godt mulig den er på høyde..

Lenke til kommentar

Samtidig som jeg tar bedre bilder enn deg, flere som vil legge sannheten fram på bordet...?

 

Hva med å sjekke ut Photozone.de f.eks, hva ser du der? Det jeg ser er at Nikonen er OVERLEGEN på alt utenom CA på 40mm og 70mm...

Burde vel egentlig bare rose canon, for alt annet gjør meg jo til fanboy, at det jeg sier er tilfelle er jo umulig?

Ser du ikke at jeg skrev at Nikon mangler to kamerahus fra Canon-leiren, eller er du for opptatt med å se på meg som fanboy...

 

Hvordan har det seg at du, med ditt stjernecanonkamera tar dårligere bilder enn meg? Må vel nesten være at du har et deffekt kamera eller noe da?

 

Edit: Så hva om vi holder oss til å diskutere kameraene, og ikke personer, fanboys or not, sucks or not...

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...