Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor mye Nikon 200 mm F2,0 vil hjelpe kontra 70-200 F2,8 i haller når det gjelder lys osv?

Vil det være vesentlig bedre, eller kan jeg heller prøve å lete litt mer etter steder hvor jeg utnytter lyset bedre?

 

Jeg får gode nok resultater, selv i riksanlegget mhp. avstand til de jeg fotograferer, men jeg føler tidvis jeg skruer ISO for høyt, og derfor spør jeg.

Lenke til kommentar
Bruker du D700?

 

Mhm, prøvde D300 inne i hallen og turte ikke skru den like høyt som D700. Dessuten var det litt praktisk ha 28-70 på den, siden jeg fikk crop, mens 70-200 passet fint på D700 hvor jeg mistet den fordelen.

 

Ser du på 100%-forstørrelse?

 

Både og, men mistenker skjermen jeg brukte var skylden. Kjører batchprosess med noisenija nå, ettersom jeg ikke føler behovet for å bruke timesvis på editering når jeg skal på jobb i morgen tidlig.

Får se hva utfallet blir der.

 

edit: hm, var skjermen sin skyld....så praktisk :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Er ikke verdt 29k spør du meg...

Canon sin er verdt pengene etter min mening. Så uhyre skarp den er på største blender er utrolig.

 

Tja, i forhold til mine behov, så ble det nå uaktuelt med 29 000 på et slikt objektiv før om noen år kanskje :)

 

på en annen side:

Her er resultatene etter dagens kamp, syns det blir forbedring fra sist gang, men er langt på vei mer som kan gjøres mhp. hva jeg tar bilde av, føler det repeterer seg noen ganger.

 

http://www.linselusa.com/Album/Sport/Basket121008/index.html

Lenke til kommentar
Er ikke verdt 29k spør du meg...

Canon sin er verdt pengene etter min mening. Så uhyre skarp den er på største blender er utrolig.

 

For fotogarfering inne i en hall, uten at det er noen form for jobb eller pengegivende? ok...

Nå svarte jeg heller på den direkte uttalelsen om at ytelsen til objektivet ikke kan rettferdiggjøre prisen.

 

Ett trinn bedre, dvs du kan halvere iso-en du bruker.
Er ikke verdt 29k spør du meg...

 

Det var ikke i forhold til hva en gitt bruker skal gjøre med det - eller om han tjener noe på det økonomisk.

Lenke til kommentar
Er ikke verdt 29k spør du meg...

Canon sin er verdt pengene etter min mening. Så uhyre skarp den er på største blender er utrolig.

 

For fotogarfering inne i en hall, uten at det er noen form for jobb eller pengegivende? ok...

 

Godt poeng; samme tenkte jeg, men du må huske at jeg stiller noe anerledes økonomisk enn deg Marius...jeg har ikke kone eller barn, eller lån. Så om jeg plutselig greier å spare en slik sum, utenom det andre jeg sparer, så er det ikke noen der som stopper meg. Du må vel kanskje tenke på skole,studier osv, så kan ikke jobbe så mye? bare tenker høyt :)

Lenke til kommentar

Da er jeg ferdig med alt av installasjoner. Funnet ut at det blir en skjerm til. Så sparer jeg det meste denne måneden for å få råd til 5D Mark II. Mulig at jeg går for en gammel 5D da jeg også får en 70-200mm f/2.8L IS USM for ca samme pris. Får tenkte på det fram til jeg har spart opp den fine lille summen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...