Dewil Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) lang lukketid er stort sett det eneste som funker når det blir for mørkt. Bil i mørket kan bli tøft det men man må passe på at det er nok lys på bilen også. Her har jeg kjørt lang lukketid og litt hjelp fra blits med hjemmelaget bouncer. A4 ark bildet er 9 eksponeringer og satt sammen til hdr det henger også en gatelykt over bilen Endret 11. oktober 2008 av Dewil Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Tenkte på HDR, men da i en helt annen form, men når normal eksponering ga medover 30sek ble HDR nedprioritert fort... Men har shoot senere i dag med ny bil og med assistent mye tidligere så får se... Er bare å øve mer, de som eier bilene blir jo fornøyd bare bildet er skarpt og fargen på bila er lik det den er Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 de som eier bilene blir jo fornøyd bare bildet er skarpt og fargen på bila er lik det den er De er stort sett fornøyd bare det er et bilde av bilen som er tatt av en person som har et kamera som er bedre enn et kompakt kamera;) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 de som eier bilene blir jo fornøyd bare bildet er skarpt og fargen på bila er lik det den er De er stort sett fornøyd bare det er et bilde av bilen som er tatt av en person som har et kamera som er bedre enn et kompakt kamera;) I stand corrected Godt for oss though! Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Helt klart stille det var her i dag da? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ingen som kan svare på hva jeg skal gjøre for at fargene skal bli like i photoshop og web da? Det er btw samme bildet, så det er ikke lagra med noen andre innstillinger til weben. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Det vil alltid være forskjeller, du vil ALDRi få samme farge. Så det eneste du kan gjøre, er å be de laste ned filen på PC'n, og se på den der. I opera er det høyreklikk og "lagre bilde" Da vil alle andre se bildet som du ser ditt JPG bilde. (De vil ikek se det som ditt TIF/PSD/CR2 i samme størrelse fordi JPG komprimerer og skader bilder.) Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 I opera er det høyreklikk og "lagre bilde" Åh, er det sånn man lagrer bilder fra det store internett.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 hehe, tenkte andre enn deg også skulle dra nytte av det Har sett helt syke forskjeller til meg selv, så er litt tilbakeholden på å kommentere farger på bilder om jeg ikke gidder å laste ned bildet. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ser nå at firefox viser bildet utrolig dårlig, mens safari viser det som det skal. Arg. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Hmm, ta screen shot og legg de oppå hverandre. (Safari vs på Pc'n), tror nok du vil se forskjeller... men når har jeg ikke noen erfaring med Safari, så kan være jeg tar feil, og at det viser som det skal, FF, Opera og IE gjør det ikke... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Photoshop, Safari, Firefox. Bildet til venstre er det jeg har lasta opp, så det er samme jpgen. Safari viser kanskje bittelitt mørkere, men det er i hvert fall 100 ganger bedre enn firefox. Endret 11. oktober 2008 av Jurgis Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 De er identiske ja, FF er 10 rævspark bak Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 bestilte meg domene på subsys og fikk en mail, står kun konntakt innformationen jeg fylte inn men ikke hvordan jeg skal betale eller noe annet. Får jeg en regning i posten pluss info som logging eller? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 bestilte meg domene på subsys og fikk en mail, står kun konntakt innformationen jeg fylte inn men ikke hvordan jeg skal betale eller noe annet. Får jeg en regning i posten pluss info som logging eller? Jeg fikk 4-5 mailer de 2 neste dagene etter kjøpet... Betalte med en gang på siden deres jeg... domeneshop.no Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Mr. Olsen: Darien Chin har en del gode bilbilder og forteller passe detaljert hvordan han gjør det. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Tusen takk! Har et jeg er rimelig nøgd med selv ser'u Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ser nå at firefox viser bildet utrolig dårlig, mens safari viser det som det skal. Arg. Det er visst bedre støtte for fargeprofiler i FF3 enn FF2, men denne støtten er avslått som standard. Her er en artikkel om emnet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Lagde dette albumet i går Basket Var litt for mange bilder for BK, men lurte....jeg brukte Nikon D700 + 70-200 VR på F2,8 1/640 og 1/500, med Iso 1000-2000, men hvordan ville dere løst dette i en baskethall? Har sammenliknet fargene med det var der og justeringene skal gjøre de ganske greie, men skulle likt å fremheve fargene på draktene osv bedre. Noen tanker om hva som kunne vært gjort anerledes? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg synes bildene ser undereksponert ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå