tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Kanskje jeg hadde kjøpt en dårlig sort batteri, de var gule og det stod IKEA på de. Du bør nok vurdere andre batterier til blitz - der er det oppladbare som lønner seg. Jeg bruker de nye Recyclo+ fra GP. Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hva synes du om Vivitar 285, Aldra? Den er visst godt likt i Strobist-kretsene. Tjoda, greit med juice og enkel. Fungerer jo. Men jeg har en noe gammel modell, jeg TROR det er 285HV som er poppis i strobist-miljøet. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jepp, jeg vurderte den på grunnlag av det. Så når jeg investerer i PW kan det hende det blir noen 285HV på meg. Billig og er veldig greit kraftig. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Surfe på nett med tegnebrett er artig. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ser på asus eee pc nå, valget står mellom den og en MSI wind. Skal mest brukes på locationer for å se raw bildene, men er det mulig å instalre LR2 på en eee pc? Batteritiden samt hardisken er også bedre og større på MSI wind. Hmms. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ser på asus eee pc nå, valget står mellom den og en MSI wind. Skal mest brukes på locationer for å se raw bildene, men er det mulig å instalre LR2 på en eee pc? Batteritiden samt hardisken er også bedre og større på MSI wind. Hmms. Jeg regner med at skal kjøre på Windows? Der er nok MSI Wind bedre. Du må belage deg på en del venting når holder på med RAW. Kan være at du finner LR for tregt på de CPU-ene. Du må ihvertfall oppgradere til 2GB.. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 En kompis sitter med ubuntu linux nå og det virker ganske hawt. Men ok. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Men du kan ikke kjøre LR på Ubuntu. Det som er problemet... Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Tror jeg kjøper en MSI iwnd, deler hardisken og elgger inn ubuntu samt oppgradere rammen, da takler den vell lr på windows delen, eller? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Skal du med det egentlig? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 non of your business Da er domeneplass bestilt rsfoto.net Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hvordan er det mulig at det blir så mye forskjell i fargene i photshop og i firefox/weben generelt? Se på det her: http://bildr.no/image/268617.jpeg (kopier linken for å få det stort) Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 sRGB hele veien, 8 bit farger og RGB selvsagt. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hvordan er det mulig at det blir så mye forskjell i fargene i photshop og i firefox/weben generelt?Se på det her: http://bildr.no/image/268617.jpeg (kopier linken for å få det stort) Lurer på det jeg også, sliter med det samme problemet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Fant ut noe viktig i går, bilbilder krever MYE planlegging. Det ble for mørkt (for en uke side hadde vært passende), bilen var ikke vasket (Min skyld, sa at det gikk bra, men var for mørkt til at jeg så shiten skikkelig, den var der), blitsen min er langt fra kraftig nok, og det å låne bort vidvinkelen til fadern var ikke lurt. Edit: Kan legge til at det største problemet var at blitsen min ikke ville fyre av når den var lenger enn 2 meter fra kamera. Den andre fyrte hver gang, men nr 2 svikta. Endret 11. oktober 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Protip på bilbilder da det er for mørkt, F8ish, lang lukkertid og springe rundt å flashe med blitzen =) Prøvd det en gang, og det ble veldig stilig =) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Protip på bilbilder da det er for mørkt, F8ish, lang lukkertid og springe rundt å flashe med blitzen =) Prøvd det en gang, og det ble veldig stilig =) Var nøyaktig det jeg gjorde, men var ikke mørkt nok, så fikk lys fra lyktestolper fra siden... Men sitter med en serie nå som jeg tror kan bli ganske ok... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Om det blir for mørkt, så sett opp F verdien, og bruker flere flashes =D Gleder oss til BK =D Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Om det blir for mørkt, så sett opp F verdien, og bruker flere flashes =D Gleder oss til BK =D Ey, jeg setter ikke blenderen høyere enn f/11 med mindre noen har en kniv på pulsåra mi, funker det ikke med f/11 går jeg hjem eller finner en annen måte. Høyere blender ville også gjort at blitsene måtte fyre enda mer for å få nok lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå